[foto] Foto's voor porto vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

[foto] Foto's voor porto vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:17

Ik had laatst al eens foto's geplaatst die oa in het portofolio van een vriendin komen voor haar visagie opleiding.
viewtopic.php?f=149&t=757864&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=mensen
Daarna hebben we nog een 'shoot' gehad maar daar was ik niet tevreden over (door felle zon dichtgeknepen ogen, lelijke schaduwen enz) dus gister hebben we nog wat foto's gemaakt met 2 'modellen' (lees vriendinnen van Maartje, die het wel een beetje spannend vonden: Ja hoe moet ik kijken giegel Vork ) Bij deze wil ik mijn favorieten plaatsen. Van het andere meisje vond ik de foto's iets minder, omdat daar het licht echt bagger was.

Ze zijn gemaakt op zolder met een laken tegen de muur. In het begin had ik heel even zonlicht, maar daarna begon het hevig te onweren en moest ik kunstlicht gebruiken maar dat was niet echt handig met een kleine bureaulamp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tips zijn welkom maar houd het wel een beetje aardig (opbouwend dus Knipoog ) want ik fotografeer nooit mensen (3e keer).

Jolliegirl

Re: [foto] Foto's voor porto vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:22

vind het er heel netjes uitzien hoor.
kan er verder niet echt nuttig commentaar opgeven

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:24

Ik vind die eerste foto echt wat hebben ! Ze kijkt heel mooi. Veder kan ik der niks van zeggen.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:25

Ik vind het erg mooie foto's en als ze van mij zouden zijn gemaakt, zou ik er erg blij mee zijn!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:40

vooral de laatste is mooi..! de kleuren van de 1e foto vind ik wat beperkt, maar wel leuk gedaan Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:42

Ik vind de eerste vooral erg mooi! Het enige minpuntje wat ik zie is dat het niet overal even scherp is, vooral bij de hand en ring Lachen en de belichting is niet helemaal je van het Knipoog

Maar voor de rest erg leuke foto's Ja

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:08

Ik vind het erg mooie foto's Ja
Mooi meisje is het ook

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:19

Ik vind het kunstlicht goed meevallen, het geeft een warme gloed over de foto's. Mooi gedaan!
Verder moet ik zeggen: jou model lijkt op Belle Perez! (ter vergelijking: ga eens naar deze site: http://www.belleperez.be/site/index.asp?lang=nl en klik op 'foto's'. Vergelijk dan de foto aan de rechterkant van de pagina met jou tweede foto.. )

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:55

De laatste twee zijn wel erg oranje, bij kunstlicht kun je het best een beetje spelen met de witbalans Knipoog Op nummer 1 vind ik de bureaustoel en de kreukels in het laken storend.

Je hebt 't op zich best goed gedaan, ik denk dat je vriendin hier heel tevreden mee is! Maar verder, bij een vervolgshoot, zou ik 'm toch plannen op een moment dat je sowieso invallend daglicht hebt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:01

Ben het wel met je eens ja. Dat zei mijn vriendin ook al, dat ze te laat begonnen was, we hadden nu gewoon geen goede spullen en het moest snel snel. Wel een leermoment voor een volgende keer. Ik heb trouwens met mijn witbalans gespeelt, hier kreeg ik de mooiste foto's mee Lachen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:18

probeer de volgende keer met een reflectiescherm te maken om een beetje van die donkere schaduwen af te komen. met een scherm heb je ook meer kans op voldoende licht met een bureaulamp (de beste lamp voor thuisfotografie!)

simpel te maken: neem een stuk piepschuim, hardboard, maakt-niet-uit, smeer er hobbylijm op, pak een rol aluminium-folie en verkreukel het een beetje erg zodat het licht vanaf het folie lekker alle kanten op kan reflecteren en plak dat op je piepschuim
even de lijm laten drogen en klaar!

als je dan aan de ene kant van je model (schuin ervoor) je buraulamp zet, en aan de andere kant, zo dicht mogelijk bij je model, beetje testen, je scherm, op een stoel ofzo, dan heb je van alle kanten mooi licht, toch een beetje schaduwwerking voor de dieptewerking en een hoop lol met alu-folie!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:20

Ik vind het wel mooie foto's, alleen bij de 2de zou ik de lipgloss even wat deppen zodat het niet meer zo erg glimt.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:58

De kreukels in het laken storen me wel wat, het zijn wel erg warme foto's qua kleur. Netjes gedaan voor de eerste keer !

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:58

Foto 1: blik van het meisje heeft zeker wat, maar de kreukels van het laken en de kleur van de stoel storen me heel erg.

Foto 2: Dit is het gewoon niet voor mij. Zou niet weten waarom, maar ik wordt er gewoon niet warm of koud van.

Foto 3: YES! Mooie blik, mooie warme kleuren.

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:10

Volgens mij ken ik dit meisje Verward Hoe heet ze? (mag ook via pb)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:13

1e vind ik niks, omdat de belichting niet zo mooi is.
De tweede vind ik wat beter, jammer dat links onder een beetje donker is.
En de derde vind ik echt prachtig, haar gezicht spring er heel mooi uit. Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:15

Ik vind de belichting bij de 2e en 3e mooi, de eerste niet echt, de derde is mijn fvaoriet, heo ze kijkt & de kleuren etc zijn heel goed daar Lachen

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:13

1 vind het een leuke foto
en de 3de heeft fijn gezichtsuitdrukking.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:45

ijslanderfan schreef:
De kreukels in het laken storen me wel wat

dat is vrij simpel te voorkomen: als je een meter of 2 tussen je model en de achtergrond houdt en je diafragma insteld op 2.8 of 3.5 ofzo (zo laag mogelijk getal) zal je model scherp in beeld zijn en de achtergrond heel wazig; en weg is het laken! dan heb je een meer egaler beeld in de achtergrond

maar daar moet je dan wel de ruimte voor hebben....
als fotograaf heb je tenslotte ook minstens anderhalve meter afstand van je model nodig

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 14:43

Klopt ja, dat was het probleem ook, was nogal een kleine zolder, ik stond zover weg dat ik het met 70mm net aankon, toen zat ik al met mijn hoofd tegen de muur aan.

Maar iig bedankt voor de tips en dergelijke. Ik zit er over na te denken om thuis wat in de gaan richten, daar heb ik de ruimte en de tijd Lachen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:53

met een kledingrek kom je al heel ver hoor! kan je daar een laken of doek over hangen als achtergrond en je zet de eettafel op z'n kant erachter

dan moet je model wel altijd zitten want kledingrekken zijn niet hoger dan 1.6m, maar dan weet je in ieder geval voor 1 eetkamer-stoel een mooie plek: onder je model Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 15:00

Ik ben nog een beetje aan het kijken hoe ik het allemaal in elkaar wil zetten. Ik heb iig een heel stuk tot mijn beschikking dus ik denk dat ik een soort oprolsysteem wil maken aan de wand.