[SCH] Fiona Apple, almost done

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle

[SCH] Fiona Apple, almost done

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:57

Opdracht voor school, schilderij is op een zelfgemaakt doek van 110x60 cm.
Er moet veel gebeuren wil hij echt af zijn en het is de bedoeling een deel glanzend te maken met een speciale 'acryl-lak'.
Welk gedeelte (of helemaal) ik doe weet ik nog niet; keuze uit gezicht, achtergrond, alleen ogen...
Ik weet het nog niet dus kom maar op als jullie nog ideeen hebben! Knipoog

Kwaliteit foto's van het schilderij zijn wel beroerd slecht (met mobiel gemaakt) maar het geeft wel een beetje weer natuurlijk hoe het wordt.
Vind het echt balen dat die kwaliteit wel zo slecht is, kleuren zijn in het echt een stuk mooier (blauwiger en meer contrast).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onbekend2

Re: [SCH] Fiona Apple, almost done

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:20

Ik vind hem heel erg mooi! Lekker strak, zou zo boven m'n bank passen Haha!

Wat betreft die lak, ik zou inderdaad voor de ogen en dan ook de lippen gaan..
Het gezicht zou ik niet doen, omdat ik die matte uitstraling juist mooi vind... De achtergrond lijkt me lastig worden met de grens naar het haar...
Alleen de lippen lijkt mij trouwens ook mooi..

Succes! En dit gaat wel een goed cijfer worden volgens mij Ja

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:21

Ik vind hem echt geweldig! Heel erg mooi gemaakt.
En net wat Rhiannon zegt, lekker strak Lachen.
Alleen vind ik dat het een beetje scheel kijkt Clown , maar zo erg valt dat niet op, ik zag het pas na een tijdje Clown

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:23

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:17

ziet er goed uit! misschien kan je toch wat meer schaduw steken in het gezicht zelf, nu ziet ze er nogal 'plat' uit. De ogen zijn in ieder geval fantastisch. Vind het tof hoe het haar vervaagt in de achtergrond!
mensen tekenen is zoieso al niet gemakkelijk, laat staan schilderen Tong uitsteken

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:17

Wat voor school doe je dan Myra?
Ik zou persoonlijk ervoor kiezen om de bovenlip en pupillen te laten glanzen. Kun je eens uitleggen hoe die lak in elkaar zit?

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 23:35

@ riete: dat ligt dus echt aan de foto-kwaliteit, ziet er echt stukken beter uit in het echt, vind dit maar flut!

@ Ismay: klopt dat schele, goed dat je het ook zag! Lachen Komt omdat ik net iets teveel schaduw heb gemaakt in het linkeroog en het rechteroog ietsie groter en vooral lichter is. Moest ik sowieso nog aanpassen, maar lesuur was voorbij dus morgen weer. Lachen

@ oneilltje79: doe nu 5vwo, dit is voor CKV3. Het was de opdracht om een schilderij of een 3D-stuk te maken van een bekend persoon (oftewel, zat keus!). Nu moest je er wel een beetje je eigen draai aan geven dus heb ik het schilderij vrij breed gemaakt en wil ik dus glans erop aanbrengen.
Hoe die verf heet ben ik vergeten: het is in ieder geval een glanslaag voor acryl. Zal morgen posten hoe het heet als ik het weer weet.
Denk morgen ook wat meer foto's want dan is hij af (en dan neem ik een betere camera mee!).

@ Rhiannon: klopt, dat is der helemaal. Geil wijf met goede muziek! Clown
Hier de echte foto (ik heb het nageschilderd van een rot-print uit onze printer; verf was half op ofzo Boos! ).
Print hem vanavond nog groter uit met nieuwe inkt, kan ik morgen meer details toevoegen. Lachen
*PS: kleuren lijken heel grauw nu vergeleken de foto van het schilderij en de echte foto, maar nogmaals, de kleuren zijn erg vervormd.
Ik zie nu ook al weer tig andere dingen die ik moet veranderen (kin, mond, neus, ogen, etc. Clown )

Afbeelding

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 20:07

Update (andere camera, kleuren zijn weer niet top...) :

Afbeelding

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:06

Is hij nu af of ga je er nog wat textuur in aanbrengen? (detaillering lippen, ogen enz) al vind ik dat grovere/vlakkere eigenlijk ook wel passen, omdat de ogen nu de aandacht trekken en je dat juist moet proberen te behouden. Prachtig schilderij, al vind ik de omlijsting met het zwart wat slordig (of is dat reflectie door de camera?). Top gedaan.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:15

Ik vind het ook prachtig door juist die stilering erin. De ogen moeten echt de blikvangers blijven. Met een glanzende laag erover zou het echt wel 'af' zijn. Héél mooi!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 13:18

@ JoSav: hij is zeker nog niet af. Zie elke dag wel nieuwe dingen die ik wil veranderen, maar ik wil inderdaad meer details en textuur inbrengen (maar dan meer in de mond, wenkbrauwen, ogen, plukken haar). Zoals rechterkant van de achtergrond moet links ook worden, veel egaler dus.
Had het eerst getamponeerd voor opvulling (kun je zien in de vorige foto's) maar ik vind het strakkere toch mooier.