[SCH] FLYING FAIRIE - acryl op doek (+ andere oudere SCH)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

[SCH] FLYING FAIRIE - acryl op doek (+ andere oudere SCH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:20

Ik heb zojuist een schilderij afgemaakt en MOET hem gewoon met jullie delen. Ik hoop deze zomer een compositieplek te veroveren hier in het dorp, vandaar dat ik even goed mijn best moet doen om 3 werken te hebben die ik in wil sturen Nagelbijten / Gniffelen

Maar voordat ik het nieuwe werk laat zien, laat ik wat andere werken zien die ik de laatste tijd gemaakt heb.

Afbeelding
1. 'Vuurpaard', acryl op doek.
Al wat langer geleden gemaakt, echt weken mee bezig geweest Haha!

Afbeelding
2. 'Groene vrouw' met acryl op doek.

Afbeelding
3. 'Achteraanzicht', acryl op groot doek. Ook een week of twee terug gefröbeld

Twee olieverfwerken. Ik werk normaal noooit met olieverf, dus ik ben nog wel redelijk tevreden. Het is totaal anders dan het acryl waar ik normaal mee werk. Veel moeilijker.

Afbeelding
4. 'bloemen', olieverf op papier. Au plain air geschilderd, als je het in het echt ziet, plakken er hier en daar bloedblaadjes van onze boom in Clown Week terug gemaakt.

Afbeelding
5. 'Bij het water' olieverf op paneel. Nageschilderd van een foto van de vakantie met mijn vriend. Weekje terug gemaakt.

En dan nu het nieuwste werk.
De compositie en kleurschets: Afbeelding

En het uiteindelijke schilderij zelf:
Afbeelding

Voor grote versie: *klik*

Acrylverf op groot doek. Heb er best veel werk aangehad en meer uur aan besteed dan ik anders doe. Kwartier geleden afgemaakt en dag of vier terug aan begonnen.

Ik zit me er al vier dagen op blind te staren, dus commentaar is altijd welkom, hoewel ik niet weet of ik nog wel iets aan het schilderij wil veranderen. Niets groots in elk geval, want dan ben ik bang het hele ding te verpesten.

CM_

Re: [SCH] FLYING FAIRIE - acryl op doek (+ andere oudere SCH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:41

hey anne
wauw wat mooi!

niets meer aan doen !!
vind de eerste en de laatste fantastisch !
de andere werken vind ik persoonlijk wat minder,
ik denk dat jouw specialiteit echt in de fantasieschilderijen ligt, want die zijn echt fantastisch mooi!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:25

Ik ga ook met Bregje mee, vooral 1e en de laatste vind ik erg mooi!

Alleen vind ik de overloop kont/been/outfit beetje vreemd bij die laatste.
Weet niet wat ik er precies zo vreemd aan vind.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:53

Ik vind je vuurpaard schitterend, je mensentekeningen iets minder maar dat ligt waarschijnlijk aan mij omdat ik niet zoveel met mensenonderwerpen heb Tong uitsteken

Heb je niet een iets grotere foto van dat vuurpaard? Ik zou hem heel graag wat beter bekijken.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:05

Met name het vuurpaard spreekt me erg aan. Op de één of andere manier 'staat' dit werk er.
De andere werken doen me hier en daar nog wat onzeker aan, alsof je voorzichtig bent met het neerzetten van bijvoorbeeld een gezicht of bepaalde vormen. Flying Fairy heeft dit niet maar doet me op de één of andere manier gewoon minder dan het Vuurpaard Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 18:46

Ik ben het ermee eens dat de eerste en de laatste het mooiste zijn. Ik vind zelf de anderen niet écht mooi eigenlijk, maar werken zoals nummer 3 (achteraanzicht) zijn gewoon zoooo leuk om te maken Tong uitsteken Dikke klodders verf, grote grove streken en niet bang hoeven zijn om een streek verkeerd te zetten, want dat boeit niets.

Ik heb meestal het geduld niet om langer aan een werk te zitten dan een uurtje.

Remy schreef:
Heb je niet een iets grotere foto van dat vuurpaard? Ik zou hem heel graag wat beter bekijken.

Geen écht goede maar:
*klik* en *klik*

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:05

ha anne,,

Ook ik ga met breg en irm mee! Vind ze echt super geworden aan die laatste zou ik niets meer veranderen als ik jou was denk dat je dan zelf vind dat je het weer verpest hebt. (heb ik altijd als ik wat teken)
Vuurpaard is ook echt mooi!
Idd wat bregje zegt je hebt echt wat met fantasie tekenen.
Ik wist niet eens dat je deed schilderen. Artestiek type:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:30

Heel nice! Vind hem eigenlijk het beste van wat je hebt laten zien in dit topic, dus zou me kunnen voorstellen dat er niets meer aan gedaan hoeft te worden.

Als je er toch nog wat aan zou willen doen, zou je eens kunnen kijken naar de schaduwwerking/donkere partijen in de vleugels. Of sowieso in het rood eigenlijk. Deze misschien iets meer aanzetten...

Tenminste, dat zou ík doen wanneer ik er toch nog íets aan zou willen doen Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:21

Ik zie het nu pas, maar wat een gave schilderijen Anne! Is het nog gelukt met compositieplek veroveren?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:15

Nou ik heb mijn werken gewoon ingestuurd, maar de vrouw die over de expositie gaat is tot de 18e weg, dus dan weet ik het pas Nagelbijten / Gniffelen

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:59

Ik vind de groene vrouw écht kunst! Vuurpaard is mij iets minder, technisch staat het er absoluut maarhet 'kunstige' ontbreekt er beetje aan. (dit is vaag Haha!)
Verder is je fairie zeker heel goed en ik vind je vriend aan het water zéééker niet slecht! Doe zo voort!

Oja, geduld is een schone deugd