[FOTO]Oefening in de tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

[FOTO]Oefening in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:31

Ach ja, 't is heerlijk weer, je verveelt je dood en je denkt; 'Ik ga oefenen!'. Dus dan doe je dat maar hè. Het zijn géén geweldige foto's, dat weet ik, ze waren ook experimentjes. Maar juist omdat ze dat zijn, vraag ik om commentaar. Mijn eigen commentaar [wat eronder staat] hoeft niet herhaald te worden; Dat weet ik zelf allemaal ook.

De foto's zijn mijn eigendom en er zit dus auteursrecht op. Dit betekent dat het niet gekopieerd worden mag. Copyright 2007.

Afbeelding
1. Vind ik opzich wel een fijn plaatje, paar storende elementen [stukje gras rechts bijv.]

Afbeelding
2. Mooie scherpstelling, witte horizontale strepen storen

Afbeelding
3. Híer ben ik trots op, dat schuine vind ik ook wel wat hebben, scherpstelling ook weer

Afbeelding
4. Sááie foto, mooie scherpte-diepte.

Graag opbouwend kritiek, waar ik ook echt iets aan heb!

Nadia

reentje91

Re: [FOTO]Oefening in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:42

Sorry maar ik vind je foto's niet zo mooi. Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje hoofdp[ijn van als ik er naar kijk Bloos . Ze zijn een beetje wazig en ik vind ze wat saai.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:51

Waarom krijg je er hoofdpijn van?
Ze zijn trouwens niet wazig, dat heet scherpte-diepte.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:59

Het klinkt raar, maar ook ik krijg een raar gevoel bij bepaalde foto's. Het gaat richting hoofdpijn. Maar uiteraard is het net wat anders.

1) Ik had liever wat meer andere bloemetjes gezien (er zijn er nu twee, een veld vol bloemen, met 1 die er uit spreekt zou ik leuker kijken vinden.) Verder zijn er redelijk wat storende grassprieten. Maar als experiment, vind ik hem goed mee vallen.
2) Ik vind het geen fijn plaatje, vooral de storende ondergrond trekt m'n aandacht, het lijkt een beetje slordig zeg maar. De scherpstelling vind ik ook niet alles, het kan komen door de copyright er midden door, maar ik heb geen enkel beeld waarvan ik kan zeggen, En die is nu eens goed scherp.
3) Deze is inderdaad best knap, jammer van de roest vlek, en het touwtje.
4) Mooie scherpdiepte! Dat saaie, tja. Ik had deze wel net wat meer vanuit de eerste plak genomen, (wat dichter bij zeg maar)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 18:04

Bedankt voor je reactie, hier heb ik tenminste wat aan. Tsjah dat hoofdpijn-achtig-ietsig dat weet ik ook niet hoor. Ligt misschien aan contrast van je beeldscherm oid? Hier heb ik er geen last van...

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:26

ik vind je foto's te veel onscherp hebben, je moet echt zoeken naar het gedeelte dat wel scherp is.. en dat stoort mij iig.
verder liggen de composities mij ook niet echt..

succes nog

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 22:31

Dat je moet zoeken... Tsjah, 't zijn nou niet de grootste onderwerpen om te fotograferen hè. De bloem op foto 1 was irl amper 4cm groot, om maar te zwijgen over foto 2 Nagelbijten / Gniffelen Verder vind ik het moeilijk om van een onbeweegbare deur/schuur een spannende compositie te maken.

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 03:25

Ik bedoelde het ook niet aanvallend of zo.Ik zeg gewoon wat er als eerste in mij opkwam en dat is dat ik er hoofdpijn van krijg. Maar ik zal mijn reactie nog even aanvullen. Ik vind ze niet slecht of zo maar ze spreken mij gewoon niet aan. Misschien als ze net iets scherper waren geweesd dat ze er dan meteen al heel anders uit zouden zien (imo dan). En scherpte-diepte ofniet imo hadden ze gewoon net wat scherper gemogen en ik vind het fijn om te horen dat er mensen zijn die het met mij eens zijn.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 07:41

Ik viel jou toch ook niet aan? Ik vroeg alleen om wat meer duidelijkheid... Dan heb ik er wat aan Knipoog