[tek]paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

riviera2

[tek]paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:35

hoi,

nou ik waag me er dan ook maar aan om een keer een tekening op bokt te zetten Lachen
helaas heb ik geen scanner en zijn er heel wat details weggevallen omdat het een foto is...

de aanhechting van de nek naar de kaak klopt niet dus deze moet ik nog even veranderen!
graag zou ik wat tips krijgen over hoe ik het neusgat wat realistischer krijg.. heb er altijd moeite mee hier diepte in te creeëren en ander commentaar op de tekening waar ik wat aan heb mag natuurlijk ook Knipoog

gr.

Afbeelding

LiVetime

Re: [tek]paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:47

Ahhhh...lieve Incredible.. heb je echt super gedaan! Ik heb weinig echte verstand van tekeningen maken, dus kan je niet aan verbeterpunten helpen, helaas. Dus je moet het alleen doen met mijn super positieve commentaar Haha!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:47

niemand die tips heeft??

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:03

hmm.. tips.. even denken.

vind dat je een bizar perspectief gekozen hebt, schuin van onderen zo te zien. dat maakt al dat je even twee keer moet kijken omdat het hoofdje er dan buitenverhouding uitziet. Buiten dat zijn de verhoudingen zijn niet helemaal okee, en ik zou nog iets meer detail en contrast aanbrengen. Verder vind ik het een hele leuke tekening en ik vind het knap dat je een paard in die pose zo hebt getekend!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:24

Knap neergezet vanuit zo'n hoek Lachen
Volgende keer misschien wat meer contrast aanbrengen? Paardje is nu wat egaal van kleur. Enige donkere stukken die erin zitten zijn de lijnen waarmee je contouren en bijvoorbeeld mond aangeeft. Hier en daar werk je er al wel wat mee, maar als je dat nog wat steviger zou doen gaat je tekening meer spreken Lachen
Verhoudingen kloppen niet helemaal, lijkt me ook verschrikkelijk lastig vanuit deze hoek Knipoog

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:48

ik ga met fnanne mee, misschien saai, maar voor eerste tekening kun je het best een 'makkelijke' pose nemen...
verder vind ik hem wel behoorlijk goed gelukt, je ziet duidelijk vanuit welke hoek hij is genomen en niet uit verschrikkelijke houdingen bestaat.
Ik zou ook de contourlijnen minder strak maken en in de rest van de tekening wat meer contrast aanbrengen. De schaduwen wat donkerder aanzetten en naar het lichte toewerken

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 21:16

iedereen heel erg bedankt voor de tips! hier kan ik echt wat mee Lachen ga er nog een keer voor zitten om hem verder uit te werken in detail!