[tek] advies gevraagd over oor van paard wat maar niet lukt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cybella4

[tek] advies gevraagd over oor van paard wat maar niet lukt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 20:44

Hoi allemaal,
de tekening is klaar, op het oor na.
het achterste oor lukt me maar niet. t ziet er steeds uit als een torentje ofzo.
Dus ik wilde vragen of iemand tips voor me heeft hoe ik dat oor goed kan krijgen. dus niet alleen mooie tekening maar echt advies. GRAAG!! alvast bedankt.

foto waarop ik mijn tekening heb gebasseerd
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,
Laura

cybella4

Re: [tek] advies gevraagd over oor van paard wat maar niet lukt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:29

heeft niemand dan advies/tips voor me? Scheve mond

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:13

het ziet er eigenlijk best oke uit, de bouw enz.. Alleen is het zonde dat het te groot is. Als je het nu gaat verkleinen ben ik bang dat de bouw weer verkeerd gaat worden. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Verder vind ik dat je (vooral de manen) erg mooi tekent.

cybella4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 20:36

oke. Dankjewel! ook bedankt voor het commentaar. ik ga kijken of ik het misschien voorzichtig kan verkleinen en toch dezelfde bouw kan houden. maar dat doe ik dan eerst wel met een licht potlood.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:40

hmm.. op de foto ziet het oor er ook apart uit.. de draaiing van de oren is niet zo mooi.. ik vind dat je het echt keurig hebt nagetekend. misschien de middelste tekening de kin iets sprekender maken, hij kijkt een beetje sipjes Knipoog veel succes ermee! Knipoog wou dat ik het zo kon Bloos

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:46

Ik vind de tekening behoorlijk gelukt. Ik denk dat jij het oor een torentje vindt lijken, doordat de hoek van de neuslijn en het oor op de foto niet gelijk is aan de hoek op de tekening. Jouw neuslijn loopt minder verticaal dan de neuslijn op de foto, maar voor het linkeroor heb je wel dezelfde afstand t.o.v. het rechteroor aangehouden als op de foto. Ik denk dat het oor er natuurlijker uitziet als je het oor iets in een schuine hoek naar achteren plaatst (snap je het nog?). Dus de punt van het oor zou ik meer naar rechtsachter plaatsen voor de verhoudingen. Het oor op zich vind ik goed op de foto lijken!

cybella4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 20:58

@ Hobby & Itsmy1987: heel erg bedankt voor deze tips. Hier heb ik wat aan!!
Hobby, ik snap wat je bedoelt.Ik ga proberen het in de tekening voor mekaar te krijgen Knipoog.
Itsmy1987, jij ook heel bedankt voor de tip. ze kijkt inderdaad een beetje sipjes ja.ik ga dat ook nog wel wegwerken Knipoog