[FOTO] Schildpad + fotobewerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

[FOTO] Schildpad + fotobewerking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 09:44

Even een foto gemaakt. Ben verder een leek in het fotograferen maar heb een van mijn schildpadden even op het tafeltje gezet. Had liever een natuurlijkere achtergrond/ondergrond gebruikt, maar kon niet echt iets vinden. Wij hebben namelijk geen tuin en om het bange beestje nou helemaal mee te nemen naar buiten is ook niets (ze zitten in een aquarium).

Ben niet helemaal tevreden met de foto, voornamelijk door de storende achtergrond en hij nogal wazig is. Was ook moeilijk omdat hij niet echt stil bleef zitten. Heb nog een fotobewerking gemaakt en geprobeerd dmv kloneren de achtergrond weggewerkt. Maar dat was vrij moeilijk dus niet helemaal geweldig. Ook nog een beetje met de kleuren van de foto gespeeld.

Hier de originele foto:
Afbeelding

En de bewerkte foto:
Afbeelding

nonie

Re: [FOTO] Schildpad + fotobewerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:23

Het minst mooie van deze deze foto vind ik niet de achtergrond, maar dat er verkeerd is scherpgesteld!
De achtergrond trekt niet eens zoveel aandacht, en met wat uitsnijden en clonen is dat evt. allemaal wel weg te werken.
Maar het lijf is alleen scherp, de kop niet Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:25

Ik had het mooier gevonden als je op de ogen had scherpgesteld.
Ik vind het jammer dat je de reflectie op de tafel nog ziet in de bewerkte foto, daardoor ziet het er best nep uit.

Je hoeft het beestje niet mee naar buiten te nemen voor een natuurlijke foto, je kan ook de tuin mee naar binnen nemen Haha! Wat takjes en blaadjes op de tafel, een rustige achtergrond uitkiezen, en dan 50 foto's maken en de beste uitkiezen Knipoog

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 10:47

MysticTinker: Daar heb je inderdaad gelijk in, misschien dat ik dat voor een volgende keer bewaar. Nu laat ik het arme beestje maar even met rust Knipoog

Over het verkeerde scherpgesteld, heb eigenlijk amper een idee hoe ik het beste kan scherpstellen. Deze heb ik ook maar even snel geschoten.

Ik heb trouwens een Kodak DX6490 en ingesteld op portret met macro aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:13

Ik heb ook een Kodak DX--- gehad, en je kan goed scherpstellen door eerst de ogen in het midden te zetten, dan druk je de ontspanknop HALF in, dan stelt de camera scherp. En dan beweeg je de camera naar de goede positie (met nog steeds de ontspanknop half ingedrukt) en als de compositie goed is dan druk je de knop helemaal in.

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:28

jammer dat hij niet scherp is.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:34

Okee zo ging die! Ik had al zo'n idee dat het zo moest, maar ik snapte het nooit Clown Bedankt voor de duidelijke uitleg. Dan was het nog een moeilijke klus geworden, omdat de schildpad telkens van de tafel af wilde.