[schil]Morgan O'Broine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

[schil]Morgan O'Broine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 16:22

Afbeelding
Morgan O'Broine

Waarschijnlijk ga ik hem later nog wat oplappen *stoor me aan het oog en de ondiepte in de haren alsmede de ietwat verbaasde uitdrukking* maar voor nu is dit wat het is Rolleyes

Remy

Re: [schil]Morgan O'Broine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:46

Ik vind hem eerder wat wellustig kijken, eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb geen flauw idee wie Morgan O'Broine is dus over de gelijkenis kan ik niks zeggen Knipoog , maar ik vind technisch gezien dat je hem erg goed hebt weergegeven, ondanks de ondiepte in het haar. Wat ik heel knap vind is de manier waarop je de huidskleur en schaduwen heb weergegeven. Huidskleur is zó moeilijk, en het is nog moeilijker om er dan schaduwen in de juiste tinten op aan te geven zonder dat de huidskleur hierdoor vaal of goor wordt. Ook in de lippen zie ik diverse kleuren terug wat een mooie dieptewerking heeft.

Wat mij vaak op valt is dat mensen bij het tekenen vaak denken dat een schaduw een donkere uitvoering is van de "hoofdkleur", terwijl het in werkelijkheid vaak groene, blauwe, rode en paarse tinten zijn. Door deze kleuren te durven gebruiken krijg je hele mooie natuurlijke effekten. In dit schilderij zie ik dat ook terug.

Vwb de haren, ik zou zelf nooit zwart gebruikt hebben (tenminste, op de foto lijkt het of je echt zwart gebruikt hebt), daardoor is het extra moeilijk om diepte in de haren te krijgen en ongeverft haar heeft zelden zo'n diepe zwarte kleur. Maar aan de andere kant geeft het wel een bepaalde hardheid aan deze meneer waarvan ik vermoed dat het wel een beetje bij zijn karakter past?

SilverStorm

Re: [schil]Morgan O'Broine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:33

Morgan is geen bestaand personage, ik heb hem verzonnen nav een opdracht voor school. Het moet een statisch portret zijn.

Ik zal na volgende week eens kijken of ik een normaal portret kan maken, misschien morgan in actie.

Zwart haar gaf hem net dat xtra hardige idd die hij als zeeman nodig heeft imo. al kijkt ie nog steeds veel te schattig. met blond haar zou t helemaal te erg geweest zijn *proestig*

k heb idd een hele andere aanpak genomen voor dit schilderij. op de 1 of ander emanier is de ondergrond van de huidskleur blauw, groen en paars *hihi* rood heb ik maar heeeeel weinig gebruikt, eigenlijk alleen bij de neusgaten *samen met blauw en bruin*