[Foto] Hond op Strand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Milou90

[Foto] Hond op Strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 14:41

Hoihoi!
Ik heb nog niet heel lang een spiegelreflexcamera, nu ongeveer 2 maanden denk ik, nog steeds niet de tijd gehad om hem echt even goed te bestuderen helaas.
Ik was een aantal weekjes geleden op het strand om wat leuke plaatjes te maken en een beetje te proberen.. Knipoog
En.. ik vroeg me af wat jullie van deze foto vinden:

Afbeelding

Hij is verder niet bewerkt oid, behalve dat ik de rand er omheen heb gezet.
Maar goed, wat vinden jullie? Lachen Nog tips/kritiek/whatever? Allemaal welkom Knipoog

901823

Re: [Foto] Hond op Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:41

Wat leuk, ook dat hij helemaal zwart is, hij verteld echt iets zeg maar. Ja

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 15:13

Thanks Haha!
De hond was eigenlijk bruin, maar ik heb m tegen t licht in genomen waardoor t een soort silhouet is geworden.. vond het zelf wel apart Lachen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:02

Super! Lachen

Wat voor hondenras is het?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:05

Ik vind hem persoonlijk niets, veel te centraal, we zien niets van details wat het niet spannend maakt. en IMO is dat wel de bedoeling als je een centrale foto neemt. Ook de stofwolk er rond maakt het nogal onduidelijk/wazig.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:20

Ik vind het een mooie foto, hij mist alleen de nabewerking, om zo de juiste sfeer in de foto te krijgen; naar mijn mening. Er zit een wat trieste sfeer in, wat je meer naar voren kunt krijgen door contrast en wat verzadiging (- meer naar het bruine toe-) erin te verwerken. Ik denk dat het portret nóg meer gaat spreken. Ja

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:32

Jammer dat de hond zo enorm dichtgelopen is. Je ziet geen details zoals de ogen oid. Verder één tip; verlaag je tot het niveau van de hond. Heb het idee of je er nu nog boven zit. Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:42

Op het eerste gezicht vond ik het helemaal niks het leek gewoon een hond op het strand, maar toen ik beter keek vond ik hem eigenlijk wel iets engs hebben. Dat is iets wat ik hier nog nooit op het forum heb gezien. Dat stof in combinatie met een lege omgeving op een silhouet na wat een uitstraling heeft van angst/onwetendheid/spanning/ik weet het niet. Ik vind het dus een prachtig plaatje, ondanks dat het misschien niet de bedoeling was er iets 'engs' van te maken vind ik hem geweldig. Dit is - zonder overdrijven - 1 van de mooiste foto's die ik tot nu toe op het forum ben tegen gekomen.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:49

Vind het een hele gave foto het heeft iets mysterieus, juist omdat je alleen een silhouet ziet met de wind en het zand, heel gaaf!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:06

Myra schreef:
Super! Lachen

Daar is UK niet voor bedoeld. Knipoog

Ik vind hem gaaaf. Juist omdat hij zo centraal en dichtgelopen is. Het zand maakt hem lekker
mysterieus. Mijn soort foto is dit. Maar net zoals Muzefee zegt, klein stukje meer door de knieeen
en je krijgt nét dat beetje extra. Lachen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:09

ijslanderfan schreef:
Myra schreef:
Super! Lachen

Daar is UK niet voor bedoeld. Knipoog

Ik vind hem gaaaf. Juist omdat hij zo centraal en dichtgelopen is. Het zand maakt hem lekker
mysterieus. Mijn soort foto is dit. Maar net zoals Muzefee zegt, klein stukje meer door de knieeen
en je krijgt nét dat beetje extra. Lachen

Ben benieuwd wat voor een ras dat is, mag dat niet gevraagd worden? Clown

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 18:11

*beetje late reactie hier*

Iedereen heel erg bedankt voor de tips!
@ Smeetjoew; Ik zal eens gaan kijken of ik er wat mee kan op Paint Shop. Thanks voor je tip!

@ Redrumfox; Heel erg bedankt Lovers Echt een supergroot compliment voor mij.. Lachen!

@ Myra; Ik heb geen idee wat voor ras het was, de hond kwam toevallig voorbij gelopen toen ik op het strand liep. Het was denk ik een rare kruising of zo, ik denk niet dat het een zuiver ras was Lachen Hij zag er een beetje vaag uit Knipoog Was nog wel een erg jong beestje.