[Foto] Cold Zara

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

[Foto] Cold Zara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:50

Beetje foto's gemaakt met Zara. Binnenkort wil
ik dit idee verder uitwerken met haar, maar heb nu
nog andere dingen te doen en ben ontzettend
moe, nogal een druk weekend gehad en weinig
geslapen. Schijnheilig Alvast een voorproefje.

*edit: "Cold" slaat vooral op de kleding/make-up/toning in de foto. a.s. donderdag ga ik dit idee verder uitwerken
en meer letten op de blik, die moet wat minder open en warm zijn natuurlijk. Knipoog

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

En een iets andere:

4.
Afbeelding

Barst los, en let op: © http://www..-fotografie.nl Knipoog
Laatst bijgewerkt door Faux op 28-05-07 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemeik

Re: [Foto] Cold Zara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:53

Ik vind ze heel leuk om te zien. Bij die laatste vind ik het jammer dat de contouren van het gezicht bijna niet te zien zijn. Is het niet mogelijk om de achtergrond een tikje grijzer te krijgen ofzo?

Verder vind ik het leuke foto's vooral nummer 3. Daar heeft het model echt contact met de kijker. Bij de eerste 2 is dat minder, maar misschien is dat je bedoeling omdat ze afstandelijk moet zijn?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:56

Ik kan het proberen, maar bij mij zijn de contouren prima zichtbaar ! Knipoog

Het is inderdaad de bedoeling dat er weinig contact met de kijker is, bij het uitwerken van dit idee ga ik daar ook meer mee aan de slag enzovoorts, dit was echt even 20 minuutjes wat inspiratie opdoen zeg maar.. Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:58

Zo, dat is weer eens iets anders. Haha!
Ik weet niet helemaal wat je bedoeling is zegmaar. Ik vind Zara opzich weer warm overkomen omdat ze een heel warme blik in haar ogen heeft.

Mooi weer. Lovers

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:02

Tjah ik ga voor de laatste Lachen Foto 1 lijkt té veel op een foto die je al eerder van Zara hebt geschoten. En twee en drie vind ik niet fijn kijken, shirt aan de overbelichte kant. Verder het verschil van de kleuren in haar gezicht vind ik ook niet fijn. Ook heb ik bij de eerste drie foto's geen 'cold' gevoel Lachen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 13:04

Veirl; Op foto 3 is haar blik te warm voor het idee ja, mee eens. Ja Dankjewel ! Lachen

Edda; Dat kan. Haha! Hopelijk heb je dat bij de verder uitgewerkte serie wel, dan is het beter gelukt. Tong uitsteken

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:06

Faux schreef:
Edda; Dat kan. Haha! Hopelijk heb je dat bij de verder uitgewerkte serie wel, dan is het beter gelukt. Tong uitsteken

Dan ben ik nu heel erg benieuwd Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:12

Ik vind ze ge-wel-dig. ben maar een leek hoor daar niet van, maar op mij brengen ze zeker wel iets over. En ik denk dat het daar toch om gaat, het gevoel dat de foto overbrengt, het technische gedeelte is bijzaak lijkt mij.. *correct me if i'm wrong*

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 13:13

IK ben het met je eens... Knipoog

Dat "cold" slaat vooral op de witte kleding/make-up en de toning in de foto.. Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:16

overigens vind ik 2 en 4 het mooiste.. foto 2 houd je vast, tenminste, mij wel Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:18

Ik vind de foto's ook niet 'Cold'
Model heeft een te warme, open blik. De huid straalt een bepaalde zachtheid uit.
Zorgt voor een zeker contrast met het shirtje, waardoor het haast pijn gaat doen aan mijn ogen.
Ogen knallen er wel lekker uit zo, prachtige kijkers heeft ze!

Verder zijn het stuk voor stuk fototechnisch toch mooie foto's, al worden je series wat eentonig.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 13:25

Eve_lien schreef:
Model heeft een te warme, open blik. De huid straalt een bepaalde zachtheid uit.
Zorgt voor een zeker contrast met het shirtje, waardoor het haast pijn gaat doen aan mijn ogen.

Verder zijn het stuk voor stuk fototechnisch toch mooie foto's, al worden je series wat eentonig.

Zoals ik al zei was dit een beetje inspiratie opdoen, donderdag ga ik het hele idee uitwerken en beter mijn best doen om ze echt "cold" te krijgen. Ik ben het er nl. wel mee eens dat de blik te warm/open is. Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:30

Eve_lien schreef:

Helemaal mee eens. Mooi meisje met erg mooie ogen, maar kijkt té warm/vriendelijk.
Ook ik krijg dus geen 'cold' gevoel hierbij. Lachen
Ben benieuwd hoe het donderdag gaat uitpakken. Ja

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:34

Whoeii Jet ! Super idee lijkt me dit. Ik ben het met Evelien eens dat foto 3 net iets te warm is voor de sfeer die je wilt bereiken. Model heeft prachtige ogen, ben benieuwd naar de volgende serie !

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:00

Deze vind ik al mooi, dus ben ik erg benieuwd naar de verder uitgewerkte! *LOL*
Foto 4 is elkgeval uit deze serie mijn favoriet heeft voor mij het meeste cold gevoel.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:16

De laatste foto is duidelijk meer cold dan de rest. Zo als je al aan geeft ligt dat aan de warmte die ze zelf uitstraalt. Goed dus dat je deze als test serie ziet, en het hierna uit gaat werken.
Ik denk dat het al een hele hoop helpt als ze niet lacht, en eerder boos en verdrietig, dan gelukkig, in de camera kijkt.

Verder is het een idee om qua nabewerking nog iets er aan te doen. Zo kun je bijvoorbeeld de rood tinten naar beneden trekken, en deze vervangen door wit en licht blauw.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:30

Toch vind ik het een mooie serie, al kan het idee iets beter worden uitgewerkt. Ben dus ook erg benieuwd naar je resultaat van Donderdag! Overigens vind ik de tip van Fairie ook heel nuttig; nabewerking met tinten. Worden ze misschien ook kouder van? Lachen

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:04

Wat een ontzettend mooi meisje als allereerst !
Vind de foto's ook erg mooi Mooi scherp en het meisje staat er mooi op

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:26

Ik begrijp de commentaren wel, maar ik vind het toch een erg fijne serie hoor. Ja

Foto 1 pakt me het meest qua blik, nummer 4 is ook nice. Op 3 storen de haren op de rug me. Ik ben benieuwd naar de resultaten van donderdag!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:02

Een prachtig meisje, dat first. Verder ontzettend mooi idee, ik vind ook dat je precies het goede model hebt uitgekozen voor dit onderwerp. Ik ga mee met de rest dat het meisje nog een te warme blik heeft, maar dit meldde je zelf ook al, en ik vertrouw erop dat dit goed komt, aangezien ik al véél meer bijzonder werk van jouw kant heb gezien. Mag ik vragen wat je als achtergrond en lichtbron hebt gebruikt bij deze shoot? Werk je dmv een studio?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:03

Ik Vind de ogen erg mooi van Je moDel Knipoog

Maar ze geven te veel ''warmte'' af.. Maar dat gaat goed komen..
Ik Ben benieuwd naar meer van je werk Lachen