[VRAAG] Stress! Vraag over een tekening!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

[VRAAG] Stress! Vraag over een tekening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:08

Hej iedereen!

Ik zit hier behoorlijk in de stress, want naast mijn school doe ik nu ook aan portret tekenen, zoals sommige al weten.

Maar nu heb ik dus een behoorlijke opdracht, bestaande uit twee portretten van hetzelfde kindje, op a3 formaat.

Nou nu de vraag, het jongetje staat er geheel naak oip (wat ik zelf érg frapant vond!!) die moet ik geheel natekenen. Dat is nog niet zo erg het probleem, maar nu wil de opdrachtgeefster ook nog dat ik er een achtergrond bij ga gebruiken! Nomaliter doe ik niet aan achtergronden (heb ik haar ook mede-gedeeld.) maar ze vond het wel wat hebben. Ik wil deze "uitdaging" wel aannemen, maar wat zouden juilie doen?

Op één foto staat het kindje tot onder zijn p*nis, en op de ander geheel (een soort springend/dansend) Ik ga ze er niet opzetten (misschien gesencureerd?) want dat vind ik nogal privé, maar hoe zouden juilie dit oplossen? Géén achtergrond doen? Bomen, een huis, een speelplaats?

Ik mocht mijn fantasie erop los laten, maar ik zit in de knoop, ik weet niet zo goed wat ik nu daaromee aan moet. Hopelijk hebben juilie ideeën.

(Als hij hier niet goed staat, wil iemand dan even temmen Knipoog ? )

Mvg.

Iris1702

Re: [VRAAG] Stress! Vraag over een tekening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:12

Tja... Beetje apart ja...
Hoe oud is het kind ongeveer op de foto?
Zou het raar vinden als het al een wat ouder kind is maar voor bv een baby ofzo gaat het nog wel denk ik.

Een achtergrond verzinnen lijkt me erg moeilijk... Moet de tekening in kleur of zwart wit?
Als hij in kleur moet kun je de achtergrond misschien wat met verschillende kleuren bewerken zodat je niet echt "iets" hoeft te tekenen.

Succes ermee!! Groetjes iris

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:17

Het is een zwart wit foto, dus dan wordt het zwart wit hé Knipoog (Houtskool, grafiet, potlood) Het kind op de foto is schat ik zo'n 2 tot 4 jaar (lastig te zien, heeft een volle bos krullen dus.)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:20

Misschien een blaadje voor het geslachtsdeel (z\oals de oude Grieken deden)? Als achtergrond kun je bijvoorbeeld een patroon maken van bloemetjes of iets anders leuks. Heb je de opdrachtgevers laten weten dat je geen naakt wilt tekenen? Dat zou ik zeker even doen, anders krijgen ze straks neit wat ze verwachten en is het were jouw probleem.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 15:37

Het is niet dat ik dat niet wil, het is alleen dat ik het frapant vind dat iemand zulke foto's naar mij (eigenlijk een wild vreemde) zou s turen! En zo'n blad, tjee, dan lijkt het net één of andere "god";-)

En worden blaadjes/bloemetjes niet érg druk? Ik dacht meer aan een iets getinte achtergrond kleur (hiuj heeft blond haar, bij wit af) dus dat komt er niet zo mooi "uit" op een tekening ben ik bang.

Nog meer ideeën Boos!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:45

ik zou het er gewoon even over hebben, met je opdrachtgeefster. Misschien verwacht zij wel dat alles erop komt, wat dat betreft, voordat je straks (te laat) met die problemen komt...

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:49

Misschien een soort bakstenen erachter tekenen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:15

Ik zou er gewoon een (al dan niet egale) gekleurde achtergrond achter doen. Geen "omgeving" ;dat vraagt dat meer de aandacht dan de tekening van het kind zelf.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:05

Ik zou inderdaad zeggen: overleg even met je opdrachtgever. Wat zijn zijn/haar verwachtingen aangaande het naakt?

Als je je er echt zo ongemakkelijk bij voelt kun je de opdracht altijd weigeren.
Verdere ideeën voor achtergronden zijn afhankelijk van het kind. Een kind dat speelt in de tuin is bijvoorbeeld erg leuk. Heeft de persoon in kwestie de beschikking over een tuin en bijvoorbeeld een grote trots (hortensia's, ik noem eens wat) dan kun je daar wat mee. Ook kun je voor een andere setting gaan, zoals het strand of juist kiezen voor iets veel abstracters. Ik zou zeggen: overleg met je opdrachtgever.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:44

Jah, dat is het probleem, ze laat het GEHEEL aan mij over. Ze wil wel dat hij er gewoon geheel op komt te staan, niet gesencuseerd o.i.d.

Dus trekt het geen aandacht af van het kind wanneer ik er een wat "drukkere" achtergrond achter doe (En dan wil ik het voornamelijk richting het hoofd doen, omdat het er niet geweldig uitziet omdat zijn haar bij wit af is.)?