[sch]Prince

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[sch]Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:51

Niet helemaal gelukt en daarom verandert in een experimentje, maar hier het resultaat van mn portret.
Probleem: De voorbeeldfoto die ik heb genomen tijdens het uitstappen van deze hengst, was niet die die hem het best tot zn recht laat komen....
Afbeelding
Grotere versie: http://img262.imageshack.us/img262/6144 ... 039yg0.jpg

Dowski

Re: [sch]Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:35

och, nog niemand iets gemeld?

nou ja, dan offer ik me maar op..Haha!

Ik vind hem wel goed gelukt, al ken ik de hengst niet en weet ik niet of je zijn uitstraling hebt weten te vangen, ik weet niet of je dat bedoelt.

maar ik vind hem mooi, bij de updates dacht ik: mmm, 't geel overheerst zo... maar met deze achtergrond/doorkijk is het heel mooi portret. Ik vind alleen het oog een beetje raar, daar zit zoveel wit in...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:25

Hij is heel leuk geworden Ja
Ik vind jouw achtergrondjes altijd zo mooi en heerlijk kleurrijk.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 19:13

Tja dat oog....
Ik denk dat ik daar toch nog een keer iets aan moet veranderen. Een sprekend oog is 80% van de tekening en deze is idd `raar`.
Ik vind wel dat ik de uitstraling heb in dit werk, maar dan niet het juiste moment. Hier is het uitrusten na het werk, terwijl hij ook zo machtig stoer kan kijken. Tijd dus voor een nieuw schilderij: `prince deel 3`

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:51

ha leuk weer een oneilltje! maar waar zijn de waterbellen?

Ik vind dit eentje die afwijkt van je ander werk qua compositie en kleurgebruik, maar toch zo duidelijk eentje van jou! helemaal great!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 19:58

De waterbellen vergeten Bloos! Bloos! Bloos!
Eigenlijk ben ik helemaal nooit bewust met die achtergronden bezig en doe gewoon wat in me opkomt. En dan verschijnen er regelmatig bubbels, alsof er over al m`n schilderijen iemand met bellenblaas aan het blazen is terwijl ik ze op de foto zet.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:24

't is idd wat anders zonder de bogen en bellen, maar helemaal jou...
vind de contrasterende hoeken mooi, die rechte naast die ehm...'onrechte' (weet niet hoe ik het moet noemen) en dan het paard wat een beetje van beide heeft...

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:26

Volgens mij vind ik dat oog niet eens zo storend? Bloos
Heerlijk werk om naar te kijken, ziet eruit alsof het je geen moeite kost maar je het zo op het doek zet. Energie spat er vanaf!

Topwerk weer Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:20

Ik vind de omlijsting wat vreemd en onevenwichtig. Als je op een dergelijke manier omlijst (wat natuurlijk kan), zou je het beste het paard wat meer in evenwicht zetten door de omlijsting (het geel en blauw dus) wat beter uit te voeren dmv het volgen van de lijnen in het paard (daarmee bedoel ik niet dat je die letterlijk parallel moet neerzetten oid). Zoals het nu is, is het onderin erg krap en lijkt het paard daardoor voorover te vallen. De omlijsting is teveel een deel van het paard en niet echt een 'doorkijkgat'. Ik denk dat dit paard veel beter tot zijn recht komt in een andere omlijsting, want het paard zelf vind ik erg goed neergezet. De lijn van de teugel had je ook veel meer mee kunnen doen, daar had je het hengst zijn wat krachtiger mee kunnen vertellen, het is allemaal nu heel moe en rustig als een braaf werkpaard. Priobeer hem eens te visualiseren als je hem in andere kleuren had uitgevoerd. Ik denk dat als je ipv het blauw een meer roodachtige tint had gebruikt, zoals in het paard, hij al veel gebalanceerder was.