[tek] Shetlanderhoofdje in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

[tek] Shetlanderhoofdje in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 16:27

Nou, even van tevoren dat dit mijn alleralleraller eerste pastel tekening is, en ik verder nog nooit een pastelkrijtje heb aangeraakt, vraag ik jullie toch om commentaar.
Houd verder even in rekening dat het me absoluut neit lukte om het hoofdje fatsoenlijk te tekenen om mee te beginnen zeg maar, dus ik ben gewoon met potlood over de foto heengegaan, en heb het toen ingekleurd.
Eigen punten van verbeterin:
-Zelf leren tekenen, dus neit meer overtrekken
-Kopje mooier in lijf laten overlopen
-Wit meer 'vacht' maken

Van jullie kant zou ik ook graagw illen horen hoe je manen kan tekenen. Zijn daar speciale technieken voor? Overigens weet ik niet of ik hier nog iets aan ga veranderen, maar ben zeker van plan ermee door te gaan, is me erg goed bevallen Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, mij

melis__

Re: [tek] Shetlanderhoofdje in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:32

wouw vet mooi Haha!

Caroline2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:42

ja inderdaad echt super mooi joh.. Pling

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:28

Hji is echt heel mooi gelukt! Vooral voor de eerste keer, die van mij leek niet eens op een paard.

Alleen probeer meer overgangen te maken, het is nu direct van zwart naar bruin, dat moet iets meer overlopen (gesnapt? Clown )

Gr. mij Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:32

Jups, ik snap m Lachen Zit er ook in, maar zo zie je het veel minder, maar een goede tip Haha!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:47

Al een heel mooi begin! Lachen

Ik vind alleen opvallend dat je zoveel donkere kleuren (vooral zwart) gebruikt? Zwart maakt een geheel snel plat, dat kun je beter met mate gebruiken en het donkere juist aangeven in combinatie met andere kleuren zoals bijv donkerbruin.
Nu is deze foto ook erg donker, een heldere foto zonder zoveel schaduw werkt vast fijner, zeker als je nog aan t oefenen bent met n nieuw medium.
Ook werk je veel in het vlak, bijvoorbeeld op de neus zie je verschillende kleuren; op die plaats zal de pony wrs ook 3x kleuren vacht door elkaar hebben. Door een basis met 1 hoofdkleur op te zetten en daarna de losse haartjes met verschillende kleuren aan te geven, krijg je wrs veel meer diepte Lachen .

Qua schets zou ik niet overtrekken. Van veel schetsen en veel fouten maken leer je juist oog ontwikkelen voor verhoudingen en proporties. Kost misschien veel tijd maar je zult merken dat het heel snel, heel veel beter gaat! Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 14:08

Oké, bedantk voor de tips Haha! Zal er zeker wat mee doen. Volgende tekening wordt een quarter, dus ik ben benieuwd. Tips zijn dan zeker meegenomen Lachen

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:57

Mijn complimenten hoor!
Je hebt een heel sprekend, op zich zelf staand werkje neergezet, zonder je teveel om de details te bekommeren. Het krijgt hierdoor een heel eigen sfeertje, dat bijna abstract aandoet.
Verder kun je misschien proberen iets minder zwart te gebruiken, maar de kleuren op te bouwen uit bruinen. (zie verder wat Naomie al schreef, helemaal mee eens) Verder, ga zo door, een leuk begin!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 23:09

Dankjewel Haha! Ben er zelf ook wel redelijk tevreden over, vooral omdat het mijn eerste was, had erger verwacht Clown