Hoe (importeerbaar) watermerk maken in PSP 8?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Hoe (importeerbaar) watermerk maken in PSP 8?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 09:07

Ik ben gisteravond de hele avond aan het rommelen geweest met watermerkjes maken en de conclusie: het lukt niet Clown

Ik heb een programma gedownload (is gratis dus legaal Clown), Picture Shark. Dit programma kan watermerken automatisch over foto's heen zetten. Uiteraard heeft ie dan wel een watermerk nodig.

Ik heb PSP 8 op mijn pc. Ik heb inmiddels ontdekt hoe je een PSP-watermerk maakt, via de exportfunctie en dan 'plaatjespaneel' (ik heb de engelse versie, ben ff de omschrijving kwijt). De extensie wordt dan *.psptube , dit kan ik echter niet inlezen in Picture Shark. Ik krijg 'm vooralsnog ook niet op foto's vanuit PSP 8, maar dat terzijde.

Via de optie 'watermark' - 'embed' of zoiets schiet ik ook niks op, ik kan dat geloof ik niet personaliseren zonder te registreren (en ik heb mijn code niet meer Verdrietig ) en ik zie ook gewoon niks in de foto staan. Verward

Als ik gewoon een 'transparant' nieuw plaatje open en daar iets van fabriceer, wordt het transparante gewoon wit als ik 'm als *.jpg opsla; ik krijg dan gewoon een wit vakje in mijn foto's.

Ik voel er weinig voor om alle foto's handmatig van een watermerk te voorzien... Liever lui dan moe en ik kan mijn tijd beter besteden Bloos

Wie kan me vertellen wat ik fout doe? Hoe krijg ik een transparant watermerk dat ik ook in Picture Shark in kan lezen?