x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:15

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 20:43, in het totaal 2 keer bewerkt

NotNice

Re: [FOTO] Mooi ? Ja of Nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:20

mooi? nee! (sorry)
maar het heeft zeker wel potentie!

de achtergrond is storend, je vriendin is te onscherp, het licht van het dakraam achter is erg storend en ik heb een hekel aan halve ogen, maar dat laatste is erg persoonlijk hoor. Ik vind een klein beetje oog en een klein beetje van het oog eraf niet erg, maar half... brrrrr

oftewel: het is zeker een goed begin, maar een goed begin is nog maar het halve werk! dus pak je camera, je vriendin, een reflectiescherm (zie andere topics met mijn commentaar Haha!) en terug naar zolder!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:22

Oeh...'s kijken...

Ziet op zich wel leuk uit maar zijn toch een paar kleine puntjes...
Je perspectief zit niet helemaal lekker...haar armen lijken heel dik en grof omdat ze op de voorgrond staan.Haar gezicht is niet helemaal scherp,zorg dat je daar echt op in gaat zoemen...de rest mag dan wel wat onscherp worden maar dat moet toch duidelijk zijn.
Er zit ook een wit weerlicht bij haar handen...ongelukkige hoek van licht door een raam...denk daar om.

Misschien moet je deze foto eens bewerken en er een mooie focus opzetten...of de foto in sepia doen...
Wat voor camera heb je gebruikt??

Edit: Ben met NotNice eens...grijp je camera en je vriendin en hup naar zolder voor de volgende fotosessie Haha!

Groetjes,Tinky
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 25-05-07 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:23

ik ben het mee eens met Tinky12
( goh ligt zeker aan je naam NotNice.. Nagelbijten / Gniffelen )

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:25

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:29

Ik ga mee met NotNice Knipoog

Ik stoor me ook aan haar halve elleboog en haar handen.. Misschien was dat niet goed te doen om ze er helemaal op te zetten, maar toch. En inderdaad, het belangrijkste.. Haar ogen! Je moet echt wat veranderen met haar ogen. Ze kijkt er niet bepaald geinteresseerd bij..

Opzich vind ik het idee wel leuk en het had een hele mooie foto kunnen worden als je al die punten die hier boven mij allemaal al genoemt zijn kunt verbeteren Knipoog

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:31

misschien dat ik ooit, heeeeel misschien een keer mijn allereerste portretfoto... nee, dat lijkt me geen goed plan! Knipoog
dus geen zorgen over de eventuele kritiek die je hier gaat krijgen: het kan altijd slechter en daar weet ik alles van!

je hebt in ieder geval een goede camera, een goede vriendin en een bokt vol met opbouwende kritiek. Misschien de volgende keer ook de paal links laten staan (letterlijk) en je vriendin met haar zijkant naar het raam zetten, er lekker dichtbij, volgens mij heb je dan een witte achtergrond erachter (?) en je kan dan mooi het daglicht van het raam gebruiken om haar gezicht goed uit te lichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:35

Nee sorry, ik vind het geen mooie foto.
Ik vind de paal er niet mooi bij, heel storend. De foto is niet scherp, is een beetje bewogen. Kortom, ik vind het geen mooie foto.
Sorry! Maar je vroeg me mening Knipoog
Succes met je verdere foto's Lachen Ja

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:37

Klinkt hard, maar wat een LELIJKE foto!!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:44

Carriejjjj schreef:
Klinkt hard, maar wat een LELIJKE foto!!

da's wel hard ja, maar ook eerlijk
nu de grote vraag: wat vind je lelijk? oftewel: opbouwende kritiek is een stuk leerzamer voor onze portretfotografe in spe!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:51

Jup...met "een lelijke foto" kan een mens niet veel....TS wil graag iets leren Knipoog

Ik ben een klein beetje wezen rommelen met je foto...helaas is de foto erg klein als je hem "leent"via bokt en ik heb het ook even snel gedaan.Het is ook maar om een indruk te geven wat je met een foto kunt doen Knipoog

Afbeelding

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:17

het is een erg creatieve collage zo,
je zou hem ook 4 keer en dan een duotone doen, met steeds een andere kleur... krijg je een heel leuk plaatje!

maar het is en blijft een portretfoto die beter kan...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:31

Hihi...ik moest er een collage van maken...anders was hij te klein voor "mijn album" wat ik eigenlijk bedoelde is dat je van een foto best nog wat kunt maken....alleen het beste is natuurlijk wel om met een goede foto te beginnen....maar alle begin is moeilijk Knipoog
De foto's liggen nu op volgorde van bewerking en niet (wat mooier was geweest) kruislings Tong uitsteken

Ik heb voor iemand wel eens een fotobewerking gedaan van een foto die door een prof fotograaf was gemaakt,de foto was mooi alleen had die persoon niet met de kleuren gespeeld en was het een dood beeld...met kleuren kun je een foto zoveel levendiger maken Knipoog

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 09:37

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:44

[UK] > [CB]

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:59

Foto is niet scherp, daarom wat mij betreft niet mooi. Ook de pose vind ik niet mooi, de armen rechts op de voorgrond leiden af van het gezicht links. De manier waarop Tinky12 de foto uitgesneden heeft vind ik prettiger om naar te kijken. (Maar het allerbelangrijkste is wat mij betreft wel dat de foto in de eerste plaats scherp is!)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:40

Met het uitsnijden van een foto kun je iid ook erg veel doen.....maar het allerbelangrijkste blijft toch wel dat de basisfoto goed moet zijn....anders is het alleen maar redderen.Dat doe je eigenlijk alleen maar maar met foto's die een zeer speciale betekenis hebben en die niet over kunnen worden gedaan Clown

Maar TS kun je wat met deze info??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:42

Mirna...kun je iets met onze info?? Ben erg benieuwd Knipoog