[SITE] Los ontwerp portfolio-website

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

[SITE] Los ontwerp portfolio-website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:49

Na een week prutsen aan minstens 10 totaal verschillende ontwerpen, is deze layout uit de bus gekomen als eentje waar ik wél tevreden over ben. Clown

Hoog tijd dus om even te polsen wat 'de bezoeker' ervan vindt, al is het niet meer dan een voorlopig, losjes ontwerp.
Misschien gooi ik 'm morgen in de prullenbak, misschien niet... Knipoog

http://img352.imageshack.us/img352/4443 ... rd4vy0.jpg
(1024*768)

Voor degenen die mijn paardebloem-topic hebben gezien, het is idd dezelfde headerafbeelding, maar ik vond de kleur wel mooi matchen. Lachen
(Overigens is het misschien de bedoeling dat die afbeelding bij elke vernieuwing switcht, net als nu op mijn huidige website)

PS; het moet een vervanging worden van deze layout: http://www.SanderD.nl

_Anke_

Re: [SITE] Los ontwerp portfolio-website

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:54

Chique Sander Haha!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:57

Zoals ik al zei vind ik hem top!
De frisse kleuren, de layout bevalt me.
Ik vind 'm zeer geslaagd!
OK dan!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:59

Lekker fris is 'ie zeker. Waar komt je menu ? [ Die zie ik nu niet ? Haha! ]

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 21:03

_Anke_ schreef:
Chique Sander Haha!

Wat vind je er precies chic aan? Knipoog

Muzefee schreef:
Lekker fris is 'ie zeker. Waar komt je menu ? [ Die zie ik nu niet ? Haha! ]

Hij staat er toch wel degelijk, maar buiten/boven het plaatje. In een wit lettertype, Verdana 11pt. *LOL*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:05

Ohh ! Daar. Bloos Pardon me. Haha!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 21:08

Is het zo onduidelijk? Bloos
Anders kan ik misschien nog wat nadruk leggen op het menu.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:09

Nou nee, mijn scherm is niet groot genoeg, heb een niet al te hoog breedbeeldscherm, dus ik zag het menu gewoon niet. Huilen van het lachen Zat bij de onderkant te kijken. ROFL

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:12

Netjes!

Fijn sfeertje en lekkere kleurtjes. Het doet heel stijlvol aan. Ik vind het ook mooi dat je je logo als een transparant labeltje hebt geplaatst. Zo krijgt het extra sfeer vanwege de achtergrond foto.

Wel is het misschien handig om even een 2de variant op deze te maken. Waarin je het menu betrekt ín de website. Hij ligt er nu een beetje uit omdat hij boven de flag en ook buiten je website 'kader' staat. Misschien is het dus wat beter voor het oog en voor de logica om hem tussen de flag en de body op te nemen in een stijlvolle balk.

Verder lijkt het me misschien wel leuk om nog wat actiever met kleur accenten in je typografie te werken. Het oranje vind ik al erg fijn! Maar misschien is het nog fijner om het groen er ook in te betrekken. Oranje voor koppen, en groen voor linken? Lachen

De typografie 'Sander Damen' is best lekker, maar misschien iets meer spatiering tussen Sander en Damen. Het stukje daar voor daar in tegen is minder fijn. En ik denk dat je zelf wel aan voelt waarom. Knipoog De g valt totaal weg, en dat is erg jammer. Probeer eens een liniaal te plaatsen op de bovenkant van 'Sander Damen' en vervolgens 'webbuilding & photography' hier op uit te lijnen. Hopelijk krijgt 'webbuilding & photography' hierdoor iets meer ruimte en komt het minder drukkend over.

Het 'SD' logo misschien nog iets verschuiven zo dat deze beter lijnt met een rechte lijn van de 'n' van 'damen'. Je logo lijnt nu met niets en misschien is het net wat fijner voor het oog als het dat wel gaat doen.
Als laatste: misschien ook iets meer spatiering tussen de 2 woorden van de kopjes. De verschillende kleuren doen het al heel goed om onderscheid te maken, maar misschien moet je optisch nog een beetje helpen door middel van spatiering. Ik zeg natuurlijk niet dat het allemaal per definitie beter is wat ik aan geef, maar het proberen en experimenteren waard.

Boven al: voor een schets echt prima OK dan!

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:42

Ik heb er geen verstand van maar ik vindt de schets erg mooi sander Ja vooral met de zonnebloem.

Ik was je tekst aan het lezen op de schets Clown het lijkt een beetje op gehandicapt latijn!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:51

Het is in feite ook gehandicapt Latijn, miilou_. De tekst waar je naar hebt zitten kijken is 'Lorem Ipsum', een soort van fake Latijns welke gebruikt word voor faketekst. Of te wel; tekst om tijdelijk een layout op te maken en te bekijken hoe je layout met tekst invulling er uit ziet. > http://www.lipsum.com Knipoog

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:24

Goede layout!
Ik zou hem zeker gebruiken hij is hartstikke geslaagd naar mijn mening, alleen vind ik dat de menu knoppen bovenaan vrijwel niet opvallen die had ik zelf anders gedaan, misschien met een schaduw (van de letters) etc. erachter? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:26

As I said, ik vind hem geslaagd!
Ik had eerst nog niet zo aan dat menu gedacht, maar nu ik het hier zo lees zou het inderdaad misschien iets opvallender mogen. Lachen
Top! OK dan!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:11

Ik vind deze lay out iig stukken beter dan de vorige. Erg leuk logo, de bloem trekt je aandacht. Lekker ontwerp. Wel stoor ik me een beetje aan de opmaak van de titelteks. (die is nog altijd het zelfde toch?) Ik had liever iets totaal anders gezien, dan heb je zeg maar 'een nieuwe site' niet eentje die nog een beetje gelijkt op de vroegere.

Zo vind ik hem nogal 'drukkerij' overkomen. (moeilijk uit te leggen)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:49

Bedankt voor alle tips, ik zal even wat reacties proberen te geven: Lachen

Fairie schreef:
Wel is het misschien handig om even een 2de variant op deze te maken. Waarin je het menu betrekt ín de website. Hij ligt er nu een beetje uit omdat hij boven de flag en ook buiten je website 'kader' staat. Misschien is het dus wat beter voor het oog en voor de logica om hem tussen de flag en de body op te nemen in een stijlvolle balk.

Aan het menu moet zeker nog wat gesleuteld worden. Ik zie dat Harvest_Moon en Muzefee als 'minpuntje' ook al het menu noemen, dus daar ga ik zeker nog even aan werken.
het menu onder de headerafbeelding en boven de body is inderdaad de 'safe mode', want die gebruik ik bij mijn huidige layout ook. In die layout vind ik het erg mooi, maar om "eens uit de band te springen" en het ontwerp niet teveel laten lijken op de huidige layout heb ik dus wat anders gebruikt, maar dat moet dus nog even verder uitgewerkt worden.
Ik vind het iig niet mooi om de achtergrond van het menu wit te maken, zodat je nog zo'n witte balk boven de header krijgt. Ik heb ook al geprobeerd het menu in 'Garamond'-lettertype te zetten, maar dan wordt het geheel nogal druk en teveel van het goede, vind ik.
Ik ga nu iig zeker even aan de slag om een update te maken. Lachen

Fairie schreef:
Verder lijkt het me misschien wel leuk om nog wat actiever met kleur accenten in je typografie te werken. Het oranje vind ik al erg fijn! Maar misschien is het nog fijner om het groen er ook in te betrekken. Oranje voor koppen, en groen voor linken? Lachen

Grappig dat je het kleurensysteem aanhaalt. Ik was er zelf namelijk over aan het denken om het aan de bezoeker over te laten een geschikt kleurensysteem te kiezen naar hun eigen smaak, m.a.w. dat ze kunnen kiezen tussen verschillende lays. Ik ben alleen aan het twijfelen of het zin heeft op een simpele portfolio-website... je komt er tenslotte toch niet dagelijks.
Wel weet ik al zeker dat het standaard-kleurensysteem grijsbruin/oranje/[kleur] wordt. Groen is idd een mogelijkheid die past in het plaatje. Er komt iig nog een boel kleur bij, denk aan links, afbeeldingen met vaste omlijningen e.d. Knipoog

Fairie schreef:
De typografie 'Sander Damen' is best lekker, maar misschien iets meer spatiering tussen Sander en Damen. Het stukje daar voor daar in tegen is minder fijn. En ik denk dat je zelf wel aan voelt waarom. Knipoog De g valt totaal weg, en dat is erg jammer. Probeer eens een liniaal te plaatsen op de bovenkant van 'Sander Damen' en vervolgens 'webbuilding & photography' hier op uit te lijnen. Hopelijk krijgt 'webbuilding & photography' hierdoor iets meer ruimte en komt het minder drukkend over.

Het doet inderdaad wel af aan het totaalplaatje, die ondertitel. Nu ik er nog eens naar kijk stoort die G wel. Ik vond het samenvallen van de onderkant v.d. tekst met het witte kader erg mooi uitvallen bij 'Sander Damen', en heb het vervolgens bij de ondertitel ook willen toepassen, maar dat pakt idd mooier uit. Dat ga ik even aanpassen. Ja

Over het logo; de rand van het witte "vierkant" rechts is uitgelijnd met de rechterkant van de letter N. Ik ben bang dat als ik de N met het logo zelf uitlijn, die witte rand nogal zweverig overkomt, dus die wil ik voorlopig nog even zo laten. Lachen

Bedankt voor het uitgebreide commentaar, zo kan ik 't ontwerp weer wat perfectioneren.

@Soet; Wat bedoel je inderdaad precies met drukkerij-achtig? *LOL* Zoals ik hierboven ook al zeg ga ik in ieder geval nog aan het menu werken, waarschijnlijk komt het wel op dezelfde plaats als bij de huidige layout, maar dan ga ik het toch net even anders proberen te doen!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:37

Ik vind hem top. En weet je wat nou altijd de grap is met jou ;
- ik zie wel vaker topics van je voorbij komen namelijk - het ziet
er zó professioneel uit ! Het lijkt wel alsof je ook echt al een prof
bent. Terwijl ik maar aannneem dat dat nog niet zo is. Haha!

Maar goed ;

Lekkere frisse lay out, zoals ik al zei ziet het er professioneel en verzorgd uit ! Persoonlijk zou ik wel een spatie tussen SanderDamen doen. Voor de rest geen op of aanmerkingen !

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 20:06

@ijslanderfan; bedankt voor je compliment. Ik ben idd (nog lang) geen prof, maar doet me goed zoiets te horen. OK dan!
--------

Heb de website proberen te verbeteren.
Hierbij zijn 2 varianten uit Photoshop gerold; eentje waarbij ik het menu boven de afbeelding heb gelaten, en eentje waarbij ik Fairie's tip heb opgevolgd en hem ónder het plaatje heb geplaatst. Lachen

Onder: http://img339.imageshack.us/img339/2130 ... d42dv0.jpg

Boven: http://img374.imageshack.us/img374/7093 ... d43cp6.jpg

Eigenlijk vind ik de 'boven'-versie maar lelijk (het is gelukkig maar experimenteel *LOL* ); dan vind ik de originele namelijk stijlvoller.
Het probleem met de G is wel bij die opgelost, dat bevalt me wel.
Bij "onder" vind ik het boven nu erg leeg, dus ik neig er wel lichtjes na om het menu te houden zoals het in de beginpost was. Bloos

Ben eens benieuwd naar wat jullie er nu van vinden, wees vooral kritisch want zelf ben ik ook vrij perfectionistisch.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 07:23

persoonlijk vindt ik onder het plaatje veel mooier bij het geheel passen Ja maar eerlijk gezegd viel me die boven het plaatje het beste op! het is maar wat je voorkeur heeft!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:22

Ik zou echt gaan voor de 'onder' versie van je tweede post.
Misschien doet het iets af aan het geheel, maar je moet er ook rekening mee houden dat iedereen je site kan bezoeken.
Daarom is de wat grotere letter misschien sowieso wat handiger.
Bovendien is het nu duidelijk wat het menu is en dat het aanklikbaar is.
Zo is hij ook toegankelijk voor de wat oudere internet gebruiker Clown .

Verder vind ik de lay-out prachtig.
Keuze van de paardenbloem is top! Echt een lentesfeertje.
Profi uitstraling heeft het allemaal! Heel mooi gedaan Lachen

Succes met kiezen & het uitvoeren Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 15:50

Hmm, ik weet niet direct of de 'wat oudere internetgebruiker' ook bij mijn doelgroep hoort, maargoed Clown

Aangezien de meeste "ouderen" wss nog surfen met een 800*600 resolutie, zullen ze me waarschijnlijk toch al niet aardig vinden, omdat dit ontwerp al meer dan 800 breed is/wordt. Haha!

Bedankt Evelien en Milou.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:22

Niet alleen de "ouderen" surfen 800*600. Schijnheilig

Ziet er netjes uit, fris, verzorgd, prettige sfeer. Ja
Ik zou voor de "onder" gaan.