[Foto] Wait a moment

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

[Foto] Wait a moment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:52

Na deze foto heb ik besloten een nieuw project te gaan beginnen. In plaats van allemaal naakte mensen te fotograferen (zoals zoveel fotografen al doen Clown ) wil ik zoveel mogelijk "wacht" fotograferen.. Mensen die wachten op de bus, de trein, een nieuwe nier, wachten in de supermarkt, op wacht gezet worden aan de telefoon, een soldaat op wacht, enz, enz.
Niet iets wat ik in een weekje klaar wil hebben, maar ga er gewoon langzaam aan beginnen, uitbreiden, en klaar zijn zal het vast voorlopig nog niet.

Wat ik met de foto's wil gaan doen weet ik niet, waarom ik het wil gaan doen weet ik niet, en hoe ver ik ermee kom weet ik niet. Maar ach, het is leuk om er zelfs alleen al over na te denken.

De titel van dit project wordt dus "wait a moment", en hier mijn inspirerende foto.

Ik heb de verzadiging rond de -80% gezet, en voor de rest is hij onbewerkt. Mijn eigen minpuntje: héél erg zonde dat het tweede meisje van links niet de goede kant op kijkt, maar we hadden erg weinig tijd, het was zitten en gelijk weer opstaan, dus heb niet echt goed gekeken Bloos Verder ben ik er redelijk tevreden mee!

Afbeelding

Blablabla11

Re: [Foto] Wait a moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:40

Mooie foto en hele leuke titel.. Ben erg benieuwd naar de andere foto's die van je gaan komen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:52

Leuk project zeg, zo heb ik een keer man @ work gedaan *LOL* heel leuk wat je dan af en toe tegenkomt Tong uitsteken haha veel plezier nog en ik ben ook benieuwd naar de volgende foto's.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:13

Erg leuk dat je in serieverband gaat werken! Ja Complimenten daarvoor.

Ik ben niet zo weg van de foto, hij ziet er heel geposeerd uit. Bij een serie als deze zou ik het liefst foto's zien waar mensen opstaan die niet weten dat je ze fotografeert ( net als straatfotografie ). Dan krijg je vaak de meest "echte" uitdrukkingen. Bekijk ook een hoop werk van fotografen die ook straatseries, met of zonder thema, hebben gemaakt. Succes ermee!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:54

Ik ga mee met de eerste post van Jettie. In serieverband gaan werken is altijd een leuke uitdaging.

Verder ga ik ook mee met de overige post van Jettie. Je inspiratie foto (deze dus) is slechts een aanzet en een inspiratie. Van uit hier ga je kijken naar wat je mist of juist te veel vind, en wat je in de serie anders zou kunnen toepassen.

Deze manier van wachten is te gemaakt. Fotografie die meer neigt naar straatfotografie zal veel meer aanspreken. Probeer meer het moment zelf vast te leggen, inplaats van het moment na te maken.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:37

Ik vind de foto mooi! (ik heb er niet echt verstand van maar vind hem wel mooi!) Goeie titel!

ff offtopic, Ik ken jou van stal wassenaar! jij bent de verzorgster van Amon! Haha! Ik heb Candor heel lang gedaan! En is dat 2e meisje op je foto Dirdre? Lachen

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:02

Lindy1982 schreef:
Mooie foto en hele leuke titel.. Ben erg benieuwd naar de andere foto's die van je gaan komen

Ja

Ik ga zeker weer jou'n topic openen ! Schijnheilig

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:31

Ook ik ga mee met Jettie. Zou het net iets meer uitgewerkt hebben. Serie is erg leuke uitdaging, maar werk het dan ook PER foto goed uit. Verder wel een fijne foto om naar te kijken. Lachen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:35

Ik ben het wel eens met Jettie, maar toch vind ik het een hele mooie foto!
Dat donkere spreekt me wel aan Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:43

Candorlover schreef:
Ik vind de foto mooi! (ik heb er niet echt verstand van maar vind hem wel mooi!) Goeie titel!

ff offtopic, Ik ken jou van stal wassenaar! jij bent de verzorgster van Amon! Haha! Ik heb Candor heel lang gedaan! En is dat 2e meisje op je foto Dirdre? Lachen

Deirdre is dat inderdaad! Ja Haha, toevallig!

Bedankt voor de reacties en het commentaar allemaal, om er straatfotografie van te maken, was zoiezo al mijn bedoeling, geposeerde foto's kunnen leuk zijn, maar als je echt iets over wil brengen als 'wachten', lukt dat imo alleen maar goed als het ook echt gebeurt. Lachen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:51

Ik vind het een erg leuk idee Ja, leuke foto ook!

Verder ga ik mee met Jettie.

Ik stoor mij overigens ook aan het been van het rechter meisje. Omdat je de foto donker heb gemaakt valt haar broek een beetje weg, maar haar schoen springt er heel erg uit. Mijn oog gaat eigenlijk gelijk naar die rechter schoen die er een beetje bij lijkt te liggen. Tot je goed kijkt dan zie je haar broek zegmaar Lachen.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:36

wat ik mij nu toch afvraag:D waar wachten ze op?

verder een mooie foto! ben benieuwd naar de volgende foto's

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:38

Mooie foto. Ja
Het spreekt mij op 1 of andere manier aan. Haha!
Ben ook benieuwd naar de a,dere foto's.