ik ben ook met een verhaal begonnen, om eerlijk te zijn een kwartier geleden mee begonnen, en nu al anderhalve pagina in word.
word telt bij mij de woorden niet, maar ik denk dat een pagina per keer wel genoeg is toch?
hier vast het eerste deel:
Citaat:frank:heeys
Sanne: hoi
Frank: alles goed?
Sanne: jha gaat wel.. en met jou?
Frank: jha goed.
Frank: hoezo gaat het wel? Wat is er?
Sanne: je weet wel.. mijn hond..
Frank: hoezo wat is er met je hond?
Sanne: het gaat niet goed met haar… ze heeft artrose he.. ze gaat steeds door haar rechtervoorbeen heen.. en door haar achterbenen in bochten.. ze krijgt pijnstillers tegen de pijn maar ik ben bang dat ze toch pijn heeft… ze wordt ook steeds magerder, en ze eet minder.
Frank: oh dat is niet goed… als ik ergens mee kan helpen moet je het zeggen he!
Sanne: ik zou niet weten waarmee. Je kan mijn hond natuurlijk niet vijf jaar jonger maken en weer beter maken… hoewel ik het wel zou willen dat het kon. Ik kan ook niet slapen erdoor.. ik slaap al drie weken kei slecht… ik ben bang dat als ik ga slapen en ik wordt wakker dat ze er niet meer is… mijn moeder en ik willen haar eigenlijk ook in laten slapen… maar mijn vader zegt dat het nog wel even kan… maar ik en mijn moeder denken van niet.. maarja mijn vader wil haar niet laten inslapen dus dat duurt nog wel een maandje denk ik ofzo…
Frank: oh… hoezo duurt het nog een maand dan denk je? Als ik je ergens mee kan helpen moet je het zeggen hoor..!!
Sanne: ik zou niet weten waarmee je zou kunnen helpen… mijn moeder heeft wel besloten dat dit het laatste potje pijnstillers is en ik denk dat ze er ongeveer een maandje mee doet dus vandaar denk ik dat het nog maar een maand duurt…
Frank: oh…
Sanne: nouja ik ga weer… ik ga effe een rondje fietsen ofzo…
Frank: oh.. oke.. doeidoei (k) hvj wjnmk
Sanne: hovk doeidoei
Ik sluit het msn gesprek af, en zet wat muziek aan. Het is tears in heaven van eric clapton. Ik begin weer bijna te huilen onder het nummer. Ik moet weer denken aan kim, mijn hond. Dat ik zei dat ik ging fietsen was alleen maar een smoesje om er niet meer over te praten. Voor dat frank online kwam had ik het er ook al met kirsten over. En ik heb helemaal geen zin om erover te praten eigenlijk.
Ik loop naar beneden naar de keuken en pak een glas ijsthee. Ik had eigenlijk zin in cola, maar dan moet ik naar de kast in de woonkamer waar mijn ouders zitten en ik heb helemaal geen zin in gezelschap. Ik pak mijn glas en loop terug naar boven.
Eenmaal boven pak ik mijn hamster kiko uit zijn kooi en ga met hem op mijn schouder tegen de koude verwarming aan zitten.
Nadenkend over de mooie tijden die ik samen met kim, mijn hond, heb gehad, drink ik mijn ijsthee op.
Ik schik op uit mijn gedachten, mijn moeder roept dat ik over een kwartier naar bed toe moet. Is goed mam, roep ik terug, wil jij kijken of ik morgen om half zeven wakker ben, voor ik weer door mijn wekker heenslaap? Is goed, roept mijn moeder terug.
Nadat ik kiko terug gezet heb in zijn kooi, trek ik mijn pyama aan. Ik loop naar de badkamer, en poets daar mijn tanden. Ik drink nog een glas water en loop terug naar de kamer. Ik geef kiko eten, en sluit het deurtje van de kooi weer. Ik kijk nog een keer of alle deurtjes goed dicht zijn, en loopt daarna naar mijn bed. Ik zet mijn wekker goed, en ga liggen. Ik trek mijn dekbed ver omhoog, omdat ik het koud heb. Nu ik niks te doen heb, begin ik weer na te denken, over hoe het nu met kim gaat.
Een half uur later hoor ik mijn broer naar boven gaan. Hij speelt eerst wat gitaar, en daarna wordt het stil. Weer een half uur later gaan mijn ouders ook naar bed. Ik hoor ze nog wat napraten en toen was het stil.
Ik kijk op mijn wekker, het is al half een. Ik kan weer eens niet slapen hoor. Het komt doordat ik steeds maar weer moet nadenken over mijn hond, net als nu. Met het beeld dat kim weer door haar benen zakt, begin ik te huilen. Ik probeer zo stil mogelijk te zijn, zodat mijn ouders er niet wakker van worden. Ik wil niet dat hun weten, dat ik het er moeilijk mee heb. Ze zijn toch alleen maar met de tuin bezig, die verbouwt wordt.
Ik huil mezelf in slaap, na nog een half uur te hebben liggen nadenken.
Tuut-tuut-tuuutt!
Ik druk mijn wekker uit en doe mijn bedlampje aan. Ik ga op mijn voeteneind zitten en kijk de kooi van kiko in. Wat heeft hij daar nou voor paars spul in liggen? Ik haal het uit zijn kooi, en schrik. Het is stof uit mijn dekbedhoes. Ik trek mijn dekbed recht en zie dat er een gat van 12 bij 8 centimeter in zit! Ik draai gauw mijn dekbed om. Dat hoeft niet iedereen te weten. Ik haal kiko uit zijn kooi, en haal de rest van mijn dekbed weg, voordat hij er in stikt.
Ik kleed mezelf aan, poets mijn tanden en kam mijn haar. Ik loop naar mijn computer, en zet hem aan. Daarna loopt ik daar beneden, om eten te pakken. Ik smeer vier boterhammen, geen vijf dit keer zo veel honger heb ik nou ook weer niet, denk ik bij mezelf. Ik neem mijn brood mee naar boven, en eet het achter mijn computer op.
Ik ga op internet naar de site bokt. Ik meld mezelf niet aan deze keer. Ik ga naar het tm-topic. Ik kijk wat er allemaal gezegt wordt en lees een paar bladzijdes terug. Door op het kruisje rechtsbovenin mijn beeld te drukken, klik ik de pagina weg. ik zet wat muziek aan, van marco bosato dit keer. Normaal gesproken hou ik meer van rock, maar daar ben ik al een tijdje niet meer toe in de stemming.
Ik begin mee te zingen met een van de nummers, en ik pak ondertussen mijn tas in. Wiskunde vandaag bah, daar heb ik helemaal geen zin in. Weer les van die stomme leraar… hij kan niet eens uitleggen die rare vent. Maar goed dat ik het zelf altijd snap. Hmm ook nederlands, dat wordt een leuke dag, denk ik bij mezelf. Ik gooi mijn etui bij in mijn tas erbij, en gooi die aan de kant. Na nog wat rondgekeken te hebben op bokt, sluit ik mijn computer af. Ik pak mijn tas en vest en ga naar beneden. Daar trek ik mijn vest en mijn jas aan en pak mijn sleutels. Ik kijk of ik mijn telefoon bij heb, en schreeuw naar mijn moeder dat ik naar school ga. Hoe laat ben je thuis? Vraagt mijn moeder. Ik ben tien voor drie uit maar moet mijn pony nog voeren, roep ik terug.
zo dit is het eerste deel
ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.en als jullie willen dat ik jullie een pbtje stuur als er een nieuw stuk is (wat ik neit verwacht aangezien mijn verhaal neit zo super zal zijn) moet je mij even een pbtje sturen dat ik jullie in mijn lijst heb

groejtes astrid

nog niet genoeg volgens mij, maar in elk geval iets