[ged] nog geen titel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Henri3kjuH

[ged] nog geen titel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:27

Hallo bokt,
Nog nooit heb ik hier iets geplaatst maar nu ben ik wel benieuwd wat andere mensen ervan vinden.
Soms heb ik van de buien dat er zomaar woorden op papier staan en vandaag dus weer en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Doe het niet vaak en kritiek mag altijd Lachen
:

Onbewust werd ik in een hoek gedreven,
Geen uitweg meer te zien.
De enige manier was jou van me wegduwen,
Hoe zeer het me ook deed.

Afstand nemen kan ik als de beste,
Mezelf dingen aanpraten nog beter.
Spijt is niet te onderdrukken,
Had ik het anders moeten doen?

De gedachtes razen door m’n hoofd,
Wat is er aangepraat?
Wat is echt?
Alweer geen uitweg.

Ilzjuh

Re: [ged] nog geen titel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:55

Ik vind hem niet zo. Lachen
Teveel storende puntjes in mijn ogen. Ik kan me niet echt inleven in het gedicht.
De zinnen zijn niet gelijk, en dit hoeft ook niet perse, maar het is wel mooier. En zoals ze nu zijn is er geen regelmaat in te brengen (als je snapt wat ik bedoel) en is het dus een beetje storend.

Citaat:
Hoe zeer het me ook deed.

Volgens mij is dit geen goede Nederlandse zin?

De eerste strofe vind ik (op de laatste zin, waarvan ik echt twijfel of het wel goed Nederlands is, na) opzich wel lekker lopen. Maar daarna kan ik het ritme er niet echt meer in terugvinden.

De laatste strofe is de strofe met het einde. Het einde van een gedicht is (imo) heel belangrijk. Lachen En deze vind ik niet helemaal lekker eindigen.
Ik vind op de een of andere manier de twee vraagzinnen er niet echt in passen. Persoonlijk had ik denk ik eerder dit gedaan;
Citaat:
De gedachtes razen door m'n hoofd,
wat is aangepraat en wat is echt?
*Een andere zin*
Weer geen uitweg.

Dat zou het al iets beter maken denk ik.
Voor de rest vind ik het "alweer geen uitweg" aan het einde ook niet echt een goede slotzin. Ik weet niet waarom niet, maar het ligt mij niet helemaal lekker. Knipoog

Overigens zie ik dat je elke zin met een hoofdletter begint. Maar nadat je de vorige zin met een komma hebt geeindigd zou ik ervoor kiezen om de hoofdletter aan het begin van de zin daarna weg te laten. Lachen

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Lachen

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:32

Het is mooi wat je wilt vertellen, maar de manier hoe je het verwoordt spreekt mij minder aan. Een gedicht hoeft niet per sé te rijmen en dat is bij jou ook niet zo en dat is prima maar met woorden kun je ook veel spelen om de boodschap goed over te brengen. Verder sluit ik me aan bij Ilzjuh Lachen

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 09:37

Kan ik zeker wat mee bedankt Lachen