[TEK] Tips gevraagd bij pastel van Tinker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

[TEK] Tips gevraagd bij pastel van Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:55

Hallo dames en heren,
hieronder zien jullie (de start van) een pasteltekening van Tinker dekhengst The Offspring van 't Carpe Diem. Eigenaar: fam. Kostman. Foto genomen door ............... (ben ik even kwijt Bloos en omdat de zoekfunctie het nu niet doet, kan ik het moeilijk achterhalen)

Ik wil graag tips over het aaibaar maken van zn vacht/neus.
Is erg moeilijk omdat hij a) glad in zn velletje zit Knipoog en b) het papier (helaas..grmbll...en ik had hem er al helemaal op staan) niet glad is maar (een wafel-)structuur heeft.
Verder vind ik dat (voor de kijkers) de rechterkant van zn smoeltje wat breder uit moet lopen. Klopt, niet?
EN graag tips/ervaringen met het invullen van de oortjes; vind ik altijd zo moeilijk
Afbeelding

Alvast bedankt!!

Naomi21

Re: [TEK] Tips gevraagd bij pastel van Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:14

Wat mooi al zeg! Ja
Eerste wat mij opvalt is dat je alleen zwart/grijs/wit gebruikt in de vacht? Ik zou wat lila, blauw of paars door die mooie manen doen, krijg je veel meer diepte mee Lachen .
Het roze bovenop de snoet lijkt mij iets te hard, dat zou ik zachter maken. Snoetje ziet er zeker al zacht uit! En ik vind dat je het goed opbouwt; onderlaagje en daarna dat pluizige grijs van dat korte heel zachte haar dat op snoetjes woont.
In de oortjes zou je iets lichtere plukken kunnen maken, niet teveel maar enkele plukjes voor de suggestie.

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat Ja .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 21:22

Naomi21 schreef:
Wat mooi al zeg! Ja
Eerste wat mij opvalt is dat je alleen zwart/grijs/wit gebruikt in de vacht? Ik zou wat lila, blauw of paars door die mooie manen doen, krijg je veel meer diepte mee Lachen .
lichtblauw had ik hier en daar al gedaan, maar dat zie je niet terug op de foto. Paars is idd. nog goeie suggestie voor het "vol" krijgen van de manen Ja
Het roze bovenop de snoet lijkt mij iets te hard, dat zou ik zachter maken.klopt, ben ook nog helemaal niet tevreden hoor over de snoet. Meestal laat ik het dan even liggen en ga verder met wat anders, totdat ik bedacht heb wat te doen Knipoog
Snoetje ziet er zeker al zacht uit! En ik vind dat je het goed opbouwt; onderlaagje en daarna dat pluizige grijs van dat korte heel zachte haar dat op snoetjes woont. Die pluisjes...dat is een goed idee idd! OK dan!
In de oortjes zou je iets lichtere plukken kunnen maken, niet teveel maar enkele plukjes voor de suggestie. Dus binnenoor wat lichter en randen donkerder? Of andersom?

bedankt voor je uitgebreide tips!

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat Ja .

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:34

Oei oortjes, even denken!
Uit mn hoofd zit meestal in het midden (en dan vaak nog net ietsje opzij Clown ) een donkere streep, daaromheen vallen de plukken binnenhaar die licht vangen. Dus dan krijg je van binnenuit: donker, wat lichter en dan de echte rand van de oorschelp die vaak een donkerder randje heeft Lachen .
Ik zou nu in het grijze randje in het oor dat je hebt staan enkele plukjes lichte vacht tekenen en denk dat je dan echt een fijn oor hebt. Je kan t zo gedetailleerd maken als je wilt natuurlijk Lachen .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:45

Nieuwe vordering Knipoog
Afbeelding
Die oren ben ik nog steeds niet aan begonnen hoor Nagelbijten / Gniffelen
Eerst even die "orentip" goed lezen Knipoog
Ik heb wel erge ruzie gehad met het (voor de kijkers) rechterneusgat; wat vinden jullie er nu van?

Oog
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 20:46

Ik DENK dat hij nu klaar is, maar ik twijfel nog... Nagelbijten / Gniffelen Maar wil ook weer niet teveel gaan zitten pielen...
Er zit in ieder geval nog geen fixeermiddel overheen, dus ik kan nog aanpassen.

edit: gloeiende, gloeiende... Boos! Imageshack wil niet leuk meespelen... Mennn...slecht voor de kwalidinges Verdrietig

Afbeelding

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:55

Heel mooi MM!
Eén dingetje Bloos Ik vind zijn hals zo.... kort..?...dun...? op de tekening... Net of die lager opde borst uit had moeten komen!

Zijn oog en neus/snoet zijn erg mooi geworden!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 20:58

Hmm...daar kun je wel eens een punt hebben...
Dus die V-vorm, onderin de hals zeg maar, wat dieper???

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:00

Ja, als je doorrekend tot waar zijn hals in de manen ongeveer uit zou komen, komt hij aan een korte hals (van maan naar onderkant zeg maar), maar ook van nekholte (keel?) tot borst lijkt zo erg kort.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:10

MamaMiesje ik vind hem heel erg mooi