[TEK] Fjord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

[TEK] Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 23:09

Hier weer eens iets van mij, een Fjord die aan het kauwen is.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jura op 25-05-07 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Buwa_

Re: [TEK] Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:16

Wauw, knap gedaan hoor! Het enige commentaar van mijn kant is dat het op de hals iets minder wit had gemogen Knipoog
Voor de rest is hij supermooi!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:20

Prachtig. Ik zou zelf de achtergrond iets lichter hebben gemaakt en dan minder wit in de Fjord hebben verwerkt.
Vind het wel heel knap hoe je precies die bewegende mond zo netjes op papier hebt gekregen.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:58

Wouw, erg mooie tekening! In pastel neem ik aan? Ik heb er verder niet zoveel op aan te merken, vind het mondje, manen en oog vooral supergoed. Het enige wat mij inderdaad ook een beetje stoord, is het vele wit gebruik.Zonder dat wit had ik het meer een eenheid met het papier gevonden. Het wittige in het hoofd stoord mij dan weer totaal niet omdat er daar nog veel bruintinten bij te zien zijn.
Verder echt een supergoede tekening, echt knap om zo realistisch te tekenen met pastel Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:23

Ik vind juist dat je een goede balans hebt gevonden met het witgebruik. Bij het hoofd past hij echt nog in het papier en haal je hem op met het wit, maar bij de hals doe je dat veel sterker. Aan de ene kant te sterk, maar aan de andere kant vind ik het juist erg goed gekozen. Een beetje eenheid met het papier zoals bij het hoofd houdt hem goed in balans en minder wit gebruik had hem juist veel minder van het papier laten komen. Ik vind dus dat je dat prima gedaan hebt. Verder vind ik dit een van je beste portretten tot nu toe.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:21

heel gaaf gedaan!
leuk hoe je het Oker uit de fjord terug hebt laten komen in de achtergrond, zonder adt het een geheel word.
t valt mij wel op dat de kleur boven het jukbeen ene stuk donkerder is als onder het jukbeen. dit maakt het wat 'nep' ook de hals vind ik wat te wit. nu lijkt ze grijs ipv glimmend. of is dat de bedoeling Tong uitsteken?
-x-

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 00:48

Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips. Het vele wit was ook wel in de foto te zien (deze was misschien wat overbelicht), maar ik moet zeggen dat ik soms de neiging heb om kleuren wat te overdrijven. Soms zie ik allerlei kleuren en die zet ik dan op, bijvoorbeeld rood of blauw, zodat mijn tekeningen misschien net iets minder realistisch zijn door mijn eigen interpretatie. Dat spreekt Josav dan misschien weer meer aan omdat jij niet van dat hele realistische houdt geloof ik? Toch probeer ik wel zo realistisch mogelijk te werken, maar ik werk niet heel precies en verfijnd. Ik werk altijd heel vlug en strooi met kleuren zeg maar. Ik wil nog meer een eigen stijl proberen te krijgen, maar toch heel realistisch.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:21

Wat een lekker bekkie heeft hij/zij! Nagelbijten / Gniffelen Ook ik vind het wit in deze geheel niet storend en juist horend bij het portret. Heel mooi gedaan!