[SITE] Ook maar eens een fotosite gemaakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

[SITE] Ook maar eens een fotosite gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 11:21

Gister site gemaakt, ben wel benieuwd wat jullie er van vinden Lachen :
http://home.hetnet.nl/~bergvandenjb/irene/fotosite/

Heb nu nogal veel mouseover dingen, vind dat zelf wel leuk (anders had ik dat niet gedaan Haha! ), maar is misschien wat teveel om dat en in het menu en in de albums zelf te doen?
En heb bij alle foto's dezelfde hoogte gebruikt, waardoor de staande foto's nogal klein zijn, is dat vervelend?

Butterfly14

Re: [SITE] Ook maar eens een fotosite gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:46

Even een korte eerste indruk, moet zo weg; Clown

Is mouseover dat de foto bijvoorbeeld kleur krijgt als je eroverheen gaat?
Ik mis een heel stuk aan de onderkant... Ik surf 800*600, komt misschien daardoor?

Is de site puur bedoeld om foto's te laten zien?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:49

Misschien een beetje tekst en toelichting? Ik vind het er mooi uitzien, maar wil je geen reclame maken voor fotoshoots? Ik zie nergens een adres, of prijzen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:01

@ Butterfly14: Hij is idd gemaakt voor 1024x768.
Mouseover is idd dat de afbeelding verandert als je er met de muis overheen gaat, dus dat hij kleur krijgt.
Bedoeling van de site is idd foto's laten zien.

@ Dniesjj117: ben geen prof, dus hoef ook geen reclame te maken. Was nog wel aan het twijfelen of ik nog een verhaaltje neer zou zetten, maar wist niet zo goed wat ik neer moest zetten dus maar gewoon m'n mailadres neergezet, kunnen mensen mailen als ze meer info willen Lachen .
En shoots doe ik dus euh naja als iemand wil dat ik foto's kom maken doe ik dat wel Haha! maar ben niet erg professioneel bezig.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:54

Zeker een leuke opzet, niks mis mee.

Even een opmerking; De titel bij het kopje 'Mens & dier' staat niet fijn op één lijn.

Verder wel een leuke site, maar wat is je doel hiermee ? Als je reclame voor jezelf wilt maken zul je denk ik toch een tekst met uitleg en een stukje over jezelf erbij zetten.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 18:58

Hoe bedoel je dat over Mens & dier?

En heb niet echt een doel met m'n site geloof ik, iig niet echt reclame voor mezelf maken voor shoots oid.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:00

Het tekstje, die link, bij 'Mens & dier' staat niet op één regel. Terwijl al die anderen dat wel staan. Ook zie ik nu dat 'Evenementen' onder het fototje staat.
Kleine aanmerkingen die het geheel wat rommelig aandoen. Dan zou ik de titeltjes allemaal onder de fototjes zetten. Lachen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 19:02

Hier staan ze allemaal onder de foto'tjes Clown even kijken of ik het zo kan aanpassen dat dat bij jou ook zo is Haha! bedankt iig!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 19:05

Heb 'm aangepast, staat het nu bij jou ook goed?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:05

Nu staat het hier ook goed ! [ Kon aan mijn scherm liggen, heb geen alledaags gevormd scherm. Huilen van het lachen ]

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 19:07

Denk idd dat jouw scherm breder is dan die van mij Tong uitsteken bij mij pastte bij alle kopjes tekst niet naast de afbeelding dus deed hij ze automatisch eronder, bij jou pastte het wel Clown maar nu tussen de plaatjes en tekst een enter toegevoegd, doet hij het zelfs bij misvormde beeldschermen Schijnheilig

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:09

ik vind het ook een mooi design. (waar heb je hem gratis kunnen maken? ) dat je dus zzulke designs erin kan zetten. Idd wat meer info erbij en je site is al klaar.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 19:16

Heb 'm gewoon geupload bij m'n provider, als je dat bedoeld.
FTP programma downloaden, site maken in kladblok en dan uploaden Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:21

heb je dat in kladblok gemaakt? knap gedaan dan. Ben niet zo'n sitebouwwonder Nagelbijten / Gniffelen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:30

Lekker simpel, en precies wat het zegt te zijn: een fotosite. Niet meer, niet minder Lachen Ik vind dat wel prima Ja
De mouseovers vind ik niet echt storen, maar de animatie als de grote versie van een foto getoond wordt wel - ergens in de Lightbox-opties kun je dit volgens mij uitzetten.

Daarnaast nog een technische tip: ik denk dat je beter normale frames kunt gebruiken dan iframes. Ziet er ongeveer hetzelfde uit, maar klopt wat beter. Of je kunt alleen een iframe nemen voor het middelste vak.

Er zitten trouwens waanzinnig mooie foto's tussen! OK dan!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 16:12

Bedankt, had eigenlijk eerst ook frames maar was even iets aan het uittesten en daarna maar zo laten staan, heb er toch maar weer frames van gemaakt Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:53

Site is idd lekker simpel, in dit verband vind ik dat mooi.
De mouse-overs vind ik geweldig, erg leuk! Lachen

Wat aanmerkingen: doordat je bij de categorieën als 'Portret' de afbeelding + de catgeorie als één link hebt neergezet, zie ik in FF (weet niet of IE er ook last van heeft) door de <br> een blauwe underscore-achtig iets. Dat het paars wordt na de link bezocht te hebben bevestigd dat het door de link komt.
Verder vind ik het 'home'-tekeningetje niet zo goed passen bij de rest en niet mooi, en het @-teken is van slechte kwaliteit, dat vind ik wel jammer. Voor de rest heel leuk, en hele fijne foto's! Ja

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:09

Ik vind 'm vrij simpel, maar ik vind dat voor een fotosite juist wel goed; zo blijft alles wat overzichtelijker. De mouse-overs vind ik erg gaaf. Haha!

Wel zou ik ergens, als dat kan, een soort inleiding oid plaatsen.
Maar voor de rest mooi gedaan Ja

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:12

Érg leuk. Ja. Jammer dat er geen info bij staat, maarja. Dat geef je zelf aan aan. Ja

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:16

Ik vind m echt leuk gedaan! Simpel, maar toch heel leuk. Die rollovers vind ik ook heel erg leuk, nog niet eerder gezien geloof ik. Verder zou ik, maar dat is persoonlijk ook wat info over jezelf neerzetten

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:14

Hmm zal er toch eens over na gaan denken om wat info neer te zetten dan Clown wat voor info zouden jullie dan willen zien?

@ Sander_: bedankt! Best wel dom, die streepjes stonden er bij mij ook maar had ze gewoon niet gezien Bloos! nu staan ze er als het goed is niet meer.
Home en @ is idd niet echt geweldig, maar krijg dat niet echt mooier geloof ik. Hometekening wil ik denk ik wel vervangen door een foto van een mooi huisje ofzo, maar dan moet ik eerst zo'n foto maken Clown .

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:25

Info over je hobby, hoe die tot stand is gekomen, wat je voornamelijk fotografeert etc. etc. Knipoog Als je éénmaal aan het typen bent komt er wel meer in je op. Ja

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:04

gewoon info over het hoe wat en waarom, en vooral de waarmee Lachen

persoonlijke info zoals domweg je geboortedatum zegmaar, dat moet er niet instaan, dat gaat ook niemand aan,

verder ziet de site er prima uit en zeker netjes met die mouse-overs,

wat ik wel jammer vind is dat je zodra je een album opend, je foto's niet geordend zijn en dus zomaar kris kras onder of naast elkaar staan, maar dat is mijn persoonlijke mening.

ikzelf ben sinds een week geleden ook volledig opnieuw begonnen met mijn website, hij is nog in beginfase en bevat nogmaar slechts 2 albums, maar ik vul deze albums ook niet met 100 foto's, ze zijn nu 6 en 8 foto's groot.

verder veel plezier nog met je website meisje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:13

joel schreef:
gewoon info over het hoe wat en waarom, en vooral de waarmee Lachen

Moet eerlijk zeggen dat ik dat altijd een beetje gemaakt vind op de fotosites... Het interesseert mij niet echt wat voor camera iemand heeft en over het wat en waarom valt vaak nog veel minder te zeggen. Ik vind dat het vaak de beelden een beetje doodpraat - tenzij je idd nuttige achtergrondinfo geeft.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:52

totaal offtopic: maar die foto van die pony (paard?) dat dat meisje een kusje geeft en dat meisje haar ogen zo stijf dichtknijpt. Wat een prachtig moment!!!