[FOTO]Bloemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLies

[FOTO]Bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 11:35

2Foto's van bloemen,die ik heb gemaakt toen het nog goed weer was.
Commentaar is meer dan welkom,maar houd het netjes a.u.b.

Hier stoort de achtergrond me wel ;
Afbeelding

Deze vind ik persoonlijk wel mooi ;
Afbeelding

Ik spaar nog voor een écht goed fototoestel.
Dit is maar een gewoon.
En ik moet nog veel oefenen Knipoog

Harvest_Moon

Re: [FOTO]Bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:49

Foto 1 vind ik niet zo mooi, de achtergrond stoort me heel erg en dan voornamelijk de trap (ladder??) achter de bloem..
Foto 2 vind ik al een stuk mooier alleen ietswat grauw, de compositie vind ik heel leuk, misschien kun je hem een beetje belichten en een fotobewerkings programma? Lachen

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 11:58

Bedankt!
Ik zal eens proberen!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:36

Leuke foto's opzich,;

1 idd, hele storende achtergrond.
2 jammer dat het bovenste kopje van het bloementje er niet helemaal op staat!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:01

Foto 1; De achtergrond stoort écht enorm. Je hebt goed scherpgesteld op de bloem, je hebt een kleine scherptediepte wat in dit geval de foto ten goede komt, maar de achtergrond is echt te rommelig en druk. Je had hem i.m.o. beter iets meer van bovenaf kunnen nemen, zodat je (bijna) alleen maar gras op de achtergrond kreeg.

Foto 2, deze foto spreekt me niet zo erg aan, de achtergrond is minder storend maar toch te aanwezig. Ik weet niet of dat de bedoeling was of niet, zo niet dan zou ik de volgende keer veel meer inzoomen op de bloemen. Dan worden de kleuren ook meteen minder grauw.

Trouwens, een goed fototoestel is echt niet alles wat je nodig hebt om goede foto's te maken. Het meest belangrijke is nog wel dat je langzaam maar zeker oog krijgt voor composities, het verwerken van kleuren in foto's, letten op storende elementen, of details die een foto sprekend maken. (Ik wil hiermee écht niet zeggen dat ik een prof o.i.d. ben, helemááál niet zelfs, maar het hangt echt veel van jezelf af hoe de foto's eruit zien, qua kwaliteit ligt het natuurlijk aan je camera. Knipoog )

En ik weet niet wat voor camera je hebt maar hij lijkt me niet slecht hoor, zo te zien. Knipoog

Edit: Dit is allemaal niet aanvallend bedoeld, ik hoop gewoon dat je hier iets mee kunt. Knipoog

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:03

Bedankt.
Dit is een gewone camera,maar met een heel goede lens.
Maar hij is niet van mij,ik spaar zelf voor een,maar dan wil ik wel een heel goede,omdat ik er toch wel een grotere hobby van wil maken.
Bedankt voor de tips!