[FOTO] Schapen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Schapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:23

Hee !
Ik heb even getwijfeld of ik deze foto's op UK zou zetten, maar wil toch wel graag tips dus ik zet ze er maar op Lachen Vanmiddag heb ik een uurtje bij de paarden in het land gestaan/ gezeten om foto's te maken van de schapen van Staatsbosbeheer die daar ook rondlopen. Ik heb allemaal verschillende foto's gemaakt. Helaas komt op de foto's als ik inzoom een beetje ruis. Ik heb sommige foto's daarom ook scherper moeten maken op de pc, en nog zijn ze niet zo scherp als ik ze wil. De camera die ik heb is een Kodak EasyShare C530, een gewoon simpel compact camera'tje dus met amper instellingen. Ik probeer wel te sparen voor een betere, maarja het geld groeit me ook niet op m'n rug dus voorlopig blijft het even bij deze Lachen Ik zou dus graag commentaar willen hebben op de foto's, en vooral qua compositie's ed. Instellingen kan ik dus niks aan doen.

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding
Deze vind ik persoonlijk het leukst.

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding

Ik merk nu dat bij een paar foto's de horizon scheef is, ga ik de volgende keer op letten.

Commentaar en tips zijn dus meer dan welkom (mits je eerst het stukje erboven gelezen hebt) Ja

Amigo_

Re: [FOTO] Schapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:05

Ik vind ze te gewoon..
Je zou de achtergrond wazig kunnen maken zodat de schaap beter uit komt.. En detail foto`s zijn ook altijd wel erg leuk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:12

Heb je het stukje erboven gelezen ? Instellingen zoals voor bepaalde delen scherp/ wazig maken zitten niet op mijn camera Lachen
Verder heb ik geprobeerd detailfoto's te maken maar die werden door het in moeten zoomen echt té slecht van kwaliteit.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:15

Ik vind ze inderdaad ook een beetje gewoontjes.
Foto 4 vind ik wél erg leuk ! Omdat die is gemaakt op dezelfde hoogte als de schapen.
Mischien kan je volgende keer op de grond gaan liggen - wel opassen voor de keutels ! Haha! -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:19

Dankjewel ! De meeste foto's zijn trouwens op hoogte van de schapen gemaakt Knipoog
Ik zat bij het foto's maken op mijn knieën maar hield de camera wat lager. Op de grond gaan liggen doe ik maar niet, het gras is meestal nat *LOL*

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:36

1: Opzich vind ik dit wel een leuke foto, jammer van dat hek rechts achter..zou de achtergrond ook graag iets waziger willen zien.
Dit kan trouwens met photoshop bewerkt worden Knipoog
2: Schaapjes staan er leuk op, achtergrond vind ik niet zo helaas.
3: Mooie foto ! Rustige achtergrond enz. ook hierbij wel hetzelfde verhaal; zou hem graag waziger zien.
4: Geen slechte foto, jammer van de storende dingen op de achtergrond (links)
5: Lief, jammer van dat sprietje ervoor....
6: Mooie foto, ook hierbij de achtergrond wat waziger.
7: Helaas is de foto niet scherp, schaapje staat er wel leuk op.
8+9: Vind ik niet zo mooi Bloos niet zo scherp...
10: Bij zijn rug loopt het bijna door met de lucht... ik weet niet of je weet wat ik bedoel ?
Dat is heel jammer.

Hoop dat je er toch wat aan hebt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:40

Bedankt !
Bij 5 vond ik dat sprietje ervoor juist leuk, geeft iets aparts vind ik Bloos
Bij 10 snap ik wat je bedoeld, beetje overbelicht.

Verder heb ik geen fotoshop, wel photofiltre waar je dat ook mee kan. Ik vind het alleen een beetje zonde om ze zoveel te gaan bewerken, ik houd het liever bij de plaatjes die ik geschoten heb. Vind het anders zo nep worden Nagelbijten / Gniffelen Dan kan je alles wel weg gaan werken etc.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:20

Ik vind ze niet slecht Knipoog Ze zijn inderdaad wat 'gewoontjes', maar je hebt ook geen geavanceerde camera natuurlijk!
Ik ben fan van foto 5. Op de juiste hoogte genomen, schaapje mooi centraal en omgeving is niet storend.. Haha! (behalve misschien dat ene sprietje, maar dat geeft ook wel weer een geinig effect.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:22

Dankjewel !