[foto] Het "bijna" eindresultaat van reclamefotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

none

[foto] Het "bijna" eindresultaat van reclamefotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 17:29

Na dit topic: viewtopic.php?f=149&t=772824&hilit=CKV
Zijn de foto's nu bijna klaar.
Dit is het resultaat geworden:

Afbeelding

(eventueel deze: http://img262.imageshack.us/img262/3184 ... kt2kw6.jpg )

Afbeelding

Afbeelding

De tips uit het vorige topic waren erg nuttig en hadden we zeker goed kunnen gebruiken. Maar helaas door tijdgebrek konden we het niet nog een keer over doen dus hebben we het echt met deze foto's moeten doen, helaas. Toch wilde ik nog even het eindresultaat laten zien, en tips zijn nog altijd welkom, een volgende keer kunnen we ze misschien wel gebruiken.

Verder heb ik nog 1 foto, die eigenlijk voor de grap is gemaakt maar die wij tussen de foto's hadden liggen. De lerares was hier erg enthousiast over, ze vond foto's met mensen erop toch wel zo leuk. (ja, onze lerares is nou niet de meest standaard ckv docent Nagelbijten / Gniffelen ) Eigenlijk (helemaal wat bewerking betreft) is de foto heel verkeerk, vooral het haar aan de linker kant vind ik storend. Volgende week hebben we de presentaties en zij vind dat deze foto erbij moet, zelf wil ik dus eigenlijk niet hebben 1: vind het niets dat de foto van mezelf is 2: de foto is ook helemaal niet mooi en professioneel bewerkt en gemaakt. (laatste is meer voor de grap, maar omdat de docent erg graag wil dat we hem laten zien zet ik hem er toch even tussen)

[img]http://img512.imageshack.us/img512/7107/manon4bewerkt2kl6.jpg[/img ]

(het gaat dus wat mij betreft vooral om de eerste 3)

I_Moondance

Re: [foto] Het "bijna" eindresultaat van reclamefotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:32

Ik vindt ze erg leuk en goed gelukt!
Super!

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 17:34

Haha zo moondance, dat is positief! Bedankt zeg!
Welke vind je het mooiste dan? En waarom?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:37

Ik vind ze goed gelukt!
Vooral die derde vind ik door de kleuren en het servies de sfeer van iets ouds en vertrouwds hebben Ja.

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:43

ik vind ze erg goed!
de kleuren spreken echt en passen bij het thema! heel mooi gedaan Haha!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:53

Leuk gedaan!
Vooral de laatste vind ik mooi, die kleuren passen mooi bij elkaar Ja

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:14

Foto 3 vind ik echt geweldig! Ik krijg er een vertrouwd gevoel bij, precies wat de Earl Grey aangeeft en ik krijg meteen zin om een kopje thee te gaan drinken. Verder een hele leuke compositie.

Foto 1 vind ik iets te gewoon, er springt niet echt iets uit.
Foto 2 vind ik veel te druk. Te felle kleuren, de thee boodschap van de thee verdwijnt erin.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 18:33

Bedankt weer allemaal!

Yvvv, bedankt! Wij zijn ook hetmeest tevreden over foto 3,al zou ik daar nog wel wat kleine dingetjes anders willen zien. Foto 1 was eigenlijk ook wel de bedoeling dat die vrij neutraal en saai zou worden. Wat foto 2 betreft vind ik dat je helemaal gelijk hebt! Ja

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:02

Ik ga voor de tweede. Alleen jammer dat het Lipton-teken niet zo mooi uitgesneden is. De eerste vind ik te donker, en bij de laatste zie je bovenaan heel duidelijk dat hij uitgeknipt is. Al vind ik de laatste van compositie wel het mooist Ja

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:11

Ik vind het heel creatief gemaakt
1=beetje normaal
2=te vrolijk
3=heel vertrouwd en gezellige sfeer

bientoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:39

Ik vind 3 ook het leukste! Maar foto 2 is niet verkeerd ik krijg er wel zo zomer gevoel van!

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 15:10

Eigenlijk gaat dus iedereen voor de laatste?!
Denk dat ik die zelf ook eht mooite vind. Vinden jullie deze, hoe hij hier te zien is, beter dan diegene in het linkje? (de link staat onder de bovenste, per ongelijk verkeerd)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:26

Die eerste vind ik niks. Zo'n viezig theezakje (waarvan je niet eens echt duidelijk ziet dat het van pickwick is), naast een nietszeggend kopje thee, en de reclametekst vind ik ook niet echt mooi. Die wordt het absoluut niet voor mij, sorry.
De tweede vind ik al beter, maar ik zie bruine plekjes in de bloemetjes. Nagelbijten / Gniffelen Is niet echt iets om vroljk van te worden, niet echt.. goede reclame Knipoog Daarbij vind ik hem te druk en overbelicht Lachen

Die laatste vind ik wél erg goed. Zelf zou ik de verzadiging nog íéts omlaag gooien, zodat je het echte 'earl grey tea'-idee krijgt. Wat grijzig, maar toch weer opgehelderd met de bloemetjes.
Het bewerkte eraan (de achterkant) vind ik toch wel weer zonde, maar ach, wél echt de beste foto van de drie! Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:15

Heel erg mooi!

Ik vind nr. 1 niet heel erg geweldig. Ik vind dat het lichtelijk wat slordig is, qua het logo van pickwick enzo. Foto 2 is wel heel mooi! Die kan zo de reclame in!! Ja
Nummer 3 vind ik ook erg mooi, het geeft een beetje een ouderwetse sfeer. DIt kun je nog mee benadrukken door de verzadiging lager te maken, zodat het er nog ouderwetser uit ziet. Lachen Maar ik zou de kleuren van het Picwick pakje wel behouden. Ja

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:16

Ik vind de Earl Grey ook het leukst, alleen vind ik de bewerking niet mooi.
Je kan duidelijk zien dat er boven de pot gesneden is en de kleur is zo verandert dat de thee er een beetje als modder uit ziet Clown bij het origineel heb ik dat niet.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:23

de derde vind ik erg mooi, alleen de thee in het kopje is een beetje mee gekleurd en heeft een beetje een 'vies' kleurtje gekregen haha. Voor de rest goed gedaan!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:59

Die laatste vind ik het best! Je zet daar het duidelijks de 'Earl Grey'sfeer neer naar mijn mening, verder is ie heel helder/scherp, mooie kleuren, goed lettertype Ja

De tweede vind ik te druk (houd niet van die felle kleurtjes, dat kan het ook zijn Knipoog )
En de eerste daarvan vind ik het lettertype bovenaan niet mooi en de foto ook niet zo fantastisch.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:01

leuk hoor, deze deed het niet:

Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:06

Ik vind de 3e ook het leukst.
Misschien is omzetten naar grijswaarden nog een optie?

Edit: Typo

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:11

Erg leuke foto's! De eerste vidn ik een beetje saai, en de derde echt super! Leuk bewerkt en niet te druk maar ook niet te saai. Twee is ook leuk, maar toch iets minder..

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:14

Je foto's zelf zijn best mooi.
Foto twee vind ik écht het beste, de enige waarbij de achtergrond en omgeving écht bij de theesoort en zijn slagzin past. Heel kleurrijk, lekker knallend, heel mooi. Toch denk ik dat je meer uit de foto had kunnen halen: ik zal nu alleen even 2 beoordelen.

- als je het theedoosje apart nog had bewerkt had je gezien dat in dat gedeelte van de foto contrast en kleur ontbreekt. Dat had knallender gekunt!
- wat doet het kommetje achter dat theeglas? Als er nou iets zomers inzat... Maar het is leeg!
- je tekst! Je tekst is echt hetgene dat het verschil heeft gemaakt tussen jouwe, en een proffesioneel-uitziende advertentie. Advertenties zien er bijna altijd beter uit als je tekst gebruikt zónder van die pixelrandjes, als je de 'spacing', dus de ruimte tussen de letters, groter maakt en als je de ruimte neemt voor de tekst. Als ik jou was had ik gewoon op de site van pickwick rondgekeken en die stijl wat nagedaan.

Maargoed, toch goed gelukt. Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:55

Bedankt allemaal weer!!

Gearl, dat theedoosje inderdaad, maar we weten eigenlijk niet hoe dat appart bewerkt moet worden. Het kommetje, tja het is leeg ja, hjeb je helemaal gelijk in. Maar we moesten er nog iets bij hebben vonden we zelf, eigenlijk was dat voor het theezakje, maar het theezakje buiten de thee leek ook niet mooi. Het kommetje is nu eigenlijk meer blijven staan als opvullen en het hoort toch wel een beetje bij thee. Maar ik ben het met je eens dat eht nogal raar lijkt zo, hebben we verder eigenlijk neit genoeg aan gedacht Bloos

Tekst ja Bloos Dit was de eerste keer dat we met photoshop werkten. We hebben zo goed mogelijk geprobeerd een goede tekst te nemen, maar we wisten niet goed hoe we dit konden veranderen. Bedankt voor je commentaar en tips!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:08

Ik vind de foto's super mooi! leuk bedach, ik heb niet echt een proffesionele blik ofzo, maar ik vind ze super!
Ik vind de andrelon heel erg grappig Nagelbijten / Gniffelen

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:14

Ik vind het hele sprekende foto's en dat is nodig bij reclame..
Mijn favoriet, de earl grey, kan niet precies zeggen waarom, maar die straalt gewoon precies het soort
thee uit... in mijn ogen.. Bloos echt typische engels met die theepot en kopjes.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:16

De laatste foto vind ik niet je van het eerlijk gezegd. De sfeer is wel prachtig Ja Maar vooral; je ziet héél erg goed dat er is geknipt.
1 Vind ik fototechnisch echt een goede foto Ja Ik zou het lettertype wel anders gedaan hebben...
2 Is trouwens erg overbelicht Nagelbijten / Gniffelen