[VER] 2 rotjaren op school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

[VER] 2 rotjaren op school.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:34

Sorry voor het in een keer enorme verhaal.
het is mischien in een wat rare tijd geschreven (van vanuit een persoon, dan weer niet, dan vanuit de ik-vorm) sorry kan er niets aan doen.
ook is dit verhaal nog lang niet af, er komen nog 3 jaren bij jaar bij

tevens heb ik niet mijn eigen naam gebruikt maar de naam melissa, waarom wete ik niet, wou mijn naam er niet in hebben

Net wakker zit je dan op de fiets, de grote dag vandaag, je eerste schooldag op de middelbare school. Je vraagt je af hoe mensen tegen je zullen doen, hoe zal het daar gaan, zal je het leuk vinden, pesten ze echt brugpiepers. Je hebt veel verhalen van je vrienden gehoord, die zijn al 17 en die zitten dit jaar in de 4e.
Je komt aan bij school en zet je fiets in het fietsenrek en loopt achter een groep jongens aan naar binnen. Waar moet ik zijn? Wat is het hier groot.
De weg ken je niet, je pakt de brief uit je schooltas die je voor de zekerheid hebt meegenomen en je leest : 10.30 uur lokaal 25 begane grond.
Dat moet hier zijn denk je, en je loopt een lange gang in waar een bordje hangt : lokalen 15 – 30.
‘’ Hey, ben jij nieuw hier ‘’ hoor je opeens iemand roepen van achter je. Het is een klein meisje met bruin haar en een leuk roze t-shirtje aan.
‘ Hallo, ja.. jij ook? Hoe heet je? ‘ vraag je.
‘ Ik ben Marloes, ik zit ook in de eerste nu, volgens mij zit ik bij jou in de klas, moet jij ook naar 25?’ vraagt marloes.
‘Gezellig, ik moet daar ook heen, Oh trouwens ik heet Melissa’
Ondertussen gaat er een bel en er komen grote groepen jongens en meiden de gangen ingelopen.
‘Ga aan de kant stomme brugger’ word er geroepen, en je krijgt een duw van een jongen die je lachend en pratend voorbij loopt. Je wilt wat terugroepen maar uit angst doe je het niet.
Een grote groep leerlingen verzamelt zich bij lokaal 25, en er komt ondertussen ook een docent aangelopen. Een klein vrouwtje met blond haar en een blij gezicht.
‘Kom binnen allemaal, welkom’ en netjes geeft ze iedereen en hand en stelt zich voor.
na een namenrondje gehad te hebben en verteld te hebben waar iedereen vandaan kwam was het tijd voor de planning van het schooljaar, het rooster, de excursiedagen en natuurlijk de vrije uren. Vandaag zullen er geen lessen zijn voor de 1e klassers, de boeken worden verdeelt en iedereen wordt een kluisje aangewezen, en toen was het alweer voorbij.
‘Waar woon jij trouwens ‘vraagt marloes als iedereen het lokaal uitloopt.
‘Een kwartier hier vandaan, in de wijk rokkeveen, jij dan? ‘en samen lopen jullie naar de kluisjes om daar het rooster in te hangen.
‘Ik woon hierachter, zullen we samen rijden? ‘ zegt marloes
‘Ja prima’ antwoordt melissa. Ondertussen heb je je fiets gepakt en rijdt rustig het fietsenhok uit.

De volgende dag zit je weer om 08.00 op de fiets. Vandaag de eerste echt schooldag met je klas. Een grote klas van 24 leerlingen, voornamelijk meiden. De eerste indruk van de klas was niet zo positief, brutaliteit naar de mentor, en niet opletten tijdens de uitleg over het schooljaar. Weer zet je je fiets in het fietsenhok op dezelfde plaats, en loopt naar binnen de grote aula in. De eerste 2 uren zijn blokuren, je hebt verzorging in de grote unit aan het uiteinde van de school waar verder geen andere leerlingen komen.
Het is er druk, je hebt samen les met een andere 1e klas. Ook een grote klas vol met meiden.
Als iedereen op zijn plaatst zit wordt er heen en weer gesmoesd en gelachen, je vraagt je af waarom. ‘Weten jullie van wie we les hebben?’vraag je heel voorzichtig aan je medeleerlingen. ‘Dat zou jij toch moeten weten, heb je geen agenda waar het instaat? ‘ wordt er nijdig gereageerd. ‘Nou sorry hoor voor de normale vraag…’antwoord je terug.
Marloes is er nog niet, waar zou ze zijn vraag je jezelf af. Na een minuut of tien komt er een docent binnen samen met Marloes, het lijkt wel of Marloes gehuilt heeft.
Marloes gaat alleen aan een tavel zitten en staart voor zich uit. De klas lacht, maar jij pakt je spullen en gaat erbij zitten. Iedereen pakt zijn boeken en gaat aan het werk.
‘Ik ga even wat kopieren jullie kunnen verder werken aan je weektaak’ zegt de docent van wie je les hebt.
Zodra de deur dicht is, lopen er 3 meiden uit de klas naar de tavel van jou en Marloes.
‘Hé jankerd, ben je geslagen joh, watje.. je moet ook je grote mond houden hier op deze school, en niet zo lopen opscheppen’ En de klas begint te lachen.
‘Doe normaal joh stelletje gekken!’roep je naar ze. Dan voel je een duw van achteren ‘bemoei je er niet mee stomme trut!’ ook een klasgenoot die zich ermee bemoeit.
Als ze de docent zien terugkomen zit iedereen op z’n plek alsof er niets gebeurt is. Je durft niets te zeggen en gaat verder met je werk. Zodra de bel is gegaan wacht je tot iedereen uit de klas is, en loopt in je eentje door de gang naar de volgende les, waar je natuurlijk te laat komt.
Het volgende uur zoek je een plekje voor jezelf, ver bij de anderen vandaan, zodat je er geen last van hebt, en je hoopt dat dit alles rustig houdt.
‘Wat is trouwens je lievelingsdier Melissa?’vraagt een van de meiden aan je.
je vraagt je af of ze dit als positief iets bedoelen.
‘Paarden’ zeg je ‘ik rij paard.’
‘Gadverdamme, Die stinkknollen, vandaar dat je er zo op lijkt? Wat is daar nou leuk aan’en weer begint iedereen te lachen.
‘Doet dat geen pijn aan je kont als ze gaan huppelen? ‘ zegt een ander, en wéér begint de klas te schateren van het lachen.
Nu ben je het zat, je pakt je tas en loopt boos het lokaal uit, wat je eigenlijk niet had moeten doen bedenk je je achteraf. Op de gang kom je je mentor tegen die vraagt wat er aan de hand is. ‘Ze lopen me een beetje te irriteren en te treiteren daar in de klas’
‘ik zal eens met de gaan praten, ga nu maar weer terug de klas in. Hup hup ‘Zegt je mentor.
Nou, denk je dáár heb je wat aan. En je loopt terug de klas in waar iederene natuurlijk weer begint te lachen als jij binnenkomt, je probeert het te negeren maar het gaat niet.
‘ Hou toch allemaal jullie mond en doe niet zo kinderachtig!! ‘roep je en je gaat zitten
Nog steeds lacht de klas, tot eindelijk na 30 minuten de bel gaat, en de pauze begint.
In de pauze zit je alleen op de benedenverdieping in een gang bij lokaal 25. Marloes heb je ook niet gezien het 2e uur. Er komt een jongen aangelopen, snel kijk je de andere kant op, bang om opmerkingen aan te moeten horen.
‘Hey, wat zit je hier, is er iets? ‘vraagt de jongen vriendelijk.
‘Nee niets, er is niets, ik uhmm.. zit hier gewoon lekker rustig. ‘antwoord je stotterend.
‘Weet je het zeker, ik zag jou net ook boos op de gang lopen, Je kunt me vertrouwen. Ik zit in het gangetje boven, als er iets is… ‘ Zegt de jongen
‘ Oke bedankt. Hoe heet je? ‘ ‘Yuri , en jij? ‘zegt de jongen
‘Ik ben melissa, bedankt’ En Yuri loopt de trap op naar boven.
Je ziet de meiden uit je klas de gang inlopen en ze wijzen naar je, snel sta je op en loopt vlug naar boven en denkt wat Yuri gezecht heeft. En inderdaad Yuri staat boven samen met nog een paar jongens, waarvan je er een herkent van de eerste schooldag.
‘Hey Melissa, Kom erbij, is er iets? ‘ Vraagt Yuri en ondertussen ziet hij de meiden aakomen.
‘ Hahaha tortelduifjes, nu al een aan de haak geslagen? ‘ roept een van de meiden
‘ Hou toch je mond joh, verwend kind.’ Zegt een van de jongens waar Yuri bijstaat, dit was de jongen die de eerste schooldag brugpieper had geroepen.
‘Je gaat toch zeker niet met zo’n wijf om? Moet je kijken hoe ze d’r uitziet’ zegt een van de meiden
‘Wat kan dat schelen? Donder op en ga een leven zoeken of moet ik je erbij helpen’Vraagt Yuri zeer geintereseert.
Maar de meiden lopen weg. Jij loopt de andere kant op en probeert ongemerkt weg te komen maar Yuri loopt achter je aan, tot je de deur door bent en alleen op de bovenverdieping bent. Hij houdt je tegen en zegt ‘Hier moet je echt iets aan gaan doen, dit gaat van kwaad tot erger, ik ken deze meiden niet, maar heb nu al een hekel aan ze’

Je vraagt je af waarom hij je probeert te helpen, Wat moet een jongen bij jou en je probeert door te lopen. Op dat moment voel je een arm om je schouder.
‘Luister : na schooltijd kan je dan naar de gymzaal komen? Ik heb tussenuur en ben aan het repeteren met de schoolband, ik moet even met je praten’ Zegt Yuri op een serieuze toon.
Je duwt de arm van je schouder en antwoord ‘Prima zie je dan’
Als de bel gaat loop je naar je lokaal, iedereen gaat zitten, maar niemand gaat zitten waar jij zit.
‘huhuuuhuu..’ doet een van de meiden, dat zal vast een paard voorstellen denk je, en je bedenkt je om er niet op te reageren.
De docent legt de lesstof uit en iedereen gaat aan z’n werk. Dan wordt er op de deur geklopt.
‘Meneer Caminada, kunt u even meekomen? ‘ Het is de directeur die dit zegt,
Nee, denk je. Niet weer alleen in de klas, niet met deze meiden.
‘Jullie maken paragraaf 1 en 2 af, als ik terugkom wil geen orde in de klas! Begrepen!?’En meneer Caminada gaat de deur uit.
Tuurlijk wachten de meiden tot hij de gang uit is denk je bij jezelf, maar nee.
‘Wordt je nu bang.. paardenbek.. zonder docent in de klas, ik zag het wel aan je’ word er geroepen en de hele klas lacht weer mee.
Was Marloes er maar denk je bij jezelf, maar die zit thuis denk je, waarom weet je niet.
Het getreiter gaat nog even door, maar je negeert het en hoopt dat de docent snel weer in de klas zal zijn.
De volgende uren gaat het precies hetzelfde, je hoopt dat de dag snel voorbij is.
Als je aan het eind van de dag bij je kluisje komt zie je dat er iets opgeplakt is. Het is een briefje je leest het : Ik zou maar uitkijken als ik jou was, anders gebeurt hetzelfde als met marloes, en die zie je voorlopig niet meer . Anoniem
Je kijkt om je heen of je meiden van de klas ziet, en stopt snel het briefje in je tas en loopt alsof er niets aan de hand is naar de gymzalen.
Op weg naar de gymzalen hoor je achter je iemand roepen ‘Melissa, melissa!’
Het is yuri. ‘ik dacht dat je in de gymzaal was’ zeg je.
‘mag ik ook nog naar de wc tussendoor’ zegt Yuri lachend
‘Tuurlijk mag dat, dat zal ik je maar niet verbieden he ‘ Lachend loop je verder
“Nou komop. Hierin’ en Yuri doet de deur voor je open. Dit is de eerste keer dat je je veilig voelt op school. Bij iemand die notabene niet kent, nóg niet in iede rgeval.
In de gymzaal aangekomen zie je de 3 jongens zitten die bij Yuri ook in de pauze waren. Een van hen komt naar je toelopen .
‘Hey Melissa, sorry van dat schelden die eerste dag. Had ik niet moeten doen’ En hij bied zijn excuses aan.
‘Wij gaan Yuri, hou je het hier uit? ‘Vraagt een van de jongens lachend.
‘vast wel ‘Antwoord Yuri terug.
Je schrikt ervan, wat is hij van plan. Waarom alleen met hem, je kent hem niet eens.
Yuri pakt een fles cola en schenkt 2 glazen vol.
“wat doen jullie in de gymzaal na schooltijd? ‘vraag je aan hem.
‘Repeteren met de band, Tim,Thijs en Remond dus. En daarna hebben we nog een half uur en dan moeten we eruit, daarom heb ik je uitgenodigd. Ik zag je lopen tot 2x toe vandaag. Ik vraag me af wat er met je aan de hand is. ‘ zegt Yuri
Eigenlijk wil je het niet vertellen, nou ja willen… je durft het niet. Maar misschien is dit je kans wel dat iemand je helpt. En je legt uit wat er deze 2 dagen op school gebeurt zijn.
Als alles bij Yuri duidelijk is stelt hij voor om voortaan gezellig de pauzes samen door te brengen, en de mentor op de hoogte te stellen. Je bedankt Yuri en zegt gedag, en gaat op weg naar huis.

Het zal eens niet zo zijn denk je als je over de spoorbrug fiets, je ziet de meiden op nog geen 50 meter afstand staan, die wonen hier niet, dus waarom zijn ze hier. Je hoopt dat er iemand achter je komt fietsen en net alsof kunt doen of je meefietst, maar er fietst niemand op de brug. Waarom staan zij daar? Zij horen hier niet? Wachten ze je op?
Je ziet dat ze met z’n alle op het fietspad gaat staan. Je wordt tegengehouden en uitgescholden, en als ze je nog een keer niet aanstaan zullen ze je in elkaar slaan op school.
Ze laten je erdoor en bang fiets je naar huis.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 11-06-07 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

JeroenS

Re: [VER] 2 rotjaren op school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:39

Wat heftig zeg, enkele delen komen mij heel bekent voor eigenlijk.

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:42

ja zeker een heel heftig verhaal.
Als ik dit zo lees zit je in een diepe put.
Kun je hier met iemand over praten met je moeder bijvoorbeeld? datt is wel erg belangrijk
iniedergeval sterkte ermee

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:42

je hebt pb zo.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:45

Heftig!!
Het gebeurt veel dat kinderen gepest worden op schooll!
Maar ik wist niet dat het zo snel ging!!
maar BP en kan je me altijd!
Sterktee!! (K)

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:48

Is dit echt gebeurd?

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:48

heftig verhaal zeg...
lijkt me erg om mee te maken
sterkte ermee Ach gut

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:49

Passival schreef:
Is dit echt gebeurd?

Ik zou zo'n verhaal niet kunnen verzinnen.
ja dus Lachen
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 11-06-07 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:49

wat afschuwelijk.....gaat het nu nogsteeds zo?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:50

Malou_Fenja schreef:

momenteel wel ja. Ben vanplan alle 4 jaar op papier te zetten, en dan is't afgerond voor me
het is wel minder geworden , geen slaan en aanraken meer, meer gewoon wat treiteren.
maar t blijft je raken!
En ben er enorm onzeker van geworden

Helma_Edda : bedankt
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 11-06-07 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:50

Heftig verhaal inderdaad! Sterkte..

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:51

Jeetje, wat een heftig verhaal. Scheve mond Ik wist niet dat het zo snel kon gaan, pff zal vast niet makkelijk voor je geweest zijn..

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:51

Wat ontzettend erg voor je. Wat was er met je vriendin gebeurt?
sorry voor al die vragen maar ik zit helemaal in het vehaal.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:52

Jolliegirl schreef:
Malou_Fenja schreef:

momenteel wel ja. Ben vanplan alle 4 jaar op papier te zetten, en dan is't afgerond voor me
het is wel minder geworden , geen slaan en aanraken meer, meer gewoon wat treiteren.
maar t blijft je raken!
En ben er enorm onzeker van geworden

Helma_Edda : bedankt

echt erg voor je, hopelijk stopt het snel

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:53

Hej Jolliegirl je kan altijd bij me terecht he.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:54

het verhaal is niet als leedvermaak bedoeld Lachen daaorm heb ik dat stukje over marloes achterwege gelaten, die is wel gepakt door die meiden, en is 3 weken weggeweest, en die meiden zijn 2 weken geschorst aangezien er meer aan de hand was.
als ik in zoetermeer kom kom ik ze nogsteeds tegen, en dan fiets ik ze lachend voorbij!

Ik heb gelukkig momenteel een hele lieve docent die altijd voor me klaarstaat, hellaas ben ik aan het eind van deze school. maar ik mag altijd langskomen als er iets is.
en ik schrijf dit (probeer) af. en hoop dat het dan klaar is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:54

JeroenS schreef:
Hej Jolliegirl je kan altijd bij me terecht he.

Weet het. Bedankt Kusje

_Eveline : bedankt!
Melissa : ook bedankt

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:56

Hoe is het nu? Is de situatie veranderd, ik heb in eerste jaar ook zoiets meegemaakt maar nu niet meer.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:56

Jeetje, wat verschrikkelijk Scheve mond
Ik ben zelf vroeger ook wel gepest, gelukkig lang niet zo erg.
Je mag me altijd PM'en en sterkte ermee Ach gut

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:57

Hee meid

Mooi geschreven, jammer dat het zo'n kl°te verhaal moet zijn. Ik herken het helemaal, en maar gelukkig dat je er bijna vanaf bent. Ach gut

Als je me nodig hebt, je weet me te vinden Lachen

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:57

ik snap dat dat niet de bedoeling is.
wat fijn voor je dat het nu beter gaat!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:58

FunkyMistiC schreef:
Hoe is het nu? Is de situatie veranderd, ik heb in eerste jaar ook zoiets meegemaakt maar nu niet meer.

Momentele geen school meer.
laatste maand is het opgehouden met het pesten. en toen zagen ze ook wie ik echt was, en heb heel vele excuus gekregen maar dat heb ik niet aangenomen (niet na 2 jaar pesten)

Joyce: ook bedankt! Je hoort me wel op DPR als er iets is

khirshanta ; ook jou weet ik te vinden, maar dat had je al gemerkt

jongens dit doet me goed!

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:07

pff wat een verhaal, hopelijk gaat het nu wel iets beter met je.
Je hebt het mooi geschreven, ik hou je verhaal in de gaten.
Echt goed van je dat je het zo mooi kan opschrijven ookal is het zo'n vervelend en moeilijk verhaal.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:08

anniek_uc schreef:
Echt goed van je dat je het zo mooi kan opschrijven ookal is het zo'n vervelend en moeilijk verhaal.

ja idd erg mooi geschreven

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 21:11

anniek_uc schreef:

bedankt, heb nog heel klein vervolgje hiervan, maar ik wil eerst verder schrijven voor er een nieuw stuk komt