Hoeveel vragen voor een fotoshoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Hoeveel vragen voor een fotoshoot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:13

Sja... ik heb me de vraag nooit gesteld omdat ik mezelf toch als eerder amateuristisch beschouw Bloos

Maar nu kreeg ik vandaag al 4 aanvragen of ik ook fotoshoots doe voor particulieren en wat mijn tarieven zijn...

Ik heb dus écht geen idee...dus ik dacht: vraag het even aan de kenners Haha!

Wat foto's die ik dit weekend gemaakt heb:
Foto's zijn niet bewerkt, enkel met Bordermaker omkaderd en tekst bij gezet.

Tinkerhengst Mc Brynmore
Tinkerhengst Sean Og
Friezen Pas de Deux

Ladynaath

Re: Hoeveel vragen voor een fotoshoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:25

Nou ik kan je niet zeggen hoeveel je er voor moet vragen maar je kan wel naar de volgende punten kijken:

- Wil je de reiskosten zelf betalen, of moet degene die een shoot aanvraagt die gaan betalen.
- Zet je de foto's op een cd'tje
- Print je ze uit en wil je ze opsturen

enz.
Ikzelf vraag er nog geen geld voor omdat ik net pas ben begonnen en ik eerder voor de fotoshoot's ga om te oefenen, als ik echt *professioneel* wordt/ben zie ik nog wel of ik er iets voor ga vragen..

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:11

Ben het eens met bovenstaande Knipoog Ik denk dat je met allerlei dingen rekening moet houden en alles even op een rijtje moet zetten. Misschien kun je ook even langs sites van andere fotografen? Heb een aantal foto's bekeken uit het eerste topic dat je noemde en vind ze erg mooi; Heel helder en scherp! Ga zo door en veel succes!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:02

Je eigen ervaring, je hebt toch een verantwoordelijkheid dat je nette foto's moet leveren, ook bij minder weer. Ben je daar toe in staat?
Ik zelf doe ze ook nog gratis, gewoon door 'gebrek' aan ervaring. Wel wil ik binnenkort er toch wel wát voor gaan vragen *denk aan 10 euro incl. versturen van CD etc. etc.* omdat ik het toch allemaal wel veel tijd vind innemen, het nabewerken van kleine puntjes, het reizen etc.