[FOTO] Selectie paardenfoto's - tips gevraagd!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Selectie paardenfoto's - tips gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:20

Hierbij een selectie van m'n foto's die ik de afgelopen paar maanden heb genomen. Fototechnisch commentaar waar ik iets mee kan en tips zijn meer dan welkom. Kritiek is hetzelfde als commentaar, en is dus ook welkom mits onderbouwd en mits ik er wat mee kan. Sterker nog, goede tips etc zouden super zijn! Haha!

1. Afbeelding
Ramon, de verzorgshet (toch? Clown ) van Evaa_ op bokt.
-Hek op de achtergrond en grasjes in de mond storen mij zelf totaal niet. Vind het lekker shetlander Clown

2. Afbeelding
Vonk van dilahmant hier op bokt.
-Misschien wat dofjes / te weinig contrast? + ik twijfel aan de ruimte boven (vind het net ieeets teveel vergeleken met zijkanten)

3. Afbeelding
Mex van kylah op bokt.
- Centrale compositie misschien wat saai, maar opzich valt dat mee omdat de foto niet recht van de zijkant genomen is.

4. Afbeelding
- Kleuren zijn wat duf, maar aan de andere kant was het ook een winterdag. + Ik vind het geheel wel weer bij elkaar passen, qua kleuren.

5. Afbeelding
Kylah van kylah ( Knipoog duh.) hier op bokt.
- Ik vind de compositie zelf wel leuk, zit er alleen aan te denken om de foto horizontaal te spiegelen. Misschien kijkt dat makkelijker.

6. Afbeelding
Marlon (als ik het goed onthouden heb Gestoord ) van Snackie hier op bokt.
- Jammer dat de schaduw net over het hoofd valt, maar toch niet te donker. Herfstig (:

7. Afbeelding
Opnieuw Mex van kylah op bokt. Haha!
-Rechterachterhoefje valt wat weg in het zand door de kleur.

8. Afbeelding
Heeeel fout qua kwaliteit: beeldruis (ISO 800 of 1600 oid Nagelbijten / Gniffelen ? Het was al schemerig) en missend contrast. En door de spoorweg op de achtergrond, maar ik vind 'm qua moment zooveel kracht uitstralen.. moest er dus toch even bij Haha!

Oja, een zwart randje van 1 pixel vind ik zelf heerlijk. Niet opvallend maar maakt het wel 'af'. Alleen aan het copyright Wildwings moet ik nog werken, het staat overal en nergens, soms onleesbaar en soms in de weg. Clown

Oliebollie

Re: [FOTO] Selectie paardenfoto's - tips gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:23

ik heb er echt geeeen verstand van , maar foto 7 en 8 vind ik echt mooi Haha! haha..

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:23

hele mooie foto's Haha! Bloos!
ben je een professional? lijkt er wel op Haha!
Ik vind het ook helemooie paarden...
ik vind alle foto's ook goed genomen qua scherpte enzo Haha!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:26

ik vind het echt super mooie foto's behalve 6, die vindt ik minder. ga je bij mensen langs voor fotoshoots?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:29

Over het algemeen vind ik de foto's wel erg mooi, maar niet dat ik er echt uren naar kijken kan. Sommigen lijken flets te zijn/contrast te missen [hoe moet ik dat nou uitleggen...] De achtergronden vind ik op bijna iedere foto wel storen. Foto 8 is de ruis niet mooi, maar de kracht wat 'ie uitstraalt idd wel!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ook al ben ik zelf niet zo'n proffie kwa fotografie Nagelbijten / Gniffelen

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:32

Die fjoooord Lovers hebben!
Hele gave foto's .. Vind die copyright eigenlijk helemaal niet storen, het was me niet opgevallen Clown .
6 vind ik wat minder, doordat hij niet zo 'vrolijk' kijkt, als je snapt wat ik bedoel Knipoog

Mooi, as usual Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:36

Tjaa.. ik denk dat je zelf al het commentaar al gegeven hebt. Het enige advies wat ik je kan geven; doe er wat mee! Haha! Wil je er alleen even op wijzen dat je misschien iets meer op de achtergrond moet letten, want hier en daar zie ik toch wel wat storende dingen die aandacht trekken.

Verder zijn het allemaal prachtige foto's, ga zo door! Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:37

Foto 4 is hier mijn favoriet! Heerlijke sfeer, verwaaid, wat ruw en het opwaaien van de manen speelt ook mee. Kleuren spelen inderdaad prima op elkaar in.

De compositie van het shetje vind ik erg lekker. Wel had ik het dier liever met een versleten halster of zonder halster willen zien. Past veel beter bij de gehele sfeer dan zo'n bling bling hoofdstelletje.

De laatste foto geef je zelf eigenlijk al aan... Haha! Timing is lekker ja maar verder jammer van de ruis enzo. Foto 2 en 3 [i[lijkt[/i] ook wat ruis te hebben maar dan is het wel minimaal. Het blesje van foto 3 is wel jammer, beetje wit uitgebeten. De mist vind ik dan wel weer heel erg lekker.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:42

Ik vind alle foto`s heel mooi! Haha!
Die laatste foto is idd heel veel ruis, maargoed.
Verder heb ik nog niet zoveel verstand van foto`s, dus hier laat ik het maar bij Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:03

De fjord en foto 5 vind ik heel aansprekend, Bij de fjord krijg ik echt het sneeuw en vries gevoel, een beetje het oergevoel wat ik krijg bij een fjord.

Bij foto 5 spreken de kleuren me erg aan, mooi Ja

Bij de andere vind ik de kleuren wat minder en de achtergrond soms iets wat storend, dus die boven genoemde zijn mijn favoriet Haha!

Edit: Achtergrond vind ik vooral storend op de eerste en laatste foto. Bij de andere gaat het opzich wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:13

Foto 5 springt er echt voor mij uit, mooie kleuren! Haha!
Jammer van de ruis en de storende achtergrond op de laatste foto..
Had een mooie foto kunnen zijn,
Maar dat had je zelf ook al gezegd. Knipoog
Foto 3 vind ik jammer dat het paard niet helemaal scherp is.
Verder vind ik het een mooie serie plaatjes- ga zo door. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:42

Foto 1 vind ik leuk en foto 5 vind ik echt geweldig, heel apart, heel krachtig! Wat mij betreft hoef je aan nr 5 niets te doen, ik vind 'm gewoon helemaal mooi zo!

Qua tips: met name foto 1 en 3 zouden m.i. spannender worden door een lager standpunt te nemen. Dan komt het paard iets meer boven de horizon en wat meer los van de achtergrond. De shet zou dan imponerender worden denk ik, en de hekken en velden achter hem zouden meer het idee geven van 'oneindige velden' ipv een gewoon weiland. (Nogmaals: ik vind foto 1 beslist heel leuk, op een mooi moment genomen en de shet komt super uit! Maar het zou waarschijnlijk het verschil kunnen maken tussen een leuke foto en een hele leuke Lachen )
Bij foto 3 zou het waarschijnlijk het geheel iets spannender maken - bij nr 7 bijvoorbeeld is het feit dat het paard boven de horizon uitkomt iets wat bijdraagt aan de actie. (Naast natuurlijk het feit dat 'ie lekker aan het galopperen is Knipoog )

De laatste foto heeft wel iets surrealistisch door de uitgebeten kleuren en een wild paard in een ultiem menselijke wereld bij zo'n spoorwegovergang. Je zou met bewerkingen kunnen proberen dat effect nog iets meer uit te laten komen misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:09

Heel erg bedankt voor alle reacties! Haha!

Merlinde: Haha dankjewel Haha!
esther_sonja: Bedankt! Nee, ik ben absoluut geen proffesional Nagelbijten / Gniffelen Maar bedankt!
Itsmy1987: Bedankt voor je reactie! Zou je ook kunnen onderbouwen waarom je de foto's mooi vind, en waarom je 6 dan minder mooi vindt? Lachen Jep, ik ga bij mensen langs voor shoots!
Esperanca: Bedankt voor je reactie! Kan je misschien wat specifieker zijn aan je commentaar, hier leer ik erg weinig van Knipoog Welke foto's vind je flets, welke foto's vind je de achtergrond van storen? Want 'bijna alle' ben ik het absoluut niet mee eens, alleen de laatste twee voor mij.
Taan: Dankje muts Tong uitsteken Hij zit met z'n aandacht bij de ruiter, en die zit op z'n rug en niet voor 'm Haha!
appelbolfan: Nogmaals heel erg bedankt Knipoog
Fairie: Hahha dat van dat blingblinghoofdstel valt mij nu pas op.. inderdaad niet echt passend nee Nagelbijten / Gniffelen Ik zal er volgende keer op letten, bedankt! Foto 2 en 3 kunnen inderdaad wat ruis hebben hoor! Ja Ja, dat uitgebeten blesje.. stom, ik had 't bijna op iedere foto.
rivanolover: Toch bedankt! Misschien kan je nog proberen om uit te leggen waarom je de foto's mooi vindt, of lukt dat niet? (:
capopjekop: (Haha het valt mij nu pas op dat ik jouw naam altijd heb uitgesproken als capopje-kop, ipv cap-op-je-kop Clown ) De kleuren zijn inderdaad wat flets bij de rest of wat minder, bij sommigen stond m'n sluitertijd ook te lang waardoor ik bij photoshop de kleuren donkerder moest maken. Bedankt voor je reactie! Haha!
Roseane: Hee, dat van foto 3 valt me nu pas op Nagelbijten / Gniffelen Hij is inderdaad niet geheel scherp, dankjewel!
Shadow0: Bedankt voor de tip, super! Normaal probeer ik het ook wel, het was me alleen niet eens opgevallen dat ik het bij foto 3 en 1 minder had gedaan, dankjewel! Iki ga met foto 8 eens wat prutsen, dankjewel Haha!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:06

Sorry, ik ben niet goed in commentaar geven, merk ik Nagelbijten / Gniffelen

Nou, op foto 1, 4, 5, 7 & 8 vind ik de achtergrond niet echt je van het... Foto 2 lijkt wat onscherp. Foto 2, 3 & 7 vind ik wat flets/contrast missend. Ligt mss aan mijn computer, hoor [heb ik wel vaker Scheve mond] Ik hoop dat 't zo beter is!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:58

mooie foto's hoor. bij de shet vind ik het heel jammer dat het een hoofdstel in heb, dat vind ik wel storend en bij de fjord vind ik het storend dat de neusriem zo dicht bij het oog zit. Kwalitatief gezien is het wel netjes behalve idd de laatste foto.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:13

Erg mooi, ik vind Foto 4 en 5 Geweldig ! Lachen

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:01

Eigenlijk vind ik foto 6 juist wel mooi, die kleuren spreken me ontzettend aan. Jammer alleen dat het paard zijn oren laat hangen en dat hij twee drukplekjes op zijn neus heeft.
Foto 5 heeft inderdaad aparte kleuren, erg mooi!
Bij foto 2 vind ik de ruimte aan de bovenkant niet storen, ik denk juist dat het wel erg 'krap' zou worden als die ruimte er niet zat. Op de eerste foto ben ik het er wel mee eens dat de shet dat hoofdstel niet om had moeten hebben. Dat zou het plaatje wel afmaken.
Ik vind het erg knap, die foto's. Zelf zou ik het je niet nadoen.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:25

Foto 4 is echt heel erg mooi!!
Jammer van dat ruis op die andere foto

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:45

Foto 4 en 5 vind ik echt geweldig!! Ja
Commentaar heb je zelf al gegeven.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:25

He nikki!

alweer een beetje ouder topic maar zie het nu voor het eerst.
Foto 4 van die fjord vind ik echt super. De kleuren passen erg goed bij elkaar.
Foto 5 van Kylah is zelf ook mijn favo foto! het lijkt als of er een hele grote onweersbui aan komt. Omdat ky ook "hoger" staat wordt het nog krachtiger.
De foto van mex met voetjes van de vloer vind ik een leuke moment opname maar zeker niet de mooiste van alle foto's die je van hem hebt genomen!

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:27

5 is echt heel mooi !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:18

Bedankt voor alle reacties! Haha!

Esperanca: ja, maar wat vind je dan zo storend aan die achtergronden? Haha! Foto 4 heeft amper een achtergrond nl, en ik zie dus ook niet wat daar storend aan is bijvoorbeeld Clown
Wel bedankt voor je verdere reactie, super Haha!

verography: Ik zal er volgende keer op letten. De fjord kwam ik overigens tegen op 't strand en was dus een spontane foto, de neusriem stoort mij ook niet echt eigenlijk Haha!
Karmy_lover: Dankjewel! Inderdaad jammer van die drukplekjes, ik kon ze nog wel wegphotoshoppen.. maar och, het is 't paard zoals die is, niet? Haha! De oren zijn gericht op de ruiter, dus niet perse hangend Knipoog
Kylah: Dankjewel Haha! Haha! Inderdaad, die van Mex is verder niet zo boeiend, alleen wat betreft moment Ja Bedankt!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:40

ik vind het helemaal geweldig echt mooie foto's.
lijkt me echt leuk om ok te hebben van me paardjes.
maar heb al contact met je gehad.

die van die drukplekjes vind ik juist erbij horen, als je alles weg laat halen kwa bultjes of plekjes (litteken op schouder in het geval van mijn paard) dan vind ik het niet echt mijn paard meer omdat er dingen zijn weggehaald, snap je? beetje moeilijk uitleggen. het hoort bij dat paard zegmaar.

heb ook een schilderij van potlood laten maken echt helemaal geweldig ook en zei had ook de hele kleine wondjes getekent bij de ogen.
kijk wel ff of neer kan zetten is ook erg mooi, net een foto.
Afbeelding

maar wildwings echt geweldig wat je doet!!!
hoop dat je ook bij mij kan komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:23

Dankjewel! Erg leuk om te horen Haha!

Bij sommige foto's doe ik het wel, allerlei dingen weghalen, maar het hangt er ook vanaf wat de eigenaar zelf wilt. Ik zet graag een paard of pony op de foto zoals de eigenaar hem of haar kent, maar daarbij ook nog eens op zijn/haar allermooist. Dan zit er eigenlijk altijd wel iets bij Haha! Zelf zou ik het leuk vinden een paard echt te kunnen herkennen op een foto aan een bepaalde uitdrukking of kleine 'foutjes' zoals littekens en wondjes.

Een erg mooie tekening die je hebt laten maken ook, echt super! Wie heeft het eigenlijk gemaakt? Haha! Hij is echt mooi.

Bedankt voor je reactie, leuk! Haha!

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:19

1 & 5 vind ik echt super!
1 is leuke compositie en leuke shet Clown
5 zijn kleuren erg mooi vind ik!