[Foto] Sportfotografie; Dressuur.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

[Foto] Sportfotografie; Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 09:48

Voor school moet ik voor de eindpresentatie een artikel inleveren over een sport, waar ik o.a foto's voor moet maken. Het onderwerp wat ik heb gekozen is dressuur. Daarbij heb ik op internet informatie gezocht en dat verwerkt in het artikel. Ben niet té diep ingegaan op de klasses etc. Gewoon van de B t/m Z erin gezet. [ Dus ga niet vertellen over ZZ, Grand Prix etc. ]

Ook moest er een stukje gaan over een vereniging. De foto's in het artikel zijn gemaakt op een concours in Joure, dus heb over die club ook informatie opgezocht. Daarover aan het eind van het artikel een verhaaltje. Lachen

Tips etc. zijn welkom, wellicht heb ik er iets aan.

Pagina 1;
Afbeelding

Pagina 2;[/b]
Afbeelding

[i]Pagina 3;

Afbeelding

Ik weet dat de nummering verspringt, stoort niet heel erg, maar zal straks even kijken hoe ik dat PRECIES gelijk krijg. Nagelbijten / Gniffelen Typfouten in de tekst hoor ik graag, wil het zo netjes mogelijk aanleveren uiteraard.

Heb overigens uit mijn omgeving véél positieve reacties gekregen, dus dat is leuk. *LOL*

Shoot me. Cool

Jobbeltje

Re: [Foto.] Sportfotografie; Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:51

Even vluchtig doorgelezen, wat me eerst opvalt is dat er een aantal keer JE staat. Dit hoort niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:54

Galloperen is galopperen, & is en (in dit soort dingen altijd gewoon schrijven!). Op de zelfde manier is t/m "tot en met". "Ten eerst" is natuurlijk "ten eerste".

Dinsdag -en woensdagavond is "dinsdag- en woensdagavond".

Design verder spreekt me niet echt aan, het idee is leuk maar ikdenk dat je er meer mee kunt doen. Vind op het laatste plaatje de foto's er een beetje "niet zo bij betrokken" worden, en misschien zou je het nog wat speelser kunnen maken met bijvoorbeeld afgeronde hoekjes ofzo? Ook qua kleur spreekt het me niet echt aan, maar wellicht komt dat door de blauwe achtergrond hier op Bokt Tong uitsteken

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:13

Ik zou zeggen 'klassen' ipv klasses..

B staat eerder voor beginnend dan beginner denk ik...

Verder vind ik je artikel niet altijd even kernachtig. Krijg het idee dat je het ene moment schrijft voor iemand die niets weet van paardensport en het andere moment weer wel.

Zou de beheersing van de gangen b.v voor je uitleg van de proeven zetten.
Stukje over halthouden ( bij X of tussen X en G? Wat bedoelen ze eigenlijk met die letters?)zou ik minder uitgebreid doen, is imo minder van belang. En dan het stukje over de puntentelling uitbreiden.

En idd geen 'je' gebruiken.

Maar ik geloof dat het om de foto's ging Knipoog
Zou de foto van pagina 1 omruilen voor een van de rijfoto's van pagina 2.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:23

ik heb ook nog wat.

Op de 1e pagina 2e alinea staat werder wat werden moet zijn.
2e pagina 1e alinea staat ver-schillende dit moet zijn verschillende
2e pagina 2e alinea staat & dit moet en zijn. Bij een zin begin je met T/m dit moet Tot zijn
3e pagina 1e alinea 1 zin: staat: Een paard dient om een dressuurproef te lopen de drie basisgangen te beheersen. Dit moet zijn: Een paard dient, om een dressuurproef te lopen, de drie basisgangen te beheersen.

veel succes nog verder. Oja een tip: gebruik geen afkortingen Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 10:26

Aan het design zelf verander ik niks meer. Lachen Het gaat om de foto's en die vind ik, persoonijk, op de goede plekken staan. In de opdracht stond; maak gebruik van kleurvlakken onder de teksten. Dat heb ik gedaan, wilde 't subtiel houden. Lachen

Teksten ga ik aanpassen. Bedankt voor de correcties. Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:52

Muzefee schreef:
Aan het design zelf verander ik niks meer. Lachen Het gaat om de foto's en die vind ik, persoonijk, op de goede plekken staan. In de opdracht stond; maak gebruik van kleurvlakken onder de teksten. Dat heb ik gedaan, wilde 't subtiel houden. Lachen

Teksten ga ik aanpassen. Bedankt voor de correcties. Lachen

In dat geval snap ik je tag [foto] niet zo goed.....
Vind de eerste foto niet helemaal aantrekkelijk.. meisje is net iets aan de grote kant voor de pony, pony loopt de grond in, en de man op de achtergrond is storend voorde foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:56

De linkerfoto is iets hoger dan de rechter twee.

Mireille

Re: [Foto] Sportfotografie; Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:19

Over tekst kan ik niets zeggen. Dat is mijn vakgebied niet dus daar begin ik nu ook niet aan, heb jij niets aan... Haha!

Wel kan ik het een en ander kletsen over je vormgeving.
De typografie is enorm standaard, en enigszins vermoeiend. Neem het niet verkeerd op; maar het kan zó veel interessanter. Ga eens werken met verschillende zetwijzes, grotere koppen, iets meer spatiering (het staat nu te dicht op elkaar) en eventueel verschillende fonts in body en heading.

Verder mis ik een beetje het magazine gevoel. En gezien je een artikel + eigen foto's in moet leveren is het natuurlijk wel enorm stoer om dan meteen ook even een paar pagina's magazine in te leveren.
Pak er eens een paarden magazine bij, en bekijk eens hoe deze opgebouwd zijn. Probeer er elementen uit te gebruiken. Verder lijkt het me een goed idee als diverse fotos een stuk groter afgebeeld worden. Ook vanwege het idee dat je dan meer naar een magazine zit te kijken.

Mocht je er vormgeef technisch nog van alles aan willen veranderen, en meer de magazine kant op willen gaan; je weet me te vinden. Ik wil je hierin wel ondersteunen.

Joyce_

Re: [Foto] Sportfotografie; Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:08

Ik ga denk ik met Fairie mee (en zou zeker op haar aanbod in gaan Haha! ). Opzich vind ik de foto's best goed (al is de eerste wat storend. Begrijp dat je waarschijnlijk de entourage van het wedstrijdterrein wilde laten zien, om te laten zien dat het echt om een wedstrijd gaat, maar nu stoor ik me erg aan de man, en de amazone die er niet helemaal goed op past), en de tekst opzich ook, maar niet alleen de lay-out, maar ook de tekst qua inhoud kan veel sterker, en interessanter om te lezen.. denk ik

Niet dat ik het beter kan hoor, maar als je echt een artikel moet schrijven, zou ik inderdaad een beetje het magazine-idee te doen, zodat het echt leuk wordt om naar te kijken, en vooral: om te lezen! Lachen

Daarbij zou ik ook nog een foto van een zijgang erin doen, en dan één van de twee 'groet'-foto's weg. Je hebt het zelf over appuyementen en wijken ed. in je tekst, ook wel leuk als er dan wordt laten zien wát het precies is, of waar het op lijkt Knipoog

Ik vind het goed, maar het kan nog beter, haha Haha!