[TEK] Oliver, wat een koppie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] Oliver, wat een koppie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 15:59

Het paardje van Desire op Bokt. Lachen

Ik heb voor deze tekening één foto als uitgangspunt genomen. Deze was vrij donker, en weinig gedetailleerd.
Omdat Oliver op het bit aan het kauwen was, stond zijn mond nogal 'opgetrokken'. Ik heb dus zelf het een en ander 'gereconstrueerd'.
Dat was leuk om te doen, maar wel lastig. Gelukkig heb ik nog een hele berg foto's gekregen die ik daarbij als hulp kon gebruiken.
Ik vond het weer een erg leerzaam project, en ik ga hem missen op m'n bureautje. Knipoog

Afbeelding

En nog een detailfoto: z'n oogje:

Afbeelding

Voor de liefhebbers nog een paar stappen.
De schets: te zien is dat hier iets totaal fout zit: de neus is bij de neusriem vééls te breed. Dat zag ik echter pas halverwege het invullen, en ik heb hem dus tussentijds kunnen aanpassen. Verhoudingen blijven lastig, vooral omdat ik nadat ik lang heb zitten tekenen ook echt niet meer zie wat er aan mankeert. Haha!

Afbeelding

Volgens een buitengewoon strak regime van links naar rechts. Knipoog

Afbeelding

Ogen leiden tijdens het werk teveel af. Als ik dan feedback vraag, trekt de aandacht meteen naar de blik.

Afbeelding

Allmost finished...

Afbeelding

Met heel veel dank aan de opdrachtgeefster voor al haar geduld! Ja

Demini

Re: [TEK] Oliver, wat een koppie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:20

Hij is echt ONWIJS mooi geworden Fleur, als ik er naar kijk zit ik gewoon met tranen in mijn ogen, het is hem gewoon echt helemaal en het is prachtig om te zien hoeveel emotie je erin gestopt hebt!!! Dit betekend voor mij heel veel nu hij weg is, zo is hij toch nog een beetje bij me!

En wat betreft het lege plekje op je bureau, dat wordt dus snel weer opgevuld Haha!
Maakt niet uit dat het iets langer duurt.

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:31

Goed zeg! Heel erg mooi Lachen .

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:32

Heel mooi! Sprekend koppie...

Wil ook wel zo goed kunnen tekenen!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:34

Wat een gave tekening zeg! Echt super! *jaloers Knipoog *

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:37

wat een kunstwerk zeg!!

Echt een super tekening!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:39

Geweldig! Echt heel mooi!
Leuk dat je een aantal verschillende stappen laat zien Ja

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 17:40

Dank jullie wel voor de complimenten. Bloos!

Desire: hartstikke fijn! Haha! Bedankt voor de mail, ik wacht op de volgende. Knipoog

Zouden jullie misschien ook enigszins kunnen onderbouwen/uitleggen wat jullie aanspreekt? Lachen Tips en commentaar zijn ook zeer welkom! Ja

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:42

PRACHTIG.... ik kan echt geen stukken zien waar ik me aan erger voor niet kloppende verhoudingen... Echt prachtig ! xxx
De ogen, neusgaten en de oren vind ik echt heel goed gelukt. Vooral ook omdat ik dat nooit goed kan doen Haha! Vork

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:46

Mijn commentaar Knipoog :
1. Een iets lichtere foto zou wel fijn zijn geweest; kun je de details veel beter bekijken.
2. Heb het idee dat het deel van het hoofdstel dat voor zn hoofd langs loopt (ik = leek, weet niet hoe dat heet Nagelbijten / Gniffelen ) niet helemaal klopt qua vorm/buiging/hoe het wegloopt naar de zijkant van zn hoofd
*kijkt nog eens* of het zit te hoog ofzo...ik weet het niet...
3.Ik vind de buitenlijnen van de hals, schouder, kaak en bovenkant neus te scherp. Terwijl de rest juist zo mooi ingevuld is Ja
4. Ik meen op de neus brug (tussen zn ogen) wel vachtstructuur te kunnen onderscheiden, maar dat mis ik dan weer op de hals.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:58

Hé, van jou heb ik al een tijdje geen tekening gezien!

Hij is echt prachtig geworden! Juist de scherpe lijnen vind ik er erg mooi bij passen, het ziet er wat strakker uit. De schaduwen zijn geweldig gedaan en wat een sprekend oog zeg! Wow!

Nogmaals, heel mooi gedaan, zoals we van je gewend zijn. *LOL*

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:18

elanor schreef:
Zouden jullie misschien ook enigszins kunnen onderbouwen/uitleggen wat jullie aanspreekt? Lachen Tips en commentaar zijn ook zeer welkom! Ja

Ik heb er totaal geen verstand van, maar wat mij aanspreekt aan de tekening is dat 'ie mooi 'rustig' is (scherpe lijnen, niet rommelig door teveel details, ook bij het hoofdstel bijvoorbeeld, gewoon overzichtelijk als het ware, maar wel met genoeg details). Verder vind ik het oog heel knap getekend. Alleen de lijn onderlangs de hals vind ik iets té duidelijk zichtbaar.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:34

elanor schreef:

Jazeker! Wat me aanspreekt is dat het gewoon echt HELEMAAL Ollie is, iedereen die ik het laat zien weet gelijk dat het Ollie is ook zonder dat ik het zeg (als hij m'n enige paard was dan zou het natuurlijk voor de hand liggen, maar hij is niet bepaald de enige Clown )
Je hebt er echt emotie in weten vast te leggen, dat is echt heel knap. Mijn vader tekent zelf ook (je vraagt je af waarom ik jou hem dan heb laten tekenen maar hij heeft er echt geen tijd meer voor) maar dan met pastel en hij vond het ook echt schitterend! Hij weet hoe moeilijk het is om het te laten spreken.
En wat betreft die scherpe lijnen, dat stoort mij absoluut niet, ben hier echt heel tevreden mee en zou er niks anders aan willen zien!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:08

Wauw, fantastisch Bloos!
Met welk materiaal heb je dit gedaan?
Ik heb geen commentaar/opmerkingen, omdat ik dit gewoon niet kán Nagelbijten / Gniffelen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 22:32

horsiegek: Da´s erg leuk. Ik vond de neus namelijk nog behoorlijk eng om te doen. Haha!

MamaMiesje: Dankjewel voor het uitgebreide commentaar, heb ik wat aan. Ja
Foto´s maken van tekening blijft lastig. Dit is de beste van de 15 die ik gemaakt had. Nagelbijten / Gniffelen Hopeloos dus. Clown
Bij opmerking 2 denk ik dat je de frontriem bedoeld (het bandje onder de oren)? Hij hoort daar echt zo rond het hoofd te sluiten.
De buitenlijnen vind ik zelf juist wel fijn, zo strak. Lachen Maar ik had inderdaad de lijn onder de hals en de schouder beter iets lichter kunnen doen. Ja Gaat mee voor de volgende keer.
Over de vachtstructuur heb je helemaal gelijk. Haha! Maar ik vind dat zó moeilijk. Hij heeft namelijk een héél dun haarvachtje, het lijkt ook meer op glimmend vel dan haar. Plus dat je op de neus die haren zo mooi zag door het licht wat er net overheen streek. Ik ben bang dat je op de hals dan meteen het ´wintervacht´ haar maakt, terwijl dat er niet is. Moet ik toch nog wat mee gaan expirimenteren dus. Lachen

rooslovertje: H5 t/m H en B6 t/m B potloden, op houtvrij papier. Lachen

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:18

Heel mooi gedaan!
Omlijning is smaakkwestie, stoort me alleen op de hals eigenlijk echt..
Hoofdstel vind ik ook erg mooi gedaan Ja
Heel mooi neergezet, zeker als je de neus zelf hebt ingevuld Bloos!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:51

Een prachtige tekening!Hoe maak je dat oog zo mooi?Zou je misschien tips willen geven? Lachen

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:56

Nou ik heb de tekening vandaag thuis gehad en hij is echt nog mooier dan op de foto, ben er heel blij mee, die krijgt het mooiste plaatsje in mijn nieuwe huisje straks! Helaas zijn ze bij de post niet zo zuinig geweest met de koker waar hij in zat waardoor hij wat beschadigd is maar daar kan Fleur niks aan doen natuurlijk! Ze mag mooi meteen nog een tekening maken voor ons. Straks moet je ze allemaal nog tekenen, ben je nog ff bezig Knipoog

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:13

Mijn eerste reactie: inderdaad, wat een koppie!

Ik vind hem prachtig, hij heeft idd gewoon heel veel gevoel en uitstraling. Misschien moet ik zeggen charisma? Zo'n dier dat iets opvallends heeft waardoor je even blijft kijken en bewonderen, en dat zie ik ook op je tekening Ja .
Het omlijnde stoort mij niet, mijn oog viel meteen op de diepte, die is gewoon ontzettend goed.

ik vind het ook zeker van kunde getuigen dat je zo een en ander zelf aan het paard heb aangepast. Ik vind dat zelf altijd nog best zoeken en prutsen Nagelbijten / Gniffelen .