Zat er al n tijdje heel verliefd naar te kijken in de winkel, en gister waren ze zomaar toevallig in de aanbieding en kon ik ze echt niet meer laten liggen. Dus nu ben ik de trotse eigenaar van 36 Derwent Coloursofts
Was wel even wennen zeg, om weer met 'echt' materiaal te werken ipv het digitale. Maar ik moet zeggen het bevalt me prima
Uiteraard ben ik meteen aan de slag gegaan en heb ik het volgende getekend:
Verhoudingen van het paard zijn niet helemaal je van het, maar ik heb me meer geconcentreerd op het kleuren. Daar zou ik ook heel graag (technische) tips over krijgen. Met name hoe ik de lichtere delen mooi weer kan geven. Ik heb wel met het witte potlood zitten frutsen, maar ik vind het erg lastig. Dus wie daar tips voor heeft, graag! Ook huidskleur vond ik erg moeilijk, ik moest veel 'mengen' om er een enigszins realistische kleur uit te krijgen. (in het echt is het iets minder bleek als dat je nu ziet). Jas en muts zijn nog niet helemaal afgewerkt, maar ik dacht ik plaats het nu even dan kan ik straks misschien verder als ik wat tips van jullie heb gehad
Dus brand maar los
Scanner is stuk helaas dus meer kan ik er niet van maken. Maargoed iemand nog tips over het gebruik van de Derwents?