[FOTO] Portretten oude mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brookers

[FOTO] Portretten oude mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 17:38

Hey!

Alweer een tijd geleden dat ik foto's heb geplaatst, en vond het dus wel weer eens tijd om het wel te doen Haha!

Laatst op 2 verschillende soort 'verjaardagen' foto's gemaakt, waar dezelfde mensen ook kwamen.
En op een of andere manier vind ik het fotograferen van oude mensen geweldig, vooral als ze een bepaalde interessante karaktertrekken hebben.

Zo kwam het er uiteindelijk van dat ik wat portretten heb gemaakt.

Bij sommigen heb ik er een zwart wit versie van gemaakt, aangezien dat naar mijn idee een beter beeld gaf dan de kleurversie.

Commentaar is wenselijk, maar be nice, ik maak eigenlijk nooit portretfoto's.

Tips? Helemaal fijn Vork

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

zwart wit:

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Ik zou het fijn vinden als je t wilt uitleggen of wilt onderbouwen als je ze wel of niet mooi vindt Lachen

Groetjes, Judith

WildChild

Re: [FOTO] Portretten oude mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:36

Ok, ff per foto Lachen

Foto1: Ja, mooie foto, de man staat er niet met een neppe glimlach op ofzo, hij is gewoon wie hij is. Fijne kleuren.
Foto2: Leuk om eens een andere compositie te nemen, jammer dat het montuur van de bril van de man precies voor zijn oog valt. Dit geeft de foto minder karakter.
Foto3: Schattig zeg. Het lijkt alsof zijn kleinkind een grappig kunstje uithaald en hij hierom moet lachen. Wel jammer dat de foto ietwat donker is en de kleuren hierdoor ook minder mooi worden.
Foto4: Mooie foto doordat het een spontaan beeld is. Mooie dof ook.
Foto5: Leuk moment, maar jammer dat hij zo donker en ook iets onscherp is.
Foto6+7: De zwartwit foto's doen mij niets. Ik vind de kleuren foto's echt iets levendigs geven. Nu lijken de foto's meteen zo treurig..

Ik hoop dat je iets aan mijn commentaar hebt Lachen

Kana

Re: [FOTO] Portretten oude mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:01

Ze zijn leuk, maar niet wauw.

Oude mensen zijn prachtig om te fotograferen, zoals je zelf al zei ze stralen karakter uit en het is geweldig als je dat kunt vast leggen.

De nadruk moet je dus leggen op de groeven rimpels uitgezakte dingen enz. Hun levensverhaal.
Dat komt mooi uit in zwart wit. Jou zwart witte foto's zijn vrij flets. Wat meer contrast zou al heel wat verschil maken.

Voorbeeldjes van echte karakterpotretten:
http://www.masters-of-fine-art-photogra ... er_01.html

August Sander, ben naar een tentoonstelling geweest van hem en hij had er veel opa's hangen helaas zijn die niet vinden op internet.. Maar je zult als je op next steeds drukt wel zien wat ik bedoel. Lachen Zwart is echt zwart en wit is echt wit.