[Foto's]Macro-lens (Horsel groene ogen?!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

[Foto's]Macro-lens (Horsel groene ogen?!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 16:20

Heej,
Laatst heb ik foto's gemaakt, dit met een D200 en met een macro-lens erop Knipoog Ook zijn er een aantalf foto's gemaakt met een Sony DSC-W17
Ben zelf eigenlijk wel heel erg tevreden over het resultaat, maar er blijven natuurlijk puntjes die beter kunnen Lachen Zelf weet ik er wel een aantal uit te prikken, maar misschien zien jullie nog wat tips voor mij Knipoog

Fotografeer nog niet zo heel lang, dus hou daar wel rekening mee Knipoog Ben nog een beginner Bloos

D200

1. Zelf ben ik wel tevreden over de foto. Door het vaag ziende blaadje in het groen, heeft hij wel wat vind ik Knipoog
Afbeelding

2. Deze vind ik ook wel leuk, maar misschien dat de achtergrond iets beter had gekund Lachen
Afbeelding

3. Over deze ben ik zelf heel tevreden. Hij is gewoon mooi uitgevallen vind ik Haha!
Afbeelding

4. Hier ben ik ook wel tevreden over
Afbeelding

5. Deze vind ik heel mooi, omdat de bloem zelf zo mooi naar voren komt Lachen
Afbeelding

6. Jammer van dat wit op de voorgrond, maar verder vind ik hem erg vet Haha!
Afbeelding

Sony DSC-W17

7. Irriteer me zelf hier een beetje aan de achtergrond, maar vind de roos zelf mooi gelukt met de druppeltjes erop
Afbeelding

8. Zelf vind ik deze heel leuk, lekker speels Haha!
Afbeelding

Tips en commentaar natuurlijk welkom, maar hou het vriendelijk Lachen

Kus Nujaro

Pommier

Re: [Foto's]Macro-lens (Horsel groene ogen?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:25

Ze zijn leuk geworden Jeltien. Alleen jammer bij 6 dat wit. En bij 7 erger ik me eraan dat je de bloem er niet helemaal op hebt Clown

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:31

1: helaas is de foto wat flets... misschien kan je wat meer met contrast en de kleuren spelen om hem wat levendiger te krijgen?
2: ik zie er wat aan, maar weet niet wat Haha! is dit zo de orginele foto of heb je hem gecropt? misschien kan je een iets gewaagdere compositie uitproberen
3: vind ik een fijne foto, mooi contrast en door de iets groenige steeltjes op de achtergrond toch nog wat diepte ipv een zwart vlak
4: is heel goed scherp, maar vind hem veels te druk
5: opzich mooie foto, ik had hem iets meer van onderen genomen, zodat je meer "in" de bloem kijkt. en ik mis iets contrast
6: gaaf idee, maar uitwerking is echt veel minder... het witte vooraan stoort behoorlijk. verder zie ik veel ruis en zijn de kleuren flets
7: je kunt goed zien dat dit een kwalitatief mindere camera is Haha! foto is leuk, maar niet bijzonder. de achtergrond stoort en de kleuren spreken me niet aan
8: mooie foto, fijne compositie, fijne kleuren... jammer van de ruis

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:34

leuke fot's hoor ! knap gemaakt.. cometaar al gegeven..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:35

Suzanne_k: Dankje Knipoog dat die roos eraf is stoort mij hier niet, maar dat is misschien ook een beetje smaak Knipoog

LiSSy:
1. klopt Knipoog maar ik heb er expres nog geen contrast in aangebracht, omdat ik op de manier echt de originele foto's laat zien, afgezien van dat zwarte randje Knipoog
2. originele foto Knipoog hetgene wat jij ziet is denk ik de achtergrond, omdat linksbovenin een beetje bruinig is en de rest groenig Knipoog tenminste dat vind ik er een min puntje aan Lachen
3. Dankje Knipoog vond het zelf ook een hele leuke foto Haha!
4. klopt Knipoog
5. klopt, was ik eerst ook van plan, maar kreeg het niet voor elkaar, omdat de wind hem steeds heen en weer swiepte Lachen contrast niet gedaan, vanwege het behouden van originele foto
6. Ja ben ik met je eens Lachen
7. klopt Haha! en je kunt inderdaad het kwaliteit verschil zien Lachen
8. dankje Haha!
dankjewel voor het commentaar, hier kan ik nog wel wat mee Knipoog

Femkee: Dankje Haha!