Dit is de eerste keer dat ik hier post. Ik heb al een poosje een fotocamera (Sony Cyber-shot) maar vandaag was de eerste keer dat ik zag dat er instellingen op zitten.
Ik heb heel veel plaatjes geschoten, maar zo tevreden ben ik niet en ik wil jullie niet vervelen, dus ik laat er maar een paar zien. Ik realiseer me dat deze foto's van niet zulke goede kwaliteit zijn, maar ik wil graag adviezen zodat ik het de volgende keer beter kan doen.
Algemeen commentaar van mijzelf over deze foto's is dat de onderwerpen nogal random gekozen zijn. Dat komt omdat ik geen plan had.
Ik heb bewust helemaal niets aan deze foto's bewerkt, dus ook op geen enkele manier vals gespeeld.
Adviezen met betrekking tot het bewerken van de foto's is ook welkom. 
1

Waarom precies weet ik niet, maar ondanks dat er weinig op te zien is vind ik het wel een interessante foto.
2

Bij deze foto heb ik grote twijfels. Ik stoor me aan de grote onscherpe vlakken op de voorgrond en het bloemetje springt er veel minder uit dan ik zou willen. Ik denk dat deze foto in gewone kleuren sowieso aansprekender was geweest.
3

Het onderwerp vind ik op deze foto niet erg boeiend, maar ik vind de combinatie van de pluizigheid van de bloemen en de warmte van de kleuren toch wel aangenaam om naar te kijken. Irritant dat dat bloemetje aan de linkerkant er net niet helemaal op staat.
4

Deze foto doet me wel iets, ik word er een beetje droevig van, ondanks dat de foto op zo een prachtige dag gemaakt is. Ik stoor me er wel aan dat aan de rechterkant net niet alles er op staat.
5

Dit is echt een uitprobeersel, die naar mijn mening toevallig wel grappig is uitgepakt. Vooral de achtergrond vind ik wel bijzonder geworden. Wat me stoort is de lichte plek op de hond. Aan de andere kant is er op deze foto tenminste wel een oogje te zien, en dat kan ik helaas niet bij al mijn hondenfoto's zeggen.