Hee Marlies, gave foto's voor de eerste keer met die camera al hoor
Het eerste wat me alleen opvalt, is dat ze heel erg verscherpt zijn.. Ik zou best even naar je instellingen willen kijken, maar ik denk dat je ze dan even ergens anders moet uploaden, want nu kan ik ze niet opvragen.
Stuur anders even nummer 1, 7, 8, 10, 11 of 12 even naar mijn mail, kan ik even beter kijken.. Door die verscherping zie je veel ruis, en alle haartjes worden érg scherp afgebeeld. Ik weet niet of je dit zelf hebt ingesteld bij de camera, wil wel even kijken als we dan foto's gaan maken, maar anders moet je er gelijk mee terug, want dit hoort niet.
Nouja, verderr vind ik het qua belichting goede foto's! Geen onder- of overbelichting, alleen de foto van Scotty vind ik wat donker ogen..
Foto 4, 5 en 12 vind ik het beste gelukt. 4 Omdat ik de kleuren daar mooi vind, de compositie is niet geweldig en het is jammer van de achtergrond, maar verder vind ik de belichting en de kleuren daar wel mooi!
5 juist wél door de compositie, al vind ik dat haar hoofd op de een of andere manier wat raar gevormd lijkt, door die schaduw, je ziet niet wat hoofd, en wat nek is, zeg maar
Daar vind ik ook de kleine scherpte-diepte (dus de vervaging) netjes gelukt!
En 12 gewoon omdat ik daar dé Hera zie die ik een paar maanden terug heb gezien, haha! Zo'n vriendelijke reus, met een zachte uitdrukking, ik ken haar verder niet, maar vind dat ze er op staat zoals ze erop hoort te staan. De compositie is niet optimaal, maar de kleuren en belichting wel weer
De foto van Bernice vind ik eigenlijk niet zo mooi. Ík vind hem wat saaitjes, twee grazende paarden kan elk willekeurig persoon schieten, zeg maar. Het gras is ook inderdaad een beetje te fel, en, nouja, ik heb gewoon echt geen gevoel bij die foto. Het zijn gewoon 'twee paarden in een wei', niet meer en niet minder
Als je Scotty trouwens goed wil fotograferen, 'moet' je wat door je knieën gaan. Het is nogal een klein ding, haha, en anders krijg je hele rare verhoudingen, zoals je nu ook al een klein beetje op de foto ziet. Zeker als je foto's van verder weg, of juist dichterbij wilt maken, zal je dat zien.
Hetzelfde geld eigenlijk voor de benen-foto's van Hera. Het idee is op zich wel leuk, (al zou ík een kleiner gedeelte van de benen nemen, of uit een andere hoek fotograferen oid) en volgens mij heb je de camera ook wel íéts lager gehouden, maar naar mijn idee kan het nog meer.
Nog een heel klein dingetje: die longeerzweep erachter
Als laatste nog even iets bij foto 1: het is altijd het mooiste als het zonlicht áchter je vandaan komt. Hier komt het licht volgens mij van rechts, waardoor de voorkant van haar hoofd wél licht is, maar je verkeerde schaduwen krijgt..
Klinkt als heel veel gezeur en gezeik, haha, maar ik vind het verder goeie foto's, voor de eerste keer met zo'n camera
(mijn eerste keer was een stuk teleurstellender, haha!)
Het verscherpen zou ik écht wat aan doen, dat zie ik bij elke foto, en komt uit je camera, aangezien je niks bewerkt hebt. Héél erg zonde, maar als dat probleem verholpen is, zijn de foto's denk ik gelijk zoiezo een stuk beter
En natuurlijk gaan we een keer afspreken, ik de shoot van Hera nog eens overdoen, en dan zal ik probéren om te helpen, haha. Maar eigenlijk ben ik ook nog maar een leekje