[FOTO] Fotoshoot van mijn hondje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

[FOTO] Fotoshoot van mijn hondje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 23:12

Hallo, weer even een probeerseltje van mijn hondje, ditmaal in beweging!
Ze zijn lang niet correct en heb gewoon wat geprobeerd. Commentaar welkom!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft zich in ieder geval wel weer vermaakt, bovendien is het wel een perfect geval om op te oefenen. Hij is zo snel en bewegelijk. Tong uitsteken

Groetjes Jeannine

Chaos

Re: [FOTO] Fotoshoot van mijn hondje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:15

Hahaa, grapig man! Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:11

VIPPIEKIPPIE schreef:
Hahaa, grapig man! Haha!

Daar heeft ze weinig aan.

Ik vind het leuke foto's, maar eerlijk gezegd meer BB-foto's dan UK-foto's.. Sommige zijn iets onderbelicht, niet geheel scherp, de hond is er op een rare manier afgesneden, de momenten vind ik niet héél geweldig. Sorry, je hond is leuk, het idee is leuk, maar het kan beter uitgewerkt worden, heb ik het idee Lachen
Foto 4 is trouwens wel érg gaaf! Jammer dat de staart er niet op staat..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:19

OE die uitschud foto's zijn erg leuk! Ook mooi scherp enzo. Verder vind ik 3 echt een plaat om uit te vergroten. Leuke wisseling van hoeken ed Lachen
Groetjes, mij

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 07:37

Myukii schreef:
VIPPIEKIPPIE schreef:
Hahaa, grapig man! Haha!

Daar heeft ze weinig aan.

Ik vind het leuke foto's, maar eerlijk gezegd meer BB-foto's dan UK-foto's.. Sommige zijn iets onderbelicht, niet geheel scherp, de hond is er op een rare manier afgesneden, de momenten vind ik niet héél geweldig. Sorry, je hond is leuk, het idee is leuk, maar het kan beter uitgewerkt worden, heb ik het idee Lachen
Foto 4 is trouwens wel érg gaaf! Jammer dat de staart er niet op staat..

BB dan UK ?

Ik zag ook dat ze iets onder belicht zijn , maar ik weet niet hoe ik ze lichter moet krijgen. Door de snelle sluitingstijd heb ik het diafragma iets verder opengezet, maar ze bleven zo donker.

Dat hij er op de meeste foto niet helemaal opstaat, komt omdat ik meer met de foto bezig was dat met een mooi totaal plaatje schieten. Ja Het is nog erg wennen zo een camera.
Hij kan zo snel zijn en ik ben nog een beetje langzaam met te camera.

Bedankt voor jullie commentaar.

Gr. Jeannine

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:41

Meer beestenboel dan uit de kunst, bedoelde ik daarmee Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:50

Mooie hond !
Ik vind het erg leuke foto's !
Ze stralen veel plezier uit en daarom vind ik het erg leuk om naar te kijken Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 07:52

Myukii schreef:
Meer beestenboel dan uit de kunst, bedoelde ik daarmee Lachen

Verdrietig Ik moet toch ergens beginnen. Bij BB krijg ik niet hetzelfde commentaar als bij UK, vandaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:39

Ok, eerste wat ik dacht was als ik eerlijk ben ook "dit hoort op BB". Maar inderdaad, voor commentaar op de foto's in plaats van op de hond moet je hier zijn Knipoog

1) Waar is z'n kont? Ik mis iets...
2) Waar is z'n staart? Ik mis iets...
3) Onderbelicht en veel te veel contrast, je vindt de hond nauwelijks terug
4) Waar zijn z'n poten? Ik mis iets...
5) Waar is de hond? Ik mis iets...
6) Zegt/doet me gewoon niets
7) Doet me ook weinig, en onderbelicht
8) Leuk zo'n water-uitschud-foto, maar doe het dan wel goed Tong uitsteken
9) Same
10) Ik zie er erg weinig in/op
11) Beste foto, maar weer wat onderbelicht

En nu nog even wat tips... Ga echt werken aan je uitsnedes. Wat wil je er wel op, wat wil je er niet op hebben. Je kunt best poten of staart er af hakken, maar lukraak een stuk kont er af snijden... Nee, dat is hem niet. Als je al wat afsnijdt, ga dan veel closer. Krijg je niet het idee dat je wat mist...

Daarnaast, met dierenfoto's is het BIJNA altijd het idee dat je het dier "aankijkt", dat je "contact maakt". Dat zie ik in jouw foto's niet. Foto's van boven waar je hond bijna niet op te zien is, foto's waar je hem zo'n beetje in zijn kont kijkt... Ga er eens vóór zitten, verlaag je tot zijn niveau qua gezichtsveld... Worden je foto's veel spannender van. Dit is een beetje "oh, goh, een hond van boven". Doet je niets, snap je?

En dan nog een tip wat betreft de zon: vast gemaakt op een dag met veel zon he? Als je dan een zwarte hond tegen de zon in gaat fotograferen, slaat geheid al het zwart dicht. Oftewel: met de zon mee met een zwarte hond (en eigenlijk met bijna alle kleuren honden en andere dieren, tegen de zon in met felle zon staat altijd garant voor veel te harde schaduwwerking).

Hoop dat je er wat aan hebt Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 11:30

Nouks, je hebt helemaal gelijk hoor. Dat h ij zijn poten mist en zijn kont, maar dat kwam idd omdat ik nog teveel met goed instellen bezig ben.
Als ik meteen profesionele foto's zou maken, dan zou ik echt wel een heel groot talent hebben. Tong uitsteken
Ik denk idd ook als hij wit was geweest de foto's er wel anders uit zouden hebben gezien.
De zon hing gisteren idd erg laag dat wij fotografeerden, hij stond als het ware aan de rechterkant van het toestel.

Ik wil binnenkort een cursus fotografie doen, moet even rondkijken waar hier in de buurt zo een cursus gegeven wordt.

Bedankt voor je info.

Jeannine