De enige die me echt aanspreekt is de vliegende vogel met weerspiegeling.
1: Uit een rare hoek genomen, de vlinder lijkt héél plat. Daarnaast erg veel achtergrond.
even zo antwoorden is makkelijk: je heb groot gelijk, maar ik kon hem niet anders nemen, als ik ook maar even bewoog was het diertje weer weg
heb er echt achteraan moeten rennen, vandaar dat ik hem gecropt ook niet mooi vond 2 en 3: alletwee vrij dof, de rand in het water is vrij makkelijk weg te werken. Twee vind ik nog wel leuk, daar kijkt de reiger mooi eigenwijs.
ben niet zo goed met bewerkingprogramma's eerst wel, maar nu niet meer zo. Ook is mijn computer leeg gehaald om binnekort te resetten, maar ik moest de camera leeg maken omdat ik een afsrpaak had voor iemand foto's te maken, maar met weggehaalde rand zal de foto idd mooier worden4: Is écht een topfoto.
dank je
zelf zat ik nog te twijfelen of ik het wel een goede foto vond5: Is ook een plaatje. Hier vind ik de kleuren ook nog eens mooi helder, met name de groene kop springt er mooi uit.
6: Geen mooie hoek, 'afgehakt' lichaam.
7/8: 'Gewoon' leuk, nette compositie, maar doen mij niet zo veel.

9: Nee, de belichting vind ik niks. Veel te donker, kop van de hond valt volledig weg.
je heb gelijk, fototechnisch vind ik hem ook slecht, maar voor de krant verteld het precies waar het is, wat er geberurd is en wie de redder is, en een plaatsje op bokt als redder gun ik haar ook welwat ik bij de meeste foto's mis is een ietsje nabewerking. Ze zijn veelal een beetje dof van kleur.
Ik heb er eentje aangepast zo als ik hem graag zou zien: Beetje meer kleur, gamma iets omlaag:
http://img242.imageshack.us/img242/7682/veroyk3.jpgDit klopt, alleen vind ik jouw bewerking wel iets te heftig. Wel vind ik het jammer dat als ik hem ietsje scherper maak het weer te scherp word dus dan doe ik het maar weer in oude stand, heb je een goed bewerkingsprogramma voor me waar ik dit kan doen zonder dat de foto lelijk word? Met photofiltre word de foto namelijk erg lelijk. Ook heb ik liever een bewerkprogramma die gratis is of niet zo heel veel kost. Idg bedankt voor het commentaar
hier kan ik wat mee