[foto] Zet jezelf voor de lens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

[foto] Zet jezelf voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 19:25

Hoihoi

Voor een schoolopdracht moesten wij ons zelf fotograferen met onze eigen camera, nou dan weet je het wel, het was een melige dag. En je camera zelf vasthouden en dan ook nog eens aan alles denken, van de belichting tot aan je poses. Natuurlijk stond ik de meeste keren er niet goed op omdat ik lamme armen kreeg van mn camera. Toch 2 foto's zijn eruit gekomen die ik denk ik ga inleveren op school, wat vinden jullie ervan? ( svp rekening houden dat ik fotograaf plus model in 1 ben Haha! )

Afbeelding

Afbeelding

Oja de opdracht die erbij hoorde is dat bij een van de foto's er moest uit zien alsof je in een donkere ruimte zat.
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 31-05-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

esther_sonja

Re: [foto] Zet jezelf voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:26

heel erg mooi hoor!
geen commentaar.
Prachtig. echt lovely Ja

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:27

de bovenste vind ik wel wat hebben alhoewel hij niet helemaal scherp lijkt. De onderste vind ik veels te donker en de compositie trekt me ook niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:28

De bovenste vind ik om eerlijk te zijn maar niets, een beetje krap en alla 'ik neem een foto van mijzelf uit een hoog genomen hoek met mijn mobieltje', wat je zoveel ziet.
De tweede vind ik juist super. Leuke compositie en dat donkere vind ik juist wel iets hebben Ja

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:29

1 is erg leuk, springt er voor mij uit, misschien even het witte bolletje links onderaan weg doen? Het stoort mij wel een beetje dat je ene oog er niet helemaal op staat, al heeft dat ook wat. Wat is het resultaat als je dat scropt?

2 vin dik persoonlijk wat te donker, zeker als je ze samen gaat inleveren

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 19:31

Soet schreef:
1 is erg leuk, springt er voor mij uit, misschien even het witte bolletje links onderaan weg doen? Het stoort mij wel een beetje dat je ene oog er niet helemaal op staat, al heeft dat ook wat. Wat is het resultaat als je dat scropt?

2 vin dik persoonlijk wat te donker, zeker als je ze samen gaat inleveren

We mogen niets veranderen aan de foto anders had ik dat wel gedaan, maar voor mijzelf kan ik het even proberen.

1 foto moest juist donker zijn alsof je in een donkere kamer zit Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:32

Hmm.. lijkt me inderdaad niet simpel. Vind het resultaat in ieder geval prachtig, je zou niet zeggen dat je zelf ook de foto's hebt gemaakt. Het is er dus absoluut niet vanaf te zien dat je er moeite mee hebt gehad. In beide foto's springen je ogen en lippen er echt heel erg uit, dat geeft de foto's iets sensueels. Erg mooi! Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e foto; er zit daar veel schaduw aan de - voor ons - rechterkant van je gezicht, meestal pakt dat juist slecht uit maar in dit geval vind ik het juist een pluspunt. Daarbij is de 1e foto me iets te compact; crop had iets groter gemogen/de afstand camera-model mocht iets groter. Al is de belichting dan wel weer goed.

Toppie! Lachen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 19:34

appelbolfan schreef:
Hmm.. lijkt me inderdaad niet simpel. Vind het resultaat in ieder geval prachtig, je zou niet zeggen dat je zelf ook de foto's hebt gemaakt. Het is er dus absoluut niet vanaf te zien dat je er moeite mee hebt gehad. In beide foto's springen je ogen en lippen er echt heel erg uit, dat geeft de foto's iets sensueels. Erg mooi! Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e foto; er zit daar veel schaduw aan de - voor ons - rechterkant van je gezicht, meestal pakt dat juist slecht uit maar in dit geval vind ik het juist een pluspunt. Daarbij is de 1e foto me iets te compact; crop had iets groter gemogen/de afstand camera-model mocht iets groter. Al is de belichting dan wel weer goed.

Toppie! Lachen

Dankjewel ja het was best zwaar je kunt niet in de lens kijken niets, het is gokken maar daardoor wel erg leuk om te doen Knipoog

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:59

Behalve dat ik het © érg storend vind, zijn ze toch wel erg goed gelukt ! Dat is inderdaad verrekte lastig. Ik vind 2 juist mooi, donker maar niet té donker. Goed gedaan !

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:23

lovely82 schreef:
We mogen niets veranderen aan de foto anders had ik dat wel gedaan, maar voor mijzelf kan ik het even proberen.

1 foto moest juist donker zijn alsof je in een donkere kamer zit Knipoog

Wie zal het zien? Clown Als hij mooier is, zou ik het gewoon doen, iets scroppen is nog anders dan iets bewerken.