[FOTO] Modelfotos van klasgenoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammiej

[FOTO] Modelfotos van klasgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:11

Na 3 keer allebei elke keer afgezegd en vanalles hebben we dan eindelijk donderdag toch nog fotoshoot gehouden.

Mijn eigen fototechnische commentaar staat onder de foto vermeldt.
Dit was overigens haar eerste keer fotoshoot al is het van een amateurfotograafje Haha!

Kijk en huiver.

1. Afbeelding

2. Afbeelding
Mocht een stukje van de linkerkant (arm) bij.

3. Afbeelding

4. Afbeelding
Schoenen passen er niet bij, moet je maar even wegdenken Clown

5. Afbeelding

6. Afbeelding

Ik heb erg veel fotos dus wist echt niet welke ik moest kiezen om hier te plaatsen om een kleine indruk te laten zien.

Kinee_

Re: [FOTO] Modelfotos van klasgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:10

Mooie foto's, goeie scherpte, goeie constructie.
Wat me opvalt is haar gezichtsuitdrukking. Die is op elke foto zo ongeveer hetzelfde. Probeer daar nog wat variatie in te krijgen.
Foto 3 en 6 zijn een béetje saai. Foto 1 daarintegen is héel erg goed. Mooie vorm en mooie invalshoek.
Foto 2 is ook erg leuk. Maar inderdaad die arm!
Je bent hartstikke goed op weg! Het zijn hele mooie foto's!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 01:30

Klopt, we hebben ook nog geoefend met andere gezichtsuitdrukkingen en daar zijn ook nog wel enkele fotos van.
Bedankt voor je commentaar, hier kan ik wel wat mee Lachen

Ik ga ook wat meer oefenen en heb al wat mensen gevraagd en mensen hebben zich aangeboden, dus hopelijk gaat het alleen maar beter!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:12

Ik vind ze heel goed gelukt !! Toppie gedaan!

Zeker de omgeving spreekt bij deze foto;s een belangrijke rol. Het is j egoed gelukt om dit samen met hetmodel (en kleding) naar voren te laten komen!!

enkel haar gezichts uitdrukking, waar al wat over gezegd is... Maar als je de foto's afzonderlijk bekijkt is het zeker niet storend. Het past bij de foto en het plaatje in zijn geheel!

Echter de laatste foto vind ik het jammer van de schaduw onder haar ogen. (dit had mooi weg gewerkt kunnen worden dmv een reflexie scherm haha)

Ben stiekem wel benieuwd naar de rest Sammiej!!!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:51

Ik vind het een leuke shoot geworden.
Wat mij persoonlijk wel stoort zijn de overbelichte vlekken die je ziet in de z/w foto's vooral foto 3 en 4.

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:58

Ik vind foto 5 erg mooi sprekend. Alleen die hoed is afgesneden maar voor de rest vind ik het erg mooi Haha!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:03

Wat een mooi meisje! Jij hebt haar ook goed weten vast te leggen! persoonlijk vind ik nummer 1 het mooist. Ik denk alleen dat wanneer ze haar panty uithad gelaten, het nog mooier zou zijn. Dan komt zij in het geheel 'naar voren' zeg maar.

TOPPIE!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:06

Kayila schreef:
Ik vind het een leuke shoot geworden.
Wat mij persoonlijk wel stoort zijn de overbelichte vlekken die je ziet in de z/w foto's vooral foto 3 en 4.

waat zie jij overbelichting??? overal zijn nog pixels zichtbaar, dus van overbelichting is geen sprake...

erg fijne shoot, 1 is mijn favoriet!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:41

miepjevlug11 schreef:
Ik vind foto 5 erg mooi sprekend. Alleen die hoed is afgesneden maar voor de rest vind ik het erg mooi Haha!

Als ze nog meer de nadruk op het gezich zou willen hebben, had ze zelfs nog meer van de hoed af mogen snijden. Ook de boven kant!!! Kijk maar eens wat voor effect dat heeft. natuurlijk: smaken verschillen, maar zeker leuk om mee te spelen! Haha! Haha!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 15:59

Waar 'overbelichting' wordt gezien is gewoon zon, zolang het geheel niet wegvalt is het niet overbelicht, maar zon is wel feller dan gewoon schaduw of de zon achter de wolken!

Bedankt voor de reacties en het commentaar.
@ miepjevlug11: De hoef afgesneden is inderdaad met het effect zoals TIM uitlegt.
@ samantha21: Keuze van de smaak van het model moet er ook in voor komen vind ik, ook al zou het model dan meer naar voren komen, wanneer zij haar panty aan wil, mag ze 'm bij zo'n foto aanhouden hoor Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:09

Één tip alvast: waag je niet aan het effenen van een huid als je het niet fatsoenlijk kunt. 5 is daardoor ronduit lelijk! En toevallig zag ik hetzelfde in je profiel. Zo te zien heb je gewoon de blur tool gebruikt, maar dat is echt niet goed genoeg. Heb je photoshop? Dan kan ik je best even snel uitleggen hoe je dat mooier kunt doen!

Verder zijn je foto's oké, maar niet bijzonder. Vaak dezelfde gezichtsuitdrukking inderdaad, en je composities zijn ook vaak erg saai. Allemaal centraal. Probeer eens te fotograferen vanuit wat andere hoeken, je model misschien wat meer naar links of rechts in het kader plaatsen? Kan al een hoop schelen Lachen
Verder ben ik ook niet zo weg van je zwartwitomzetting. Heel veel mensen weten niet dat er wel degelijk verschil is tussen bijvoorbeeld gelijk zwartwit je foto's schieten, een simpele omzetting door de saturation op 0 te zetten en bijvoorbeeld via de kanalen een omzetting maken. Wederom, als je photoshop hebt, kan ik je wel even uitleggen hoe je je foto's veel mooier zwartwit krijgt. Knipoog
Oohja en model coaching is ook best een goeie... Het is voor haar natuurlijk ook best lastig, ik weet niet hoeveel aanwijzingen je haar hebt gegeven maar vragen of ze haar mond helemaal wou sluiten had al een hoop verschil gemaakt. Dit doen veel onervaren modellen onbewust en vaak is een foto met gesloten mond véél mooier!
En nog een laatste en dan stop ik Sigaar Zo te zien zijn je foto's gemaakt tussen 12 en 3 uur. Hoogzon dus, en dat levert heel fel licht op. Het nazonnetje van rond vijf uur is veel zachter en zal veel mooiere foto's opleveren.

Hoop iniedergeval dat je er iets mee kunt, en vat mijn commentaar niet al te negatief op. Je bent op de goede weg hoor Knipoog

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 16:25

Bedankt Gearl!

Ik stuur je nog een pm over photoshop, moet nu écht heeeel snel naar m'n werk

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:44

Leuke foto's! Enkel jammer dat het model constant dezelfde blik heeft, dat is jammer. Knipoog Verder leuke foto's, aparte compositie's. Voor de 1ste shoot zeker geen slecht begin! Lekker dooroefenen, komt helemaal goed. Wat betreft het bewerken ga ik wel met Gearl mee. Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:19

De eerste foto vind ik helemaal mooi! Ik vind het jammer van de panty, omdat die voor mij de aandacht weghaalt van de foto. Ik had graag wat meer (of juist minder) contrast gezien met de kleding. Dus óf over de top met een knaloranje setje, óf rustig in de kleuren van het kozijn. Nu hangt het er tussen in.

De rest van de foto's is naar mijn idee te druk... Kan niet precies aangeven wat, ik denk vooral de achtergrond. Combinatie van model en achtergrond!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:50

Gearl schreef:
Één tip alvast: waag je niet aan het effenen van een huid als je het niet fatsoenlijk kunt. 5 is daardoor ronduit lelijk! En toevallig zag ik hetzelfde in je profiel. Zo te zien heb je gewoon de blur tool gebruikt, maar dat is echt niet goed genoeg. Heb je photoshop? Dan kan ik je best even snel uitleggen hoe je dat mooier kunt doen!

Eigendunk wijf. Huilen van het lachen
Just kidding Knipoog

Ik ga dus ook met Gearl mee, al moet ik zeggen dat ik vind dat je heel goed op weg bent en dat ik het leuk vind om naar je foto's te kijken. Blijven oefenen!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:04

mooie fotos, je model kijkt indd of in de camera, of overdreven weg. dat vind ik jammer.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:05

Echt heel heel mooi!EErste vooral!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:07

Vind het wel mooie foto's, maar iets té gemaakt.

Danisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:08

Ze laat haar mond niet echt zien.
Het blijft bij een glimlachje,maar ze kan best haar tanden bloot geven,toch?.
Verder vind ik ze super! Lachen

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:10

Ik vind de tweede foto eg mooi Ja
haar gezichtsuitdrukking is wel op elke foto ongeveer hetzelfde,
Maar voor een eerste keer ziet het er goed uit Lachen

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:14

Ik vind ze echt prachtig!!!
Het enige wat mij stoorde was haar rechterarm op foto 3. Die houdt ze niet echt mooi vind ik zelf.. Misschien omdat het nu lijkt alsof ze zelf de camera vasthoudt..
Verder vind ik ze erg goed!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:15

De eerste vind ik erg leuk en sprekend, mooie panty-reclame Knipoog

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 10:40

Bedankt weer allemaal Lachen

Even over de gezichtuitdrukking, deze fotos zijn zowat hetzelfde, maar ik heb hier nog andere fotos met een lach en veel meer.
Dus de gezichtsuitdrukking is zeker wel anders geweest.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:45

Leuke foto's!
Erg leuke meid ook Ja Ik vind foto 5 er mooi, ondanks dat er een stuk van de hoed mist. De gezichtsuitdrukking is super daar Ja

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:43

MARISKA Rock-on, dudes!

Ik vind de foto's mooi en leuk thema ook met die cowboy hoed enz. Lachen