[foto] Friezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

[foto] Friezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 10:48

Hoi Lachen

Ik heb eergister even wat foto's gemaakt van mijn verzorgpaard Freia en haar merrieveulen Yfke Haha!
Graag commentaar, maar hou het vriendelijk Ja

Afbeelding
Saampjes Lovers

Afbeelding
Nog een keer samen Lachen

Afbeelding
Yfke Haha!

Groetjes, [***]

x_Charlie

Re: [foto] Friezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:50

Wauw wat een mooie scherpe foto's! Alleen jammer dat de lucht eergsiter niet zo mooi blauw was..Scheve mond Mooi veulen en mooie mama! Lachen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 10:52

Dankjullie Haha!
Ja, zeker jammer dat de lucht een beetje grijs was. Scheve mond
Maargoed, ik ben zelf wel blij met de foto`s Ja

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:59

Sandra_Horse schreef:
wat een mooi veulentje!!

evanescence schreef:
aa wat een schatje....

Gelieve hier je commentaar onderbouwen.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:49

Muzefee schreef:

Je zegt dat wel zo mooi Muzefee, maar zelf doe je dat ook niet Knipoog Dus dit is net zo goed een offtopic reactie

Ontopic:
Ik vind de foto's nogal flets, er kan veel meer contrast in, zodat de foto's meer gaan 'leven'.
Verder hebben ze allemaal een centrale compositie, probeer eens met de compositie te gaan spelen.
Zodat de foto ook meteen spannender word om naar de kijken, ze zijn nu nogal oninteressant en standaard om naar te kijken Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:55

Edda schreef:
Muzefee schreef:

Je zegt dat wel zo mooi Muzefee, maar zelf doe je dat ook niet Knipoog Dus dit is net zo goed een offtopic reactie

Ik geef geen reactie op de foto's, maar voor de TS is het natuurlijk WÉL van belang dat ze onderbouwd commentaar geeft. Niks offtopic.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:57

Het zou ook leuk zijn om niet alleen close ups te maken, maar bv. ook eentje van beiden in aktie? Het zijn schitterend mooie paarden. Veulentje ziet er goed uit!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:22

Edda schreef:
Muzefee schreef:

Ontopic:
Ik vind de foto's nogal flets, er kan veel meer contrast in, zodat de foto's meer gaan 'leven'.
Verder hebben ze allemaal een centrale compositie, probeer eens met de compositie te gaan spelen.
Zodat de foto ook meteen spannender word om naar de kijken, ze zijn nu nogal oninteressant en standaard om naar te kijken Lachen

Dit had ik net in mijn hoofd toen ik de foto's bekeek! Maar ik ben het helemaal met Edda eens!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:25

Edda schreef:

Mee eens.. ik dacht precies hetzelfde toen ik het las.. Nagelbijten / Gniffelen

Ontopic: Hele mooie foto's, maar zonder halster zou het toch een fijner beeld geven! Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:08

Marloez schreef:
Edda schreef:

Mee eens.. ik dacht precies hetzelfde toen ik het las.. Nagelbijten / Gniffelen

Ontopic: Hele mooie foto's, maar zonder halster zou het toch een fijner beeld geven! Lachen

Nu kun je er wel over door blijven zeuren, maar daar schiet je niks mee op hè. Als een mod deze opmerking had geplaatst werd er ook niks over gezegd.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:18

Muzefee schreef:
Nu kun je er wel over door blijven zeuren, maar daar schiet je niks mee op hè. Als een mod deze opmerking had geplaatst werd er ook niks over gezegd.

Daarvoor is er een mod Rolleyes Die zijn er niet voor niets, je blijft nu wel steeds offtopic reageren. (Ja ik nu ook.. ik tem nu ook) Om even mijn punt duidelijk te maken is dat jij reacties gaf op 2 bokkers die een offtopic reactie plaatsen. Als jij op hun reageert dat ze ontopic moeten gaan, ben jij net zo goed offtopic bezig Lachen Je had beter ook gewoon commentaar kunnen geven op de TS, want de TS heeft aan jouw reactie ook helemaal niks!! Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:52

Moderatoropmerking:
Zo, nu klaar.
Het lijkt me duidelijk dat offtopic reageren niet de bedoeling is. Ik begrijp de goede bedoelingen van Muzefee, maar ben het ook met Edda eens.

Hoe dan ook, nu graag weer ontopic met onderbouwd commentaar. Lachen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:36

Citaat:
Ontopic:

Okee, ik snap het Ja
Dan moet er ik alleen nog even achter komen hoe je dat doet Haha!
En die centrale compositie doe ik expres, omdat bij de Fuji Finefix S5600, waarmee ik fotografeer, zo`n vierkantje precies in het midden zit, en daar stelt hij scherp.
Anders zou ik zelf scherp moeten stellen, en ik weet niet hoe dat moet Bloos
Het is wel duidelijk dat ik nog veel moet leren Cool

Breghje: Dankje Ja En ik heb wel wat foto`s van beiden in actie, maar wou gewoon deze foto`s nu plaatsen Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:44

Ik vind de posities niet storen, geeft een rustig beeld. De kleuren vind ik niet mooi, maar het is niet mogelijk om naderhand contrast toe te voegen, de lucht zou overbelicht raken. Hele leuke paarden, geweldige uitstraling zo.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 19:22

Dankje Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:49

Bij mij doen alleen de foto van Yfke, en die van hen saampjes het (mijn computer doet vervelend Clown), dus van de rest kan ik niets zeggen. Het valt me wel op dat de foto's wat flets lijken/ contrast lijken te missen, dit kan je evt. nog toevoegen in Photoshop- misschien was het iets minder flets geweest als je sluitertijd iets korter was geweest? (Valt bij foto 1 wel mee, overigens)

Verder ga ik met Edda mee, probeer wat meer uit! Haha! Je composities zijn nu erg centraal- op zich vind ik dat niet erg, als het onderwerp bijv. in beweging is oid, maar soms is het ietwat saai- zoals op deze foto's (vind ik hoor). Bij de foto van Yfke vind ik het lichaam ook niet zo mooi overkomen, misschien als je een crop had gemaakt dat het al wat mooier had geleken. Een centrale compositie had ik dan juist wel weer mooi gevonden (hoofd met stuk hals), niet erg spannend, maar ook niet 'saai'.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 20:24

Okee, dankje Haha!
Maar ik heb alledrie de foto's gemaakt met de sportstand, dus een snellere sluitertijd weet ik niet Nagelbijten / Gniffelen