Ik zou graag van jullie willen weten welke camera jullie mij aanbevelen. Niet dat ik zeker weten een camera ga kopen, maar het lijkt me wel gaaf. Wij hebben thuis zowiezo al een digitale camera, een HP Fotosmart R727. Maarja, als ik dan hier en daar op bokt foto's zie, valt het me op dat je met van die spiegelreflex-camera's veel meer kan. Het lijkt me echt vet om zelf wat te kunnen oefenen met zo'n camera. Ik ben, áls ik al een camera koop wat ik toch stieken wel wil, niet van plan gelijk een erg dure en splinternieuwe camera te kopen, hij wordt zowiezo tweedehands. Zijn er volgens jullie echt camera's waarmee je goed als beginner mee kan oefenen, en die ook mooie foto's brengt? Ik zou het graag van jullie horen.
In het crea-bea subforum staat een topic over camera's, daar staan ook een boel spiegelreflex camera's beschreven en daar kun je ook zo'n vragen stellen
Ik ben zelf begonnen met een oude, analoge spiegelreflex, ook om de knopjes te leren kennen en met diafragma en sluitertijd enzo om te leren gaan. Ideaal om mee te beginnen. Je zet de goede lens erop, sluitertijd en diafragma instellen, en met de lichtmeter kun je dan kijken of de belichting klopt. En dan handmatig scherpstellen en knippen maar. Daar leer je erg veel van. Later na een paar jaar sparen heb ik me een digitale spiegelreflex gekocht, en ik doe nog steeds alles handmatig instellen, dat gaat gewoon vanzelf.
Die oude, analoge spiegelreflex wil ik binnenkort gaan verkopen, dus misschien wil je hem wel van me overnemen? Er zitten een boel lenzen bij; een carl zeiss lens (en dat is écht een toplens!), een 500mm telelens en een paar andere, en verder nog een flitser, draadontspanner, beschrijving en natuurlijk de camera zelf.
In het crea-bea subforum staat een topic over camera's, daar staan ook een boel spiegelreflex camera's beschreven en daar kun je ook zo'n vragen stellen