[FOTO] Eerste foto's met EOS 400D - Honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenlover

[FOTO] Eerste foto's met EOS 400D - Honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 19:44

En meteen ook mijn allereerste foto's met een spiegelreflexcamera.
Gisterenavond gekocht , en aangezien ik niet bepaald veel tijd had vandaag maar hem toch per se even wou testen had ik alle honden de tuin in gesmeten en eens die knopjes op de camera getest.

Ik ben dus totaal geen ingewikkelde reflex gewoon , ik heb tot nu toe enkel nog gefotografeerd met huistuinenkeukencameraatjes en het weer + omgeving waren allesbehalve ideaal. (Volgende keer ga ik het bos in met een zonnetje boven mij , zeker weten.)
Maargoed, wees aub niet te streng Bloos .
Ik heb (buiten bij sommige zwart/witgemaakt) niets bewerkt aan de foto's.

1. Beetje saaie compositie en ik kan mij voorstellen dat sommigen zullen zich storen aan het blauw in de linkerbovenhoek.
Afbeelding

2. Zelfde als hierboven maar dan in zwart/wit. Ook hier dezelfde commentaar.
Afbeelding

3. Geen geweldige kleuren (mede door het weer) , wel een leuke standaardportretfoto.
Afbeelding

4. Deze vond ik apart, leuk moment. Kwestie van smaak of je hem goed vind denk ik.
Afbeelding

5. De zwarte hond steekt veel te weinig af tegenover de achtergrond en de witte hond.
Afbeelding

6. Zo'n storende achtergrond...
Afbeelding

7. Weer zo'n ontzettend storende achtergrond maar toch... de scherpstelling zit goed.
Afbeelding

8. Jammer van het stuk huis op de achtergrond, maar vond het mooi scherpgesteld.
Afbeelding

9. Niets bijzonders , gewoon portretfoto.
Afbeelding

10. Deze vond ik erg mooi , jammer van de donkere kleuren.
Afbeelding

11. Ietwat storende achtergrond vind ik.
Afbeelding

12. Leuke stoeifoto. De grootste en kleinste (tevens brutaalste) hond.
Afbeelding

13. Storende achtergrond , maar toch valt dat nog goed mee aangezien de hond bijna de gehele foto inneemt.
Afbeelding

14. Zelfde commentaar als hierboven.
Afbeelding

15. En weer hetzelfde, maar toch blijf ik het wel een leuke foto vinden. Lachen
Afbeelding

Dat waren ze , tips over de camera zijn erg welkom , ik gebruik de gewone kitlens 18-55mm.
Wie kan er trouwens raden hoeveel honden ik heb en welke rassen? Pling
Laatst bijgewerkt door Mireille op 14-07-07 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] > [FOTO]

Colorado

Re: [Foto] Eerste foto's met EOS 400D - Honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:21

Heb je 3 honden en uuhm... Poedels? Behalve die ene die het meest op de foto staat.. Goed? Tong uitsteken

Ok nu mijn commentaar Knipoog Ik weet niets van een ingewikkelde spiegelreflex af, ik heb er 1x mee gefotografeerd(f of v? Clown ) dus sla me niet als ik iets onmogelijks zeg Clown

Foto 1: De hond had scherper gekunt, verder stoort dat blauwe linksbovenin me idd een beetje.
Foto 2: Zelfde commentaar. Ik vind hem in kleur leuker.
Foto 3: De hond had scherper gekunt en zonde van de schuine horizon Knipoog
Foto 4: Leuke foto, leuke houding. Zonde dat een stukje van het hoofd mist. Hond had scherper gekunt Knipoog
Foto 5: De zwarte hond verdwijnd in de achtergrond, jammer. Verder vind ik het wel een leuke foto
Foto 6: Leuke foto, de hond had naar mijn smaak iets meer links in het beeld gemogen.
Foto 7: Zijn mond en neus hadden scherper gekunt. Jammer van de achtergrond.
Foto 8: Mooie foto, jammer van de schuine horizon en idd het huis.
Foto 9: Mooie foto, jammer dat hij iets overbelicht is. Verder niet speciaal.
Foto 10: Jammer dat de rug van de hond overbelicht is. Heb je ook een kleurenversie ervan? Die zou ik graag willen zien Knipoog
Foto 11: De foto lijkt wel een beetje bewogen? Zoiezo had de hond scherper gemogen.
Foto 12: Leuke foto, jammer dat het been van de liggende hond bewogen is en dat hij iets overbelicht is. Verder erg leuke foto Ja
Foto 13: Mooie foto, gaaf hoe die hond erbij staat. Jammer van de achtergrond. Ik kan de horizon niet helemaal zien, maar ik heb een beetje het idee dat de horizon scheef is?
Foto 14: Ik vind de kleurenversie leuker. Vooral omdat ik vind dat het zwart-witte niet veel toevoegd aan de sfeer van de foto Knipoog
Foto 15: Leuke foto, had iets scherper gekunt en het zelfde commentaar over de achtergrond als bij 14 en 13 Knipoog

Zou de scherpte kunnen liggen aan de instellingen van de camera? Ik zou niet weten waar het anders aan kan liggen. Al met al erg mooie foto's zeker voor de eerste keer Ja

Mijn fovorieten zijn 12 en 14 Ja

Als ik het me goed herinner mag je maar 10 foto's plaatsen op cb Knipoog Je mag er wel meer als je er een paar in links zet volgens mij.

Edit: Sorry, 15 is het max. zie ik nu Bloos

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:08

Bloos! Je hebt m al!! Wat leuk!! Haha! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Er zitten leuke foto's bij, gewoon lekker spelen met je functies, sluitertijden en diafragma's en dan komt het helemaal goed. Vingers aflikken

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:04

Oud topic maar toch Knipoog

Voor de eerste keer vind ik de foto's al heel erg goed!
Leuke honden trouwens Ik wil je meer tips geven bij
foto`s dat doe ik zo ook even maar nu even
een film kijken in iedergeval erg mooi!

xx