[FOTO's] Misty, Poeky en Woody

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

[FOTO's] Misty, Poeky en Woody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 15:16

Dit topic staat ook bij Beestenboek, maar ik zou graag hier technisch commentaar op mijn foto's willen.

Een tijdje terug heb ik bij ons in de tuin, foto's van onze poesjes gemaakt. Ook waren Rocky en Woody buiten, en daar heb ik ook nog wat foto's van gemaakt. Maar de hoofdzaak waren de poesjes, en er waren een paar hele mooie foto's van Misty bij Lachen
Er staat Copyright op de foto's, en dat betekent dat je ze niet mag kopieren

Kijk en geniet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gááááp Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En dit vind ik een van de mooisten Lachen

Ladynaath

Re: [FOTO's] Misty, Poeky en Woody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:10

Foto 2 vind ik de leukste, jammer dat de linker oog een soort van lichtje o.i.d heeft ..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 16:39

Ja inderdaad. De foto's van Woody heb ik gewoon even tussendoor gemaakt, die van de poesjes ''serieus''

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:44

Nee, de foto's doen mij niets. Ik vind alle foto's te grauw, de kleuren boeien niet. Ook vind ik dat de achtergronden veelal storend zijn en de composities vaak centraal. Ook vind ik het lijken of je de foto's met een fotobewerkingsprogramma hebt verscherpt, klopt dat?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 14:39

Nee ze zijn niet bewerkt. Alleen het randje, en de naam erop.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:42

Hm.. Nee ik vind het ook niet zoveel.. Idd nogal saai, doe eens raar en neem ze vanuit rare hoeken, is oefenen hoor en soms denk ik ook 'ach stik' maar het moet goedkomen!

Een beetje meer contrast en tsja.. fellere kleuren zouden de foto's stukken beter maken, maak es foto's als de zon schijnt (let dan wel op je witbalans, en op de schaduw!) en let op je achtergrond (een zo klein mogelijk f-getal, dan wordt achtergrond wazig) ik denk dat het dan al gavere foto's worden..

foto's die je 'zo even tussendoor' hebt gemaakt, en dus eigenlijk niet voor hebt nagedacht, moet je eigenlijk niet neerzetten.. Je hoeft niet alleen het goede te laten zien, maar ik vind dit meer huis tuin en keukenfoto's..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 19:43

Hoe bedoel je dat precies met Witbalans, en wat is een F-getal?
Ik heb een digitale camera, maar ik snap dus niet hoe je alles moet instellen enzo.

En ik maak gewoon foto's als Hobby, ik wil er niet serieus mee verder, maar commentaar is natuurlijk welkom Knipoog Ik kan er denk ik wel wat mee

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:48

Oke, welke camera heb je? O:

f-getal is je diafragmagrootte, hoe kleiner je getal, hoe groter de opening van je diafragma is, hoe onscherper de achtergrond wordt.

witbalans moet je in kunnen stellen, dat is een soort balans tussen je kleuren en wit die zorgen dat je kleuren 'levensecht' worden en niet grauw zegmaar. ALs je 'm zelf instelt, moet je niet vergeten 'm elke keer naar het weer in te stellen! (zo heb ik eens in de zon foto's gemaakt met een witbalans die nog op gloeilamplicht stond, ik kan je vertellen, ik heb me kapot gelachen om de kleuren Clown ) Deze kun je ook op automatisch zetten, maar daar ben ik niet zo'n fan van, ik wil liever zelf doen Vork

vaak heb je wel ergens een knopje 'menu' op je camera zitten, ga daar es in zitten snuffelen etc.

maar voor een 'normale' digicam maakt ie geen slechte foto's hoor Cool alleen ik denk dat jij nog veel meer leuke dingen kunt met composities etc, de fotograaf maakt de foto's, de camera niet Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 19:51

Ilsiie schreef:
Oke, welke camera heb je? O:

f-getal is je diafragmagrootte, hoe kleiner je getal, hoe groter de opening van je diafragma is, hoe onscherper de achtergrond wordt.

witbalans moet je in kunnen stellen, dat is een soort balans tussen je kleuren en wit die zorgen dat je kleuren 'levensecht' worden en niet grauw zegmaar. ALs je 'm zelf instelt, moet je niet vergeten 'm elke keer naar het weer in te stellen! (zo heb ik eens in de zon foto's gemaakt met een witbalans die nog op gloeilamplicht stond, ik kan je vertellen, ik heb me kapot gelachen om de kleuren Clown ) Deze kun je ook op automatisch zetten, maar daar ben ik niet zo'n fan van, ik wil liever zelf doen Vork

vaak heb je wel ergens een knopje 'menu' op je camera zitten, ga daar es in zitten snuffelen etc.

maar voor een 'normale' digicam maakt ie geen slechte foto's hoor Cool alleen ik denk dat jij nog veel meer leuke dingen kunt met composities etc, de fotograaf maakt de foto's, de camera niet Lachen

Oké, bedankt! Hier kan ik wat mee Haha!
Mijn camera is een Olympus SP-500UZ

De compositie vind ik met bijvoorbeeld katten en honden nogal lastig, omdat ze wat kleiner zijn, en zoals bij de hondjes, moet je dan op de grond gaan liggen of zitten.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:00

Bonjoy schreef:
Oké, bedankt! Hier kan ik wat mee Haha!
Mijn camera is een Olympus SP-500UZ

De compositie vind ik met bijvoorbeeld katten en honden nogal lastig, omdat ze wat kleiner zijn, en zoals bij de hondjes, moet je dan op de grond gaan liggen of zitten.

hihi, vertel mij wat Clown maar ik heb al vaak genoeg op de grond gelegen hoor Ja
het is lastig, maar geeft vaak zulke gave foto's!
ok moment..

Niet spiegelreflex-foto
Wel spiegelreflex-foto

Zoals je ziet.. Er zit natuurlijk wel íéts kwaliteitsverschil in (ene, eerste, is gemaakt met camera van de Aldi, de 2e met een Nikon D40 (mijn camera dus)) maar alsnog, met een 'slechte' camera kun je ook goede foto's maken!
Wel alleen met bepaalde omstandigheden, met de camera die ik nu heb kan ik heel veel meer, maar alsnog, het kan wel Lachen

hiermee wil ik laten zien dat de fotograaf de foto's maakt, en dat jij dus nog heel veel meer uit je camera kunt halen!

anyways, die hond op de foto, hihi, die is denk ik.. 20-30 cm hoog? zoiets, jack russeltje..
pony is een shet.. en ik lag idd op de grond ja Clown

wat een van m'n eerste lessen was, is dat ik 1. nooit tegen de zon in mocht fotograferen (hoewel dat soms wel gave effecten geeft hoor, zie Hier, maar over het algemeen niet Vork
2. was dat ik m'n onderwerp op ooghoogte moest nemen,
3. was dat ik ehm.. hoe leg je dat uit.. m'n onderwerp niet precies in het midden, maar altijd wat hoger, lager, meer naar links of rechts.. dat maakt het al leuker!

veel succes, enne, als je nog es tips ofzo wilt mag je pm'en

vooral foto's blijven posten hier, kunnen we zien hoe het gaat!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 20:05

Wauw! Morgen ga ik gelijk weer aan de slag Lachen Ben als het goed is mooi vroeg thuis, en kan ik lekker met het zonnetje erbij op m'n hondjes gaan experimenteren Lachen
Dan even met een andere achtergrond, lekker even naar het veld of bos. Dat geeft ook gelijk een ander effect Haha!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:11

ja precies, dan springt je hond er echt uit!

als je het kunt vinden op je camera, zet je witbalans dan op zonlicht Ja worden je foto's beter.. of gewoon een paar verschillende standen proberen, en dan 'dezelfde' foto maken, dan kun je het verschil zien, die instellingen kun je dan later op de pc ook nog bekijken, maar ga hier eerst maar es mee aan de slag, heel veel succes en dan zie ik - als er gave foto's bij zitten - morgen of overmorgen een topic van je Cool

enneh, op je buik in het gras he! Knipoog

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:00

De laatste 4 foto's vind ik nog wel leuk. Ik vind ze grauw van kleuren en mis een leuke compo. Verder vind ik de achtergronden storend.

En die namen vind ik er echt vrezelijk tussendoor! Hou het fijn, mooi in een hoekje met leuke zwart of witte letters de namen. Zo vallen de foto's weg door de namen en trekt het heel veel drukte. Terwijl zulke foto's juist meer rust moeten tonen, vind ik.

Veel succes ermee! Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:00

Ciinderella schreef:
De laatste 4 foto's vind ik nog wel leuk. Ik vind ze grauw van kleuren en mis een leuke compo. Verder vind ik de achtergronden storend.

En die namen vind ik er echt vrezelijk tussendoor! Hou het fijn, mooi in een hoekje met leuke zwart of witte letters de namen. Zo vallen de foto's weg door de namen en trekt het heel veel drukte. Terwijl zulke foto's juist meer rust moeten tonen, vind ik.

Veel succes ermee! Lachen

Die namen heb ik er op gezet, omdat ik het al eens eerder heb gehad, dat ik mijn dieren op zo'n spelletjes site weer zag Knipoog Maar ik zou het de volgende keer anders doen Knipoog

Onze camera is engels. Wat is witbalans in het engels ? Tong uitsteken

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:55

whitebalance? Denk ik Clown met mijn goede engels.. ahum!

Ik ken het gezeur met de ©. Mijn tekening dwaalt ook ergens op internet rond onder iemand anders naam. Daar kun je zo boos over worden!

Maargoed. Ik vind hem dus te druk. Een © kan ook zacht zijn. En ik vind hem op meerdere foto's niet netjes afgewerkt, maar gewoon op gedropt. Download anders een het programma bordermaker. Hiermee kun je een tekst vervaagd in je foto zetten, heel mooi en orgineel.

[edit] Even een voorbeeldje gemaakt voor je met bordermaker, maar dit kan je ook doen met Paint shop pro en nog meerdere progs. http://img174.imageshack.us/img174/4403/woody1yk4.jpg Zie je dat dit veel mooier overkomt in je foto. Het belemmerd niets en stoord de foto een stuk minder

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:17

Leuke foto's! De kat van m'n tante heet ook Misty, en de hond van de vader van m'n oom (van dezelfde tante) heet Woody .. Clown Maar goed, daar had je niet om gevraagd ..

Ik kan zelf niet echt commentaar geven op je foto's, ik ben zelf ook nog lerende .. Vork