Lovex Fanfic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blackpearls

Lovex Fanfic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 23:11

Dit is ontstaan uit verveling op school tijdens wiskunde Koe en dacht dat het misschien leuk was om online te zetten... Meestal schrijf ik mijn verhalen in het Engels, maar deze was bij hoge uitzondering in het Nederlands. Had geen zin om uitspraken van Lovex ook nog in het Engels te vertalen, dus voor het gemak spreken ze ook maar even NL. Tong uitsteken

Voor degenen die Lovex niet kennen, Lovex is één van mijn favoriete Finse bands. http://www.lovex.fi PS de hele meuk is daar nog in het fins, maar bovenaan staat de 'Engels' optie Vork

Het kan zijn dat er delen van andere verhalen inzitten of dat het erg op elkaar lijkt, als dat zo is, excuses.
------------------------------------------

Ik stond in een grote vrij nieuwe stationshal, en keek naar de lichtvlekken op de vloer, die door het zonlicht veroorzaakt werden. Overal liepen mensen, en soms kwamen er VIP’s of beroemdheden voorbij. Er stonden daar dan veel mensen, hopend een foto te kunnen maken. Het liet me allemaal koud. Een hoop gedoe voor niks. Ik was net aangekomen hier in Finland, maar gaan lopen hyperen... nee bedankt.

Achter de rode touwen was opeens weer een hoop herrie en ik zuchtte geïrriteerd. ‘Damn... je zal ook weten dat je in een ander land bent...’ Ik ging op de grond zitten, maakte mijn mp4 speler en m’n camera en wou een paar foto’s van de hal maken. Opeens zag ik dat er een tas van iemand anders vlakbij mij stond. Ik keek er verbaasd naar. Opeens brulde er iemand: ‘Schiet eens op!’ ‘Jaha, maar mijn tas staat daar!’ Ik keek op. Iemand wrong zich tussen de menigte door en liep naar me toe. Ik besteedde er verder geen aandacht aan en ging verder met muziek luisteren. ‘Hé!’ Boos keek ik op. ‘Wat?!?’ ik keek hem met een dodelijke blik aan. ‘Laat eens zien,’ zei hij en pakte m’n camera. Opeens flitste de camera met de lens richting zijn gezicht. Hij knipperde even met z’n ogen en keek naar de foto die hij net per ongeluk had gemaakt. ‘Humor...’ hij grinnikte. ‘Wat is er grappig?’ vroeg ik. ‘Kijk die uitdrukking van mij...’ Ik keek ook naar de foto en lachte ook. ‘Hey... wacht eens... ben jij niet Vivian Sin’amor?’ ‘De enige echte,’ is het laconieke antwoord.

‘VIVIAN! SCHIET NOU VERDOMME EEN KEER OP!’ ‘JAHA!’ brult hij terug naar wie het ook was. Ik schiet in de lach. ‘Over droge humor gesproken...’ ik sloeg een hand voor m’n gezicht om te voorkomen dat iedereen mijn lachende kop zou zien. ‘Zijn we zo grappig?’ vroeg opeens een andere stem. ‘Misschien...’ antwoordt een weer andere. Ik stopte met lachen en haalde m’n hand voor m’n gezicht weg, om vervolgens de rest van Lovex te zien. ‘Eh...’ was mijn zeer intelligente commentaar. Ik probeerde nog een keer iets te zeggen, maar alles wat er uit kwam was een schor gekras. De rest schoot in de lach. ‘Nou Viv, je hebt weer een van de intelligentste jongedames uitgezocht,’ hikte Theon. ‘Hou je kop!’ mijn stem deed het opeens weer. ‘En anders?’ Theon bleef uitdagend staan. Foute beslissing. Ik stond ook op. ‘Wat wou je doen? Mijn haar gaan vlechten?’ hij lacht erg hard om zijn eigen grap. Arrogante [invullen]... ik keek naar Vivian. ‘Mag ik..?’ ‘Van mij wel,’ Vivian grijnsde. Sammy Black knikte grinnikend en Christian en Jason keken alsof ze niet wouden weten wat ik ging doen.

Theon stond nog steeds te lachen, totdat ik heel kalm naar hem toe liep, zijn arm en kraag vastpakte en hem met een schouderworp neerlegde, waarna hij een eind over de vloer schoof. Vivian, Sammy en Julian begonnen te klappen. ‘Inderdaad een intelligente jongedame, Theon! Je hebt een gewééééldige mensenkennis!!!’ roept Christian grijnzend. Theon krabbelde overeind. ‘Hoedeejjedat???’ ik liep naar hem toe. ‘Nog een keer demonstreren?’ ‘NEEEE!!!’ Theon holde weg. ‘Lafaard!’ riep ik hem na en draaide me weer om. ‘Uhm... hoe heet je eigenlijk? Je kent onze namen wel, neem ik aan, maar ik denk dat het wel handig is als we je ook aan kunnen spreken,’ zei Sammy. ‘Friederike. Friederike Andringa. Ik háát die naam,’ zuchtte ik. ‘Waarom? Ik denk dat je er trots op zou moeten zijn...’ zegt Jason opeens. ‘Yup.’ beaamde Vivian. Ik werd rood. ‘Oooh... Vivvy! Ze heeft een oogje op je!’ Dreigend zet ik een stap in Theon’s richting. Hij ging gelijk een paar meter achteruit. Grijnzend draaide ik me weer om. Vivian was hevig gaan blozen en Sammy stond hem hartelijk uit te lachen.

‘Waar waren jullie eigenlijk op weg naar toe?’ vroeg ik toen iedereen was uitgelachen en Theon het weer veilig genoeg vond om erbij te komen zitten. ‘Nou, we waren op weg naar Viviander – AUW!’ Theon kreeg een por in zijn ribben van Vivian. Ik kreeg het idee dat Theon regelmatig dit soort dingen onderging en kreeg bijna medelijden met hem. Bijna. ‘Noem me niet zo! Alleen goeie vrienden mogen dat!’ ‘En je vriendinnetje dat je nu niet hebt,’ zei Theon pesterig. Vivian begon *wederom* te blozen. ‘ARGH!’ Vivian keek naar Sammy. ‘Mag ik? Magikmagikmagik???’ ‘Hmm..’ Sammy dacht even na, en zei toen: ‘Goed, maar alleen met je toekomstige vriendinnetje!’ Vivian grijnsde. ‘Oh jongen, jij hebt ook een probleem straks...’ De verwarring op mijn gezicht was kennelijk duidelijk af te lezen, want Christian ging ook met zijn mond open staan waardoor hij een hele verbaasde uitdrukking kreeg. Ik deed snel mijn mond maar weer dicht. Verder kreeg ik geen tijd om over de opmerking van Sammy na te denken, want ik werd gelijk meegesleurd door Vivian, terwijl Sammy ons blij na stond te zwaaien.
Laatst bijgewerkt door Blackpearls op 11-05-07 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Lovex Fanfic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:17

jammer dat je eerste stuk nagenoeg volledig gekopieert is uit de orlando fanfic van Shanna16.
verder vind ik dat het [zelf invullen] stukje not done is voor een verhaal.
ook mis ik een beetje inleving eerlijk gezegd je komt er niet goed in, hoe je dat precies moet doen moet ik nog eventjes over nadenken (ofja ik weet het wel amar moet het nog kunnen omzetten in woorden)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:57

[UK] > [CB]
Is dit een compleet verhaal, of komen er nog delen bij?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:08

Een tag erbij, is ook handig natuurlijk? Verder heb ik bij dit te lezen totaal geen gevoel dat je 'mee gaat' met het verhaal

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:04

Heerlijk die originaliteit... Scheve mond
Misschien volgende keer toch maar meer research doen, sterren lopen nl. vrijwel niet op een station, enkel op vliegvelden Clown
Then again, het is een fanfic.

Succes ermee, tis jouw ding.

Citaat:
Het kan zijn dat er delen van andere verhalen inzitten of dat het erg op elkaar lijkt, als dat zo is, excuses.

Even stukje edit erbij
Je biedt je excuses alvast aan, maw; je weet dat het zo is?
Anders lijkt mij dat je dat niet gaat doen...

Sorry maar je moet het me toch even uitleggen Clown

Daarbij vind ik het moeilijk/niet te volgen wie wat zegt. 'Zegt die andere' Ja, welke van de hoeveel? Clown

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:22

Shanna16 schreef:
Misschien volgende keer toch maar meer research doen, sterren lopen nl. vrijwel niet op een station, enkel op vliegvelden

Hier ben ik niet mee akkoord, dat is ook omdat Lovex nog geen beroemde band is, en daarom zelden op een vliegveld zit. Qua research is het dus goed gelukt.

Ik ben benieuwd naar het vervolg Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:08

Desondanks kan ik me niet voorstellen dat ze 'gewoon' met de trein gaan. Tel maar uit wat dat veroorzaakt Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:11

ZaimFahd schreef:
Shanna16 schreef:
Misschien volgende keer toch maar meer research doen, sterren lopen nl. vrijwel niet op een station, enkel op vliegvelden

Hier ben ik niet mee akkoord, dat is ook omdat Lovex nog geen beroemde band is, en daarom zelden op een vliegveld zit. Qua research is het dus goed gelukt.

Ik ben benieuwd naar het vervolg Knipoog

neemt niet weg dat ze shanna haar begin nagenoeg volledig gekopieert heeft. (op wat namen na)

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:38

Shanna16 schreef:
Desondanks kan ik me niet voorstellen dat ze 'gewoon' met de trein gaan. Tel maar uit wat dat veroorzaakt Clown

De mentaliteit in Finland is volledig anders. 'Fans' gedragen zich dan ook anders. Ondanks het feit dat het een fanfic is, kan dit wel een realistische gebeurtenis zijn.

@ Pharagirlke: Ik durf wedden dat, indien ik een verhaal schrijf met een soortgelijk idee, ik sowieso gelijkenissen zal vinden in verhalen van andere mensen, desondanks het feit dat ik me niet op een bestaand verhaal heb gebaseerd.

Ik geloof oprecht dat Blackpearls niet de intentie had om mensen te kopiëren. Logisch is dat verhalen, Engels of Nederlands op elkaar gaan gelijken en mensen zich dus aangesproken voelen. Blackpearls heeft zich op voorhand verontschuldigd omdat ze dat feit beseft, onwetend om de eventuele gelijkenissen met verhalen van op Bokt. Dat iemand zich daardoor aangesproken voelt, is jammer, maar de hele wereld draait niet om één verhaal.

Ik vind het jammer dat er zo vijandig gedaan wordt omdat er enkele woorden of zinnen gelijken op elkaar. Straks ligt er nog een copyright op het gebruik van lidwoorden!

Je wil niet dat ik verhalen ga vergelijken met elkaar ... Dan komt elke schrijver onorigineel uit de hoek.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:43

ZaimFahd schreef:
Shanna16 schreef:

De mentaliteit in Finland is volledig anders. 'Fans' gedragen zich dan ook anders. Ondanks het feit dat het een fanfic is, kan dit wel een realistische gebeurtenis zijn.

@ Pharagirlke: Ik durf wedden dat, indien ik een verhaal schrijf met een soortgelijk idee, ik sowieso gelijkenissen zal vinden in verhalen van andere mensen, desondanks het feit dat ik me niet op een bestaand verhaal heb gebaseerd.

Ik geloof oprecht dat Blackpearls niet de intentie had om mensen te kopiëren. Logisch is dat verhalen, Engels of Nederlands op elkaar gaan gelijken en mensen zich dus aangesproken voelen. Blackpearls heeft zich op voorhand verontschuldigd omdat ze dat feit beseft, onwetend om de eventuele gelijkenissen met verhalen van op Bokt. Dat iemand zich daardoor aangesproken voelt, is jammer, maar de hele wereld draait niet om één verhaal.

Ach dat snap ik best, maar misschien moet je toch mijn fanfic deel I even naast de eerste 2 alinea's hiervan leggen...
Dan is de gelijkenis wel heeeeeel erg opvallend...
Mij maak je niet wijs dat dat 'zomaar' gebeurd. Niet als het zo erg op elkaar lijkt.
Tuurlijk kan iemand toevallig wat bedenken, romannetjes lijken toch ook vaak op elkaar?
Maar vind ik, zoals ik al zei, wel heel opvallend.

Vijandig wordt er van mijn kant overigens niet gedaan, voor het geval je op mij doelde.
Ik zeg enkel dat het een wel heel opvallende overeenkomst heeft met het mijne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:45

ZaimFahd. Lees dit topic eens : viewtopic.php?f=68&t=209417&hilit=

NB, ik praat hier niet als mod, maar als user, die het Orlando fanfic ook al zeer lang volgt, becommentarieert en advies over geeft. Dit is gewoon klakkeloos kopiëren, en dat vind ik niet grappig... Clown Ik heb er zelf ook genoeg in dat fanfic gestoken, dus ik kan me heel goed voorstellen wat Shanna hiervan vindt, als daadwerkelijke schrijfster van het origineel Lachen

Het klopt dat je soms wel eens wat bekends tegenkomt, maar zo sterk als hier het geval is? ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:46

ZaimFahd best dat je haar beschermt maar wees realistisch, de eerste paar zinnen zijn idd geheel gelijk aan Shanna haar verhaal. Enkel namen zijn veranderd. Dat vind ik geen toeval meer Ze heeft het wat omgeschreven naar een grotere groep. Plus daat ze erboven zet 'sorry als het op andere verhalen lijkt' Ik denk dat Blackpearl zich minstens zo bewust is van haar kopieren als shanna en ik. Anders zet je dat er nl niet bij Knipoog
Shanna schrijft al heel lang aan haar fanfic en het is idioot om het dan zo maar over te nemen...Dat doe je niet!

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:04

Vooraleer ik hier reacties op krijg: ik heb alle reacties gelezen, maar reageer voornamelijk in het algemeen.

Dat één persoon Blackpearls vertelt dat één alinea gelijkt (in de mate van, of dit nu 50 % is of 100 Ziek dat lijkt me wel genoeg.

Het lijkt me dat het ook mogelijk moet zijn om Blackpearls dan tips te geven in hoeverre ze die éne alinea origineler kan maken, in plaats van te gaan werken met emoticons die het geheel al snel een spottende uitdrukking geven.

Zijn er nog alinea's die gekopieërd lijken of is het enkel de eerste alinea?

Van bescherming is geen sprake, gewoon een bescheiden mening van een Bokker die niet akkoord is met de manier (die ik toch wat aanvallend over vond komen, dat is natuurlijk óok een mening.)

Blackpearls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 19:07

achja, weet ik in elk geval waar ik het NIET moet posten... Vork

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:12

@ Zaimfahd: De hele lijn van de openingspost lijkt op mijn 1e stuk Lachen
Enkel de 1e en 2e alinea zijn wel heel erg letterlijk.

@ Blackpearls: dat vind ik dan wel een erg nutteloze reactie... Denk misschien komt er nog een verklaring, uitleg of whatever, maar gewoon ' dan weet ik in ieder geval waar ik het niet moet plaatsen' vind ik eerlijk gezegd wel heel slap.

Let wel, ik ben niet boos oid, ik vraag enkel een uitleg...
En om dan zo'n reactie te geven vind ik wel een beetje kinderachtig/slap/vaag, whatever, it's how you name it.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:14

blackpearls als je nu zeker van je stuk was was je in de verdediging gegaan Knipoog

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:23

Oke... hoezo gekopieert van Shanna16's fanfic.
Doe me een lol en wees orgineel, anders is het alleen maar zonde van het topic, jouw tijd en onze tijd Knipoog .

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:53

Delen kopieren is niet netjes als je dit niet eerst gevraagd hebt. Dit valt dan ook onder de noemer 'plagiaat'. Een slotje.