[ART] Viking-tuig van leer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

[ART] Viking-tuig van leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 17:50

Het stond al een tijd in de planning, maar het is af! Röskur zijn viking-tuig!! Go jij! Go jij!

Hoofdstel:

Afbeelding

De (verstel)knoop:

Afbeelding
(het rechterdeel van het kopstuk loopt uit in twee 'riempjes' en die gaan dan weer in een kruisje door de vier gaten aan het linkerdeel van het kopstuk, zoals hier dus.)

Buikding, met westernknoop als singel. Hier moet nog een schapenvacht onder maar die was te groot om mee te nemen en had geen plek op stal om hem zo gauw even te laten, vandaar nu even zonder:

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Lachen Ik heb geen keel- of frontriem gemaakt. En het bitje hangt misschien nog iets laag, ik ga hem denk ik nog wel ietsje bijsnijden zodat hij nog wat hoger kan... Ik wil misschien nog wel een frontriem erbij maken. Had dit allemaal weg gelaten omdat ijslanderhoofdstellen van nu ze niet meer hebben, dus leek het me vrij logisch als ze heel heel vroeger deze ook nog niet hadden bij de vikingen. (waar komt dat gebruik tenslotte anders vandaan...)

Noppes

Re: [ART] Viking-tuig van leer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:34

Erg leuk dat je je met dit soort dingen bezig houdt, die tijd boeit mij heel erg.
Ik vind vooral de buikriem erg mooi, ziet er ook vrij net afgewerkt uit. Ben benieuwd hoe het eruit ziet met schapen vachtje er onder. Zal wel lekker zitten Haha!
Hoofdstel is ook erg creatief, hou wel van dat simpele (denk niet dat een frontriem wel toevoegd, en zoals je zegt is dat ook niet zo gebruikelijk), wel ziet het er wat minder afgewerkt uit. Het is naar mijn idee nog iets te 'grof', misschien kun je de randen een beetje bewerken?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:39

Erg mooi! Past mooiop je paardje

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:33

Erg leuk en mooi gedaan! Maar nu heb ik toch even een misschien domme vraag maar wat is de bedoeling ervan? Wat wil je ermee gaan doen? Haha! Bloos

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:43

Wat gaaf! Ga je er ook echt mee rijden?
Frontriem zou ik niet doen, de bedoeling is (lijkt mij) toch zo simpel/ waarheidsgetrouw mogelijk? En als het zo blijft zitten..
Röskur is er wel van onder de indruk Dromen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:03

kei mooi joh!
heb je heel netjes afgewerkt Ja
ben benieuwd hoe hij is met het schapenvacht eronder Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 13:29

Bedankt Noppes! Ik heb hem gisteren wel even wat hoger gehangen en de kinriem bijgewerkt (die ik nu weer te kort vind, verkeerd gesneden Bloos). Misschien dat de driehoek-randjes bij de leren riempjes wat minder scherp moeten, dacht ik toen ik nav je commentaar er nog eens goed naar keek... Om die dan wat ronder/zachter te maken.

Jaaa Berdien, een echte stresskop hoor, dat paard van mij. Haha!

Bedankt verder. Lachen Marjoke, ik ben wel geïnteresseerd in historische dingen enzo. Ik & poownie verkleden ons ook weleens als ridders enzo. Het lijkt me erg leuk om ooit op te treden of voor entertainment te zorgen op evenementen (waar paarden in mogen dan), zulk soort dingen. Maar helaas is Röskur al een tijd kreupel en zitten we nu pas in de beginfase van herstel... Dus dat duurt nog wel even, en hij word dit jaar ook al 19... Voorlopig mag ik ook niet zonder zadel rijden omdat hij niet de spieren heeft die druk op één punt goed op te vangen, dus het duurt helaas ook nog even voor ik de schapenvacht in gebruik mag zetten. Maar ik heb al wel even met het hoofdstel gereden, dat vind ik wel fijn rijden.