[FOTO] Dolfijnerij dromerij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Dolfijnerij dromerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:49

Hier een paar werkelijk schitterende foto's (al mag ik wel zeggen!) uit het dolfinarium! Het zijn volgens mij gewoon de allerbesten die ik in m'n bezit heb! (sterker nog, heb ze zelf gemaakt!)

Tips & suggesties zijn altijd erg welkom!

Afbeelding
Voor deze foto heb ik eigenlijk geen woorden over: duidelijk, scherp, onbewogen... perfect gewoon!

Afbeelding
Toeval? Ik weet het niet zeker, maar als je goed kijkt is deze dolfijn haar jong aan het zogen. Of zie ik het verkeerd?

Afbeelding
Leuke lichtinval, valt precies op de 'meloen' van de dolfijn!

Afbeelding
Het zonnetje straalde en de zonnestralen vallen precies door het water langs de dolfijn heen! Vindt ik een supermooie foto!

Afbeelding
Lichtinval vanaf de zijkant (als je goed kijkt!) en een andere dolfijn in de 'mist', dus op de achtergrond.

Afbeelding
Met zijn allen in de buitenlucht!
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 04-06-07 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit topictitel gehaald.

Anoniem

Re: [FOTO] DOLFIJNERIJ DROMERIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:54

Sorry dat ik je mening niet deel, maar hier komen mijn reacties op iedere foto. Lachen

Foto 1: Hij oogt niet helemaal scherp en ik vind hem ook wat flets, maar dat heb je vaak met foto's van dieren in het water. Verder vind ik de compositie niet geweldig, hoewel het ook niet slecht is. Ik had zelf de dolfijn liever iets hoger gezien nog Lachen
Foto 2: Leuk moment Ja Jammer dat de foto onscherp is en dat het jong er niet helemaal op staat, met wat meer ruimte rechts was het een leuke compositie geweest!
Foto 3: Sorry, geen fijne compositie en veel storende objecten.
Foto 4: Hoewel het licht natuurlijk erg mooi is zo vind ik hetzelfde als bij foto 3.
Foto 5: Onscherp en niet erg duidelijk, doet mij daarom ook niet zoveel Lachen

Veirl

Re: [FOTO] Dolfijnerij dromerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:19

Waar je al niet trots op kunt zijn. Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:23

Ik vind ze nu persoonlijk ook niet je van het Nagelbijten / Gniffelen Maar goed.

Vooral de plantjes die rondzwieren storen gewoon ontzettend, geen enkele foto is mooi scherp, en volgens mij heb je buiten de laatste foto alles door glas getrokken. Buiten de laatste, vind ik ze niet zo geslaagd, eerlijk gezegd...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 18:32

Soet schreef:
Ik vind ze nu persoonlijk ook niet je van het Nagelbijten / Gniffelen Maar goed.

Vooral de plantjes die rondzwieren storen gewoon ontzettend, geen enkele foto is mooi scherp, en volgens mij heb je buiten de laatste foto alles door glas getrokken. Buiten de laatste, vind ik ze niet zo geslaagd, eerlijk gezegd...

Die plantjes: dat zijn algen die het water schoonhouden (bacteriën) en mijn camera is maar 4 megapixel.

Door het glas getrokken: Ja, maar ik heb ook geprobeerd om de reflectie van de camera tegen te gaan, want anders wordt het dubbel zo lelijk!

Onscherpte: bijna alle dolfijnen zwemmen constant heen en weer (behalve Skinny die soms ligt te slapen!) en dat maakt het zo moeilijk om ze op de gevoelige plaat te krijgen!

Ik kan jullie verzekeren, ik héb foto's van dolfijnen die ik maar NIET post, want die zijn pas [b][i]echt[b][i] ERG! (vlekkerig en met heel veel beeldruis. Bovenstaanden zijn juist enkele van de betere!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:36

Dat je camera maar 4 megapixels heeft zegt meer over de grootte van je foto's dan de scherpte.

En tja, je vraagt toch zelf tips en commentaar?? Je foto's zijn gewoon onscherp, en dan heb ik het niet over bewegingsonscherpte hoor Knipoog

Dat je ergere foto's hebt maakt deze niet ineens 'goed' (was het maar zo, dan was ik nu een professionele fotograaf geweest met zoveel mislukte foto's als ik heb Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:40

Ik vind ze leuk, voor in een plakboek. Sorry.
De meeste composities zijn niet interessant en ze zijn bijna allemaal onscherp.
Lekker gaan oefenen Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 18:51

Maken jullie me nou treurig of wat? Ik heb gewoon me best gedaan op die foto's, okee ik weet dat ze niet super zijn of wat... Huilen en ik wéét dat ik een barslecht fototoestel heb (van kodak!) maar dan willen jullie toch niet zeggen dat de foto's gelijk maar naar de prullenbak toe moeten? SNIK! BOEHOEH! Boos!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:54

beste paardenmaf
Dát zeggen ze toch niet?
maar als je op Uit de Kunst post, wordt er gewoon een betere kwaliteit verwacht!
deze foto's zijn voor jou heel belangrijk, maar fotografische hoogstandjes zijn ze gewoon niet

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 18:55

MissToseland schreef:
beste paardenmaf
Dát zeggen ze toch niet?
maar als je op Uit de Kunst post, wordt er gewoon een betere kwaliteit verwacht!
deze foto's zijn voor jou heel belangrijk, maar fotografische hoogstandjes zijn ze gewoon niet

(snif) Okee, zal zoeken naar de aaaaaaaaaaaaaaaaallerbeste die ik heb!!! :|

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:56

Anoniem schreef:
Ik vind ze leuk, voor in een plakboek. Sorry.
De meeste composities zijn niet interessant en ze zijn bijna allemaal onscherp.
Lekker gaan oefenen Lachen

Indd,
buitenfoto vind ik echt iets hebben,
heb je daar nog meer foto's van?
dan zou ik die plaatsen

Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:57

Paardenmaf1 schreef:
Maken jullie me nou treurig of wat? Ik heb gewoon me best gedaan op die foto's, okee ik weet dat ze niet super zijn of wat... Huilen en ik wéét dat ik een barslecht fototoestel heb (van kodak!) maar dan willen jullie toch niet zeggen dat de foto's gelijk maar naar de prullenbak toe moeten? SNIK! BOEHOEH! Boos!

Waar lees jij dat ze naar een prullenbak toe moeten?

Stel je alsjeblieft niet zo aan, lees de regels eens door van UK. Volgens mij ben je ook nog geen 16, of wel Verward

We zeggen overigens niets over je toestel, ik had verwacht dat het een redelijk toestel zou zijn hoor. Maar je foto's zelf zijn gewoon niet mooi vind ik, dat heeft geen banaan met je toestel te maken. Hier op UK (en ook op CB) wil je graag leren, dus geven wij je onderbouwd commentaar en tips. Als je niet tegen negatief commentaar kan raad ik je aan niet meer te posten.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:58

Het zo misschien ook al wat schelen als je niet meer bij mijn album upload trouwens.. dat vreet kwaliteit

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:00

Ach, je vraagt om commentaar en dat krijg je.
En daar leer je tenminste van Lachen

Ik denk dat het nodige al gezegd is maar ik wil nog even zeggen dat ik zelf ook heel lang heb moeten fotograferen met een slechte drie megapixel camera, maar de fotograaf maakt de foto's en níet de camera. Ik wil niet zeggen dat ik beter ben oid, maar ik heb nu een spiegelreflex en het valt víes tegen dat alle foto's die je daarmee maakt ineens wel mooi zijn.
Als ik zo naar jouw foto's kijk zie ik geen geweldige composities, geen vernieuwende hoeken of iets als dat. En dat is ook een heel groot "ingrediënt" als fatsoenlijk kunnen fotograferen een recept zou zijn.

Blijf proberen zou ik zeggen, kijk veel naar foto's van anderen - en het commentaar daar op (kijk eens op proffesionele fotoforums) want dat is verschrikkelijk leerzaam, wees kritisch op jezelf en leer van al het commentaar dat je krijgt. En schuif slechte foto's niet te snel op je camera af. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:12

Zoals deze? (Sorry voor eventueel licht beeldruis!):

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:17

MissToseland schreef:
Het zo misschien ook al wat schelen als je niet meer bij mijn album upload trouwens.. dat vreet kwaliteit

Weet geen andere uploadsite, sorry! Dit was de 1e de beste! (nou ja? bèste?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:18

Die laatste foto heeft ook niet echt ''het''.
Het is leuk plaatje, maar geen fantastische compositie/ kwaliteit.
Wat ik al eerder zei; Ga lekker oefenen. Haal boeken uit de bieb en ga dingen uitproberen Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:21

Okee... meiden: fotoTIPS graag... hoe maak ik de breste foto's en waar moet ik op letten! Ben nu ten einde raad! Heb me foto's uit de kast getrokken, maar niemand schijnt ze goed te vinden!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:21

kijk eens af van andere fotografen, kijk wat hun van een foto maken
composities, instellingen van diafragma en sluitertijd enzo..
ga eens googlen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:26

Paardenmaf1 schreef:
Okee... meiden: fotoTIPS graag... hoe maak ik de breste foto's en waar moet ik op letten! Ben nu ten einde raad! Heb me foto's uit de kast getrokken, maar niemand schijnt ze goed te vinden!

Ho ho meid, niet zo dramatisch meteen !
Ik ben ook nog maar een beginner, kijk maar eens op mijn site: http://www.jw-art.tk . Ik heb veel op internet gezocht over fotografie, en boeken geleend uit de bieb en ben me een beetje gaan oriënteren op fotografie-gebied. Ik sta nu ook even een beetje vast omdat ik een betere camera wil om meer te kunnen qua instellingen en daar nu geen geld voor heb, maar toch blijf ik dingen lezen over fotografie om al veel te weten als ik wél die camera heb die ik zo graag wil. Fotografie is ook niet iets dat je zo even kan, het is oefenen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:30

Zoek eens een fotograaf op die je tips kan geven.
Hier komt regelmatig een fotograaf kattegrit halen, en daar heb ik ook al enorm veel van geleerd Ja
Fotograferen is namelijk meer dan iets moois op de foto zetten.
Het is ook nog eens een kwestie van belichten e.d., en tja... da's niet makkelijk.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:32

Maar zeg nou zelf: die foto van die zonsondergang is toch best wel mooi? Niets is toch verloren... toch?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:33

Achtergrond stoort me, maarja, daar kun jij niets aan doen.
En ik vind de belichting gewoon niet mooi.

Maar het is zeker een mooi begin hoor!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:36

OK! Haha! Het was ook 's-avonds, vorig jaar zomer! (eindelijk iets positiefs!) Maar Pikeur, kan je me geen tips geven voor belichting bij foto's? (om te beginnen dan...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:38

Paardenmaf1 schreef:
Maar zeg nou zelf: die foto van die zonsondergang is toch best wel mooi? Niets is toch verloren... toch?

Bescheidenheid siert de mens. Voor iemand die 'ten einde raad' is ben je overigens nog redelijk zeker van je eigen kunnen en doen, he?

Ik vind het om eerlijk te zijn niet zo'n mooie foto.

Kwaliteit van de foto is prima, beeldruis zie ik niet. Maar het is gewoon geen interessante foto. De kleuren passen niet mooi bij elkaar, vnl door het groene gras. Het gras onderin de foto stoort me. De boom rechts had het een interessante foto kunnen maken maar omdat de skyline (google maar wat dat is als je het niet weet.) niet volledig zwart is vind ik het niet goed 'passen'- de boom is wel donker, maar de huizen niet. En al was dit allen wel zo geweest, dan was het misschien een betere foto geweest.. maar wat cliche. Al heel vaak gedaan.