Ik heb vroeger altijd verhalen geschreven, maar nooit echt op bokt.
even een ding, ik ben heel slecht in nederlandse grammatica, als je een fout ziet staan, vertel het me!
Deel 1
- Woensdag 3 juni 10:00 uur.
"Morgen mam, morgen pap!" Ochtend lieverd, jij bent vroeg op zeg! Ja ik weet het, ik heb een feest van een vriendin, en we gaan 'knolhobbelen' zeg ik nors, ik moet die beesten echt niet, ze stinken en zijn groot en bijten ook zijn ze lomp! "Niet zo chagarijnen zeg!" zegt m'n moeder. Ik heb vroeger ook altijd gereden het is hartstikke leuk!"ja vast, ik weet het nu al ik stap op en glij er via de andere kant vanaf, dan breek ik m'n voet en hoef ik niet meer op zo'n stom beest zitten."
Als je er geen zin in hebt ga je niet! zegt m'n moeder chagarijnig. Straks verpest je het voor Kim, en dat zal ze echt níet leuk vinden! En ze verwacht het zeker niet van jou! Al je vriendinnen die gaan er heen voor Kim, dat zij het leuk vindt! Paarden zijn nou eenmaal bijzonderen dieren! Jaja zeg ik chagarijnig.. ik trek eventjes een trainingsbroek aan en rubbere laarzen daarna vertrek ik met Ilse en Mindy naar de manege, de rest zien we daar. "Dag mama!" Dag lieverd, maak er wat leuks van hè!
-paar minuten later-
"Hee meiden!" "Hee Linsey!" roepen we naar elkaar. "en meiden, zin om te gaan 'knolhobbelen' ?!" haha lach in in mezelf, maar misschien wordt het toch wel leuk! Simpel kijken Ilse en Mindy me aan. "naja wat jij wilt hè!" zegt Ilse. En ze fietsen naar de manege.
Hé volgens mij moeten we daar heen, het staat namelijk al aangegeven zeg ik tegen Ilse en Mindy. "maar op de routebeschrijving staat dat we hier naar links moeten?" "Naja ik snap er niks meer van!" zegt Mindy chagarijnig. "laten we hier nou maar ingaan, en de route gewoon volgen dan komt het wel goed" Fijn, laten we nou gewoon doorfietsen voordat we straks nog te laat komen zeg ik chagarijnig tegen Mindy en Ilse. "Jezus wat heb jij opeens?" vraagt Ilse. Niks hoor, het is alleen vet banketstaaf voor Kim als we telaat komen! "Ja dat is waar" zegt Mindy, en ze volgens de bordjes.
Na eindelijk aangekomen te zijn op de lange oprit van de manege, zien ze links de weides staan en rechts een langwerpige stuk grond met zand erin. Kim staat te kijken hoe de lessers bezig zijn. Ze kijkt ijverig met nog twee andere meisjes, en zo nu en dan wijzen ze iemand aan. "Ik vraag me af wat ze hier nou zo leuk aan vindt!" zegt Mindy. Ilse is het er mee eens, "inderdaad, ik ruik de stank nou al!" Ja, dat viel me op dacht ik bij mezelf, ik ruik de stank nog niet!
"Heeey!" Roept Kim luidt. Van het wilde springen en zwaaien schrikt er een pony van haar. Scheldend roept de ruiter: "Hee hou eens op stom kind!" "O sorry.." zegt Kim en ze loopt op ons af.
"Waar bleven jullie nou zeg? Ik heb twintig minuten staan wachten op jullie!" "Ja.. zegt Ilse, we waren de weg weer kwijt!" Haha zegt Kim, de route is toch helemaal niet zo moeilijk? "nee" stompel ik met een zacht stemmetje. "Wanneer gaan we rijden?" Vraag ik aan Kim. Bij mezelf dacht ik: zo snel mogelijk weg hier!
Er komt een grote dikke mevrouw op ons afgelopen.
"Hallo allemaal! Jullie gaan vandaag zeker voor het eerst paardrijden?" zegt ze met een piepstemmetje.
"Ik ben Saskia, en ik ga jullie vandaag lesgeven." Kim die kent mij al, ze krijgt namelijk altijd les van mij!
"Saskia?" vraagt Kim, mag ik vandaag weer op Magic Thunder rijden?
"Ja hoor!" zegt Saskia, hij staat gewoon in dezelfde stal, dus zadel hem maar alvast op.
Iedereen kijkt Saskia aan en vragen zich af op wie ze moeten rijden.
"En hoe heet jij?" vraagt Saskia aan me.
"Linsey" zeg ik. "Toevallig, zo heet mijn zus ook!" Fijn om te weten, dacht ik bij mezelf..
"Jij mag op Magic! Die staat in de 3e stal buiten, er is vast iemand die je kan helpen!"
Langzaam loop ik naar buiten om de stal van Magic op te zoeken.
Deel 2 komt nog