[FOTO] Gave foto's van Amerikaans Zee-Arend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fysiomeid

[FOTO] Gave foto's van Amerikaans Zee-Arend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 09:59

Vorige week ben ik naar de Country Fair aan de Binnenmaas geweest. Natuurlijk had ik mijn camera meegenomen, met als doel een kleine sfeer impressie te maken.

Opeens zag een ik veld vol met roofvogels, klaar voor een demonstratie! Dat was natuurlijk wel een enorm, leuke mogelijkheid om zulke beesten eens vast te leggen Ja dus ik had mijn stoute schoenen aangetrokken en gevraagd aan de eigenaar of ik misschien in het veldje mocht komen (was stuk afgezet) om wat foto's te maken van de vogels, met name de Arend Vingers aflikken !!
Gelukkig kreeg ik toestemming, dus voor ik het wist lag ik bijna op de grond onder een mega grote vogel Nagelbijten / Gniffelen (want ik wilde niet al dat publiek en de tentjes op de achtergrond!! SLIK, kreeg er toch wel een beetje de kriebels van hoor, van die blik!!

Maargoed, gelukkig werkt hij goed mee, en ben ik stiekem wel heeel trots op mijn foto's!!! Die man vond ze ook heel erg mooi, dus zal ze binnenkort ook even naar hem mailen Ja!!

Maargoed, ik zal eerst even beginnen met de sfeer impressie:

1. Dit vond ik wel een mooi plaatje:
Afbeelding

2. Een creatief bosje knoflook en pepers:
Afbeelding

3. Echt oud-hollands tafereeltje, compleet met kostuum Knipoog :
Afbeelding

4. En toen trokken deze beesten mijn aandacht, hier de valk:
Afbeelding

5. Een kerkuil:
Afbeelding

6. En de zware jongens: de vale gier Cool :
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Een andere gier:
Afbeelding

9. En dan nu mijn grote trots: de Amerikaanse Zee-Arend
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Even ingezoomd op die fantastische kop:
Afbeelding

13. Mijn moeder mocht ook meedoen aan de show: (ze stond op 60m afstand, dus kon geen mooiere foto maken helaas)
Afbeelding

14. En een bewijs dat ze ook hebben gevlogen, helaas niet scherp:
Afbeelding

En, wat vinden jullie ervan? Hou er aub wel rekening mee dat ik geen SLR camera heb Knipoog .
Tips zijn altijd welkom Ja!

Meryl

Re: [FOTO] Gave foto's van Amerikaans Zee-Arend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:07

Gaaf, had die ene foto van de zee arend al gezien, maar de rest is ook super! Jammer inderdaad dat de onderste niet scherp is

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:10

Ik vind foto 8 wel wat hebben! Zo'n half toegeknepen oog. De andere foto's zijn ook mooi! Die met de knoflook bijvoorbeeld!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:17

heeel mooi mariska!

heel mooi scherp, en mooie compositie's Ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:17

Wauw Maris!!
Echt super mooie foto's!!
Vooral de arend! Daar mag je met recht trots op zijn! OK dan!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:23

Wauw! Wat een gaaf beest die zee arend! Die kop! Gaaf hoor. Mooie foto's ook.

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:26

ChingYi_Dino schreef:
wauw, hele mooie foto's!
Indrukwekkend al die vogels!
Die Amerikaanse Zee-Arend is echt mooi

Waarom heeft die valk eigenlijk zo'n kap over het hoofd?

Ik ben ook wel eens naar nijverdal geweest, en gaven ze ook een show met die arends,! echt heel erg mooi..

Maar ze hebben in het begin een kap op omdat ze anders ( wat ik begrepen heb Bloos ) druk en overstuur zeg maar worden met alle mensen er om heen!

Super foto's mooie kwaliteit..! ga zo door Knipoog

met welke fotocamera fotografeer je ?! Lachen Bloos

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:41

Wauw, wat een leuke reacties!! Dankjewel!!!!! Haha!

@ Meryl: ja dankje, ik baalde er ook wel een beetje van, maargoed je kunt niet alles hebben he Tong uitsteken !!! Die beesten zijn zo snel, was al blij dat ik hem er al helemaal op had staan Clown !
@ ChingYi_Dino: dankjewel Bloos !! Die kap was om de vogel gerust te stellen, anders zou hij inderdaad in de stress schieten van oa de honden enzo.
@ minnie_muis: Thanks Haha! !! Ja dacht eerst dat hij niet zo bijzonder was, maar vind hem nu ook wel erg gaaf! Haha en ja die knoflook heb ik nog eens goed bekeken, zit nu toch te denken dat het uier zijn Vork Knipoog !
@ magic_lover: dankjewel Bloos Haha! !!!!
@ Amanda: bedankt voor je complimenten Bloos !! Ben er stiekum ook wel heel trots op hoor Bloos Haha! !
@ Abrahams: Dankje, ja bizar he!! Cool
@ love_fire: bedankt, ja dat klopt Ja!! Ik fotografeer met de Fuji FinePix S5600, dus geen spiegelreflex ofzo.. Bloos ! Hopelijk komt die er ooit nog wel eens in de toekomst!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:53

Echt supergaaf gedaan Maris!
Wat een blik he die Arend!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:58

Wow wat een superfoto's! Echt heel gaaf!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:09

1 Iets te druk met het glas
2 Géweldig: geen commentaar
3 Mwaa
4 Uiteraard jammer van het kapje, daar kan jij niks aan doen natuurlijk, foto technisch erg mooi en scherp.
5 Had meer in het midden mogen staan
6 Mooi scherp, wederom jammer van de achtergrond maar dat heb je goed weten te maken door het wazig te doen.
7 Achtergrond stoort
8 Mooi
9 en 10: Nergens commentaar op, mooi in het midden, scherp, hij kijkt geweldig in een woord perfect!
11 Zónde van de tenten, verder erg mooi
12 Ook prachtig!
13 Mooie foto.
14 Super, wel wat onscherp, maar verder erg leuk!

Nogmaals: je kunt er verder niks aan doen van de achtergrond: het is nu eenmaal een evenement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:41

Ik vind het allemaal mooie foto's. Ja

Allemaal prachtig scherp, bij foto 3 van die tent is het jammer dat ie niet recht is.
Foto 1 vind ik heel sfeervol! Lachen

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:05

Fysiomeid schreef:
@ love_fire: bedankt, ja dat klopt Ja!! Ik fotografeer met de Fuji FinePix S5600, dus geen spiegelreflex ofzo.. Bloos ! Hopelijk komt die er ooit nog wel eens in de toekomst!!!

( dat geloofde ik al,, want zag in je profiel al, dat je een fuji finepix had !, maar niet wel soort:P ,,
hoe heb je met die camera zulke prachtige foto's kunnen maken? Tong uitsteken Bloos Duivel want die camera heb ik toevalig ook!.. of heb je sommige foto's ook bewerkt? Lachen de achtergrond meer waziger gemaakt? of puur het inzoomen, want hij kan 10 maal inzoomen als ik het goed heb!,,
ik zit niet echt in de menu te prutsen, want heb em nog niet zo lang..! maar hij maakt wel mooie foto's.. !
nogmaals prachtige foto's! Ja

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:44

Ik kan ze helaas niet allemaal zien maar vooral die close up van die arend (foto 13?) vind ik erg gaaf. Ik denk dat foto 1 in zwart wit mooier uitkomt, heb je dat al geprobeert?

Goed bezig iig Ja

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 09:53

Super bedankt weer allemaal Bloos Haha! !!!!!

@ Shanna16: Dankjewel Bloos !! Jaaa bizar he, werd er echt wel een beetje bang van hoor toen ik half onder dat beest lag Nagelbijten / Gniffelen!!! Ik weer met mijn ideeën Koe !
@ Sue_: Thanks Bloos Haha! !!!

LilianR schreef:
1 Iets te druk met het glas
2 Géweldig: geen commentaar
3 Mwaa
4 Uiteraard jammer van het kapje, daar kan jij niks aan doen natuurlijk, foto technisch erg mooi en scherp.
5 Had meer in het midden mogen staan
6 Mooi scherp, wederom jammer van de achtergrond maar dat heb je goed weten te maken door het wazig te doen.
7 Achtergrond stoort
8 Mooi
9 en 10: Nergens commentaar op, mooi in het midden, scherp, hij kijkt geweldig in een woord perfect!
11 Zónde van de tenten, verder erg mooi
12 Ook prachtig!
13 Mooie foto.
14 Super, wel wat onscherp, maar verder erg leuk!

Nogmaals: je kunt er verder niks aan doen van de achtergrond: het is nu eenmaal een evenement.

Ben het er eigenlijk wel mee eens, alleen 5 was wel in het midden maar ik had hem een beetje zo uitgesneden omdat ik het anders zo'n standaard-foto vond Bloos ! Bedankt voor je uitgebreide commentaar!!!

@ Roseane: Oh hihi, dat was we zelf eigenlijk nog niet echt opgevallen dat ie scheef was Clown !! Dankjewel Haha! !!
@ love_fire: Sommige foto's heb ik wel ietsjes bewerkt, maar meer dan een beetje snijden en het iets donkerder maken bij sommigen heb ik niet gedaan !! Vooral bij die Arend foto's niet, die zijn echt "puur natuur" Haha! !!!!
De wazige achtergrond komt door het diafragma, ik zal je anders wel een keetje pb-en Knipoog !
En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit zulke mooie foto's hebt gemaakt met deze camera, ik was zelf ook stomverbaasd dat ze ZO mooi waren geworden (zelfs als je die foto heeel groot maakt is ie nog knetterscherp Cool )! Bloos
Het inzoomen heeft niets te maken met de scherpte diepte trouwens Knipoog !
@ capopjekop: Hihi wat een leuke boktnaam heb jij trouwens Vork !! Dankjewel, ik heb het inderdaad ook geprobeerd en nog even getwijfeld welke ik erop zou zetten:

Afbeelding

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:06

Citaat:
@ love_fire: Sommige foto's heb ik wel ietsjes bewerkt, maar meer dan een beetje snijden en het iets donkerder maken bij sommigen heb ik niet gedaan !! Vooral bij die Arend foto's niet, die zijn echt "puur natuur" Haha! !!!!
De wazige achtergrond komt door het diafragma, ik zal je anders wel een keetje pb-en Knipoog !
En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit zulke mooie foto's hebt gemaakt met deze camera, ik was zelf ook stomverbaasd dat ze ZO mooi waren geworden (zelfs als je die foto heeel groot maakt is ie nog knetterscherp Cool )! Bloos
Het inzoomen heeft niets te maken met de scherpte diepte trouwens Knipoog

haha ozo Lachen,, Maar, Hoe heb je die diaframa ingesteld dan? of is het een progamma,!? sorry ben blond Tong uitsteken anders pm je me inderdaad even !.. Vork

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:55

Fysiomeid schreef:
@ capopjekop: Hihi wat een leuke boktnaam heb jij trouwens Vork !! Dankjewel, ik heb het inderdaad ook geprobeerd en nog even getwijfeld welke ik erop zou zetten:

Dankje Haha!

Ik vind hem zwart wit mooier maar ik zou graag wat meer contrast willen dat hij wat donkerder oogt zeg maar. Maar ik houd persoonlijk van wat donkerdere foto's Lachen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:21

Hey zusje!! Ik zag je topic nu pas! Haha! (komt ervan als je alles moet bijlezen he Knipoog )
Echt prachtige foto's zeg!!! Die met de knoflook, mooie kleuren! En hele mooie composties! En die arend... Wauw! Wat een blik zeg, ik krijg d'r kippenvel van!! Haha! Mooi scherp ook! Je bent super bezig meid! OK dan!

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 15:23

@ love_fire: je pb is zo onderweg!
@ capopjekop: ja ik had hem zelf al ietsjes donkerder gemaakt, maar hij had inderdaad nog wel wat gekunt! Bedankt weer voor je tip in ieder geval Ja!
@ Celine_M: hee zusje, muts Clown ! Onwijs bedankt, krijg der kleur van Bloos Haha! !!!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:39

Súper mooie foto's. Vooral die laatste, van de arend. Mooie scherpte zit er in, en die kop van 'm, om bang van te worden! Foto 2 vind ik ook super geslaagd, de kleuren komen mooi overeen.