[SITE] Rambo, versie 1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rinde

[SITE] Rambo, versie 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 17:54

Zojuist een eerste frutsel gemaakt dat misschien ooit als
layout voor mijn website kan gaan dienen. Achtergrond is
genomen door mijn vader (http://rolpage.nl),
de pony is Rambo, heb de foto vandaag zelf genomen. Kon
zelf geen geschikte achtergrond vinden, dan is je vaders
fotoprogramma érg handig Haha! .. De layout moet natuurlijk
nog helemaal gecodeerd worden, maar dat is zaak voor
later. Ik ben nog niet zeker van de naam, hebben jullie nog opties?
Omdat de naam op deze layout moet komen en het domein nog
aangemaakt moet worden ben ik dus best snel op zoek naar
een naam. Er zal fotografie en fotomanipulatie op komen te staan.
Verder hier en daar nog wat tekeningetjes etc. Ik heet Janneke,
misschien kunnen jullie daar wat mee?

Naja, we begonnen met de layout, dus geef daar maar eerst commentaar
op. Je moet de layout webpaginavullend zien. Hiermee bedoel ik dat hij
van boven tot onder je beeldscherm loopt. Aan de zijkanten komt een
bruin of zwarttint.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 22-04-07 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [LAY] > [SITE]

Harvest_Moon

Re: [SITE] Rambo, versie 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:17

Ik vind het een hele fijne Layout! Hij straalt rust uit en laat zien waar je site omgaat Ja
Als je rechts boven bij de bomen kijkt zie je dat er nog een stukje blauw omheen zit, ik vind het mooi alleen zou het iets minder fel kunnen, nu stoort het iets meer Knipoog

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:31

Erg mooi Janneke,
Ik hoorde dat je Rambo sinds kort weer rijd?
Leuk! Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:41

Ik vind het idee erg leuk en de menu-knoppen zijn ook al erg leuk verwerkt in de afbeelding. De combinatie donkergroen-geel aan de onderkant is mooi rustig, die zou ik er zeker inhouden. Knipoog

Waar is het de bedoeling dat de context en alle inhoud van je website komt te staan? Misschien is het handig om het nog wat verder uit te werken, want nu is het nog erg basic, als je snapt wat ik bedoel.

Over de afbeelding zelf; let op dat door de bewerking niet teveel schaduw vervalt in doorgelopen zwart. Zoals je ziet loopt vanaf de achterhand van Rambo het zwart helemaal door tot aan het bos en de bomen, die ook zwart zijn. Persoonlijk vind ik dat afdoen aan het geheel. Lachen
Verder zou ik nog even het blauw boven zijn rug en bij de takken goed wegshoppen; je website is en blijft een digitaal visitekaartje (zeker als het onderwerp ook nog eens fotomanipulatie is Haha! ) dus ik zou extra secuur bezig zijn. Ja

Over het geheel vind ik het al een hele aardige lay worden, ben benieuwd als je 'm verder hebt uitgewerkt!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 21:05

Ik zal even Sander_'s commentaar beantwoorden:

Sander_ schreef:
Ik vind het idee erg leuk en de menu-knoppen zijn ook al erg leuk verwerkt in de afbeelding. De combinatie donkergroen-geel aan de onderkant is mooi rustig, die zou ik er zeker inhouden. Knipoog

Jup, over die kleuren was ik ook al eens. Het zijn toevallig ook wel mijn favo kleurtjes, dus dat past mooi.

Sander_ schreef:
Waar is het de bedoeling dat de context en alle inhoud van je website komt te staan? Misschien is het handig om het nog wat verder uit te werken, want nu is het nog erg basic, als je snapt wat ik bedoel.

Mijn 1e idee was om dit vak van boven tot onder je scherm te vullen. De context en inhoud komt dus met een scrollbalkje in het vak te staan. Natuurlijk moet dit vak nog wat groter. Wacht, heb hier mooi even een flutprogramma in de buurt, zal het even tekenen Knipoog .
Zooo..
Afbeelding
(Dat groen aan de zijkant moet een scrollbalk voorstellen Vork ) Ben nog niet zo zeker over de kleur aan de zijkanten, lichtgroen/geel staat misschien ook wel fris.

Sander_ schreef:
Over de afbeelding zelf; let op dat door de bewerking niet teveel schaduw vervalt in doorgelopen zwart. Zoals je ziet loopt vanaf de achterhand van Rambo het zwart helemaal door tot aan het bos en de bomen, die ook zwart zijn. Persoonlijk vind ik dat afdoen aan het geheel. Lachen
Verder zou ik nog even het blauw boven zijn rug en bij de takken goed wegshoppen; je website is en blijft een digitaal visitekaartje (zeker als het onderwerp ook nog eens fotomanipulatie is Haha! ) dus ik zou extra secuur bezig zijn.

Ik zal kijken of ik nog iets aan die schaduw kan doen. Dat blauw bij z'n rug stoort me ook, die takken beginnen me ook te storen, als ik er zo naar kijk.

Sander_ schreef:
Over het geheel vind ik het al een hele aardige lay worden, ben benieuwd als je 'm verder hebt uitgewerkt!

Okee Knipoog

Ik heb vandaag nog wat foto's getrokken, super voor een manipulatie, versie 2 zal ik morgenmiddag eens maken. Kijken of er iets mooiers uit komt rollen, omdat deze foto's toch beter zijn. (Ze komen niet op de site, daar zijn ze te saai voor. Het ging me er even om om een paard met 4 benen, staart en hoofd op de foto te krijgen, zodat ze te bewerken zijn. Savvy Vork )

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:03

Ben net begonnen met versie 2, deze keer met een foto van Karanto. Naam ben ik bijna over uit.