[FOTO] Allereerste foto's Canon Powershot A710

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

[FOTO] Allereerste foto's Canon Powershot A710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:28

Hallo!
Sinds vandaag hebben wij een nieuwe camera.
Hiervoor hadden we de Kodak DC 3800, een prehistorisch ding dat niet mee wilde werken. Tevens was dat onze eerste digitale camera, die we 6 jaar geleden ofzo hebben gekocht. Die is nu dus met pensioen, nu mag de Canon Powershot A710 IS het van hem overnemen Haha! Een heel verschil, dus ook heel erg wennen.
Hij moest natuurlijk meteen grondig door mij getest worden.
Ga me niet vragen welke stand ik hem hier heb, hoeveel ISO er daar is, daar heb ik nog niet veel verstand van, dat komt nog wel Haha!
Ik weet wel dat ze bijna allemaal in macro-stand zijn gemaakt Lachen
Foto's zijn niet bewerkt, sommige zijn ietsjes gecropt alleen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Graag tips, maar blijf een beetje lief, dit zijn mijn eerste foto's met een goede nieuwe camera die ik nog niet goed ken Lachen

Kusje Karlijn

adnariM

Re: [FOTO] Allereerste foto's Canon Powershot A710

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:47

Heey meissie!

Super foto's voor de eerste keer met de nieuwe camera! Wel zijn ze nog wat pixelig. Foto 6 spreekt mij wel aan Ja

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:51

Ziet er netjes uit! Mooie scherptediepte.
Sommige foto's mogen nog net wat knallender qua kleuren, vooral de eerste twee. Is heel makkelijk te doen met een bewerkingsprogramma. Succes!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:17

Foto 1: Beetje saaie compositie. Spreekt me niet aan wegens de doffe kleuren.. Maar dat komt wel als je de instellingen beter leert kennen, neem ik aan.
Foto 2: Al een stuk beter. Komt iets scherper over.. Nog steeds mis ik een boeiendere compositie.
Foto 3: Heel leuk! Die druppel.. Geweldig! En dat pluisje maakt hem af! Zonder pluisje zou hij denk ik heel saai zijn.
Foto 4: Prachig (ik hou super van druppels Bloos blijkt maar weer). Mooi scherp, alleen had het puntje vooraan ook scherp mogen zijn.. Daar stoor ik me een beetje aan. Een redelijk drukke achtergrond, weet niet zeker of ik me daar aan stoor.
Foto 5: Erg saaie compositie. Niet scherp, geen leuke kleuren en spreekt mij totaal niet aan. Ook de linkerkant is te licht.
Foto 6: Jammer van de overbelichte gedeeltes. Hij is al iets minder centraal als die andere bloemen. Verder is hij naar mijn idee niet helemaal scherp. Verder vind ik hem wel leuk.
Foto 7: Saai, heel saai. Ook te centraal Het grootste gedeelte is wazig.. Daarnaast is het rechtergedeelte van het takje ook wazig.. Gewoon nog even oefenen met dit soort dingen.
Foto 8: Niet helemaal scherp naar mijn idee, en weer een beetje centraal. Verder vind ik hem wel leuk.

Ik ben niet heel lief geweest bij sommige foto's, maar hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt!
En bedenk wel dat dit gewoon tips zijn en geen kritiek is! Voor de eerste keer heb je dit best netjes gedaan hoor Knipoog